Anonym (Kanske) skrev 2025-05-06 10:45:41 följande:
Dags att införa gym bara för kvinnor?
Jag tror TS menade att man ska se till att det finns fler gym enbart för kvinnor. Och att på sikt, om det då bidrar till att fler kvinnor går till gym. Enligt artikeln har dom sett i undersökningen att allt fler kvinnor undviker gym.
Och att för samhälle som stort blir det ju en vinst. Om fler håller sig friska och starka i kroppen.
Nu tror jag social media är en stor bov. Men man kan ju inte ignorera att män bidrar med. Hur mycket snackar dom inte just om kvinnors utseende och framför allt vikt. Och att kvinnor ska vara smala. Man måste bo på en annan planet om man inte sett det. Män har varit besatt av skönhet i flera tusen år. Klart att även dom bidrar att sätta press på kvinnor att dom måste vara på ett visst sätt för att duga.
Folk som svarat i denna tråd, har uppenbarligen inte det problemet. Då är det väldigt svårt att sätta sig in i hur människor med detta problem känner sig. Ungefär som att jag inte kan förstå hur en psykiskt sjuk person känner sig och vad den går igenom.
Om jag skulle jämföra mej med män som tjänar pengar på att vara snygg på sociala medier och får dåligt självförtroende tvivlar jag på att gym bara för män skulle lösa något, det ju självklart någon hunkjävel på gymmet också.
Men varför inte, småtjocka småbarnspappor som har en kvinna men som jämför sej med hunkar på sociala medier är ju ändå medvetna om vilken kroppstyp kvinnor generellt föredrar och vilka de dreglar över på gymmet, hunkar i för små träningsbyxor.
En avdelning för småtjocka småbarnspappor med fel kropp...
Anonym (Kanske) skrev 2025-05-06 10:47:15 följande:
Precis det där bevisar ju det jag påtalar om mäns del i det hela. En del kan inte sköta sig och glor på kvinnokroppar när dom ska träna. Kan du förstå att vissa kvinnor upplever det som obehagligt? Förmodligen inte.
...och en annan för hunkar tajta underkläder så de slipper oönskade blickar.
mindre tid på sociala medier med hunkar lägger för mycket ansvar på en själv.