Inlägg från: Anonym (Leonidas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Leonidas)

Min flickvän har inte berättat hur rik hon är förrän nu

Detta är en klassisk Reddittråd och frågeställningen har förekommit många gånger.

De flesta känner sig svikna om partnern inte berättar att den är stenrik förrän 6-10 år efter att man har gemensamt boende och kassa. Max 2-3 år är nog vad många hade tyckt är en rimlig tid att vänta med en sådan överraskning.

Det kan också handla om sånt som att den som har lite pengar har jobbat väldigt mycket för att skapa en god standard för båda eller köpa bostad, och då får se sin uppoffring bli till nästan ingenting. Eftersom den andra hade kunnat slänga in de pengarna ur byxfickan om de ville, och de kunde levt livets glada dagar för lönerna istället.

• Anonym (Leonidas)
    Dexter dot com skrev 2025-05-06 05:03:46 följande:
    Jag tycker det är mer konstigt att ni varit ett par i 6 år och du inte vet något om hennes föräldrar än att hon inte berättat att hon har gott om pengar.
    Man talar ofta inte så mycket om föräldrar som dött medan man var ung- de flesta andra undviker också ämnet när de får höra det eftersom det känns känsligt.

Jag har vänner sen 30 år som jag vet förlorade en förälder tidigt och jag vet ju inte jättemycket om dessa fast vi haft många djupa och privata konversationer. Helt naturligt talas det mer om levande släktingar.
Svar på tråden Min flickvän har inte berättat hur rik hon är förrän nu