• Anonym (Df)

Lägga flera tusen på övernattningslägenhet…

Istället för att lägga några hundra på taxi hem efter fest/evengemang i stan. Hur tänker man då egentligen? De har sällan råd eller tycker vissa utflykter etc är för dyra fastän det o dagens samhälle kanske inte är det. 

Vill inte lägga pengar på taxi men en lägenhet i stan går bra.

• Svar på tråden Lägga flera tusen på övernattningslägenhet…
  • Anonym (hellre)
    Anonym (Df) skrev 2025-05-06 14:15:26 följande:
    Lägga flera tusen på övernattningslägenhet?

Istället för att lägga några hundra på taxi hem efter fest/evengemang i stan. Hur tänker man då egentligen? De har sällan råd eller tycker vissa utflykter etc är för dyra fastän det o dagens samhälle kanske inte är det. 

Vill inte lägga pengar på taxi men en lägenhet i stan går bra.

En lägenhet i stan är ju mer än bara istället för att åka hem sent. Skönt att kunna bara kvista hem efter en kväll ute, istället för en lång taxiresa. Skönt att kunna bo där under en helg eller några nätter i rad om man bor långt bort annars.

Sen att välja bort sånt man inte tycker är värt pengarna, ja, varför inte? Varför lägga pengar på sånt man inte vill, och istället lägga pengar på det man vill. 

Har man pengarna så ser jag inte problemet. 
  • Anonym (MM)

De kanske använder övernattningslägenheten vid andra tillfällen också? Kul att ha om man vill åka till stan och shoppa eller jobba etc.

Det sista man ska göra är att lägga sig i hur andra spenderar sina pengar. 

Min bror med familj har en fyra i stan och ett hus utanför stan. Deras val! Det är klart att det skulle vara billigare med taxi, men nu vill de ha en lägenhet. 

• Anonym (Df)
    Anonym (hellre) skrev 2025-05-06 14:21:26 följande:
    En lägenhet i stan är ju mer än bara istället för att åka hem sent. Skönt att kunna bara kvista hem efter en kväll ute, istället för en lång taxiresa. Skönt att kunna bo där under en helg eller några nätter i rad om man bor långt bort annars.

Sen att välja bort sånt man inte tycker är värt pengarna, ja, varför inte? Varför lägga pengar på sånt man inte vill, och istället lägga pengar på det man vill. 

Har man pengarna så ser jag inte problemet. 

Anonym (MM) skrev 2025-05-06 14:24:49 följande:

De kanske använder övernattningslägenheten vid andra tillfällen också? Kul att ha om man vill åka till stan och shoppa eller jobba etc.

Min bror med familj har en fyra i stan och ett hus utanför stan. Deras val! Det är klart att det skulle vara billigare med taxi, men nu vill de ha en lägenhet. 

Bor i en mindre stad och de bor 3 mil utanför. Åker in till stan var dag till jobb. Vill man shoppa så åker man oftast vidare till en annan stad. 

De kan inte stanna mer än 1 natt åt gången på grund utav djur. 

De vill hitta på och göra saker men har aldrig pengar till det när det gäller eller så anser de det vara för dyrt. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (Df) skrev 2025-05-06 14:36:27 följande:

Bor i en mindre stad och de bor 3 mil utanför. Åker in till stan var dag till jobb. Vill man shoppa så åker man oftast vidare till en annan stad. 

De vill hitta på och göra saker men har aldrig pengar till det när det gäller eller så anser de det vara för dyrt. 

Deras liv, deras val. 
  • Anonym (E)

Hur påverkar det här dig? Bevisligen så prioriterar de lägenheten framför att hitta på annat, oavsett hur lite den används 

• Anonym (hellre)

Deras liv, deras pengar, deras val.

Varför tycker du att det är ditt problem?
  • Anonym (MM)

Du kommer inte kunna få dem att sälja sin lägenhet och börja spendera på aktiviteter med dig istället.

Bara släpp det, det är inte din lägenhet, inte dina pengar osv. 
  • Anonym (Df)
    Anonym (MM) skrev 2025-05-06 15:14:08 följande:
    Du kommer inte kunna få dem att sälja sin lägenhet och börja spendera på aktiviteter med dig istället.

Bara släpp det, det är inte din lägenhet, inte dina pengar osv. 

Nu är det en hyreslägenhet. 

Jag har andra vänner också så det handlar inte om att de ska spendera mer tid till mig med olika aktiviteter. 

Vet inte hur många gånger de har sagt att de vill göra både de ena och det andra men när det väl kommer till kritan så handlar det om att de inte har råd, att det är för dyrt etc. Detta var dessutom innan lägenheten, 

Jag åkte på kryssning för ett tag sen med en annan vän och detta var något som de hade velat åka på men tyckte var för dyrt. Vill man åka på nåt så får man ju räkna med att det kostar. Har själv inte speciellt fett med pengar och bor ensam men ändå unnar jag mig ändå emellanåt. 

Klart de får göra som de vill med deras pengar. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (Df) skrev 2025-05-06 15:31:22 följande:

Nu är det en hyreslägenhet. 

Jag har andra vänner också så det handlar inte om att de ska spendera mer tid till mig med olika aktiviteter. 

Vet inte hur många gånger de har sagt att de vill göra både de ena och det andra men när det väl kommer till kritan så handlar det om att de inte har råd, att det är för dyrt etc. Detta var dessutom innan lägenheten, 

Jag åkte på kryssning för ett tag sen med en annan vän och detta var något som de hade velat åka på men tyckte var för dyrt. Vill man åka på nåt så får man ju räkna med att det kostar. Har själv inte speciellt fett med pengar och bor ensam men ändå unnar jag mig ändå emellanåt. 

Klart de får göra som de vill med deras pengar. 

Ändå kan du inte låta det vara, tydligen...
  • Anonym (en annan vinkel)

Har man sett Mad Men vet man vad övernattningslgh i stan oftast används till.

Är du säker på att de inte är swingers och använder den för att slippa släpa hem löst folk till sin riktiga bostad?

• Anonym (ABC)

Alla gör som dom vill med sina pengar.

• Anonym (Andra prioriteringar - vart for dem)

En anledning kan ju vara att de kanske har den som backup ifall forhallandet skulle ta slut. Inte sa latt att snabbt hitta nagot bra pa bostadsmarknaden vid eventuell skilsmassa, sa att redan ha denna extra lagenhet kan ju vara en trygghet. Finns manga som behaller sin gamla lagenhet ett tag nar de blir sambos, tills de vet att forhallandet haller, sa deras kanske borjade som en sadan och att de sen bara fortsatt.
    Kan ju ocksa vara sa att de planerar att lata nagot av barnen bo dar i framtiden (ifall de har barn). 
    Men, som sagt, alla gor sina egna prioriteringar. De kanske tycker att  - ha en lagenhet att kunna overnatta i da och da, att kunna duscha i efter jobb och sen kunna ga ut pa kvallen utan att behova aka hem emellan, att kunna unna sig en dag hemifran emellanat, att ha en backup ifall forhallandet skulle skita sig, att paxa for att underlatta for barnen, eller att swinga t ex. (som nagon annan skrev) osv. - ar mer vart for dem an att kunna aka pa en kryssning eller kunna gora andra saker som de nu far gora avkall pa pga hyran de maste betala for lagenheten. 
    Har du forresten fragat dem? Ar man nara vanner kan man, om situationen t ex. uppstar efter en utekvall, sa att fragan kommer naturligt, fraga "Ar det inte jattedyrt for er att ha lagenheten staendes?" Da far du kanske ett enkelt svar, utan krusiduller? 

• Ascendere

De kanske gillar att vara ifred och ägna sig åt vuxen aktiviteter (alltså sex). kan vara både med varandra och med andra inblandade i någon form, swinging, öppen relation osv.

Fråga lite diskret så kanske du blir inbjuden till en övernattning du med? 

Svar på tråden Lägga flera tusen på övernattningslägenhet…