Inlägg från: Anonym (xxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxx)

Lägga flera tusen på övernattningslägenhet…

Anonym (Df) skrev 2025-05-06 14:36:27 följande:

Anonym (MM) skrev 2025-05-06 14:24:49 följande:

De kanske använder övernattningslägenheten vid andra tillfällen också? Kul att ha om man vill åka till stan och shoppa eller jobba etc.

Det sista man ska göra är att lägga sig i hur andra spenderar sina pengar. 

Min bror med familj har en fyra i stan och ett hus utanför stan. Deras val! Det är klart att det skulle vara billigare med taxi, men nu vill de ha en lägenhet. 

Bor i en mindre stad och de bor 3 mil utanför. Åker in till stan var dag till jobb. Vill man shoppa så åker man oftast vidare till en annan stad. 

De kan inte stanna mer än 1 natt åt gången på grund utav djur. 

De vill hitta på och göra saker men har aldrig pengar till det när det gäller eller så anser de det vara för dyrt. 

Deras liv, deras val. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Df) skrev 2025-05-06 15:31:22 följande:

Nu är det en hyreslägenhet. 

Jag har andra vänner också så det handlar inte om att de ska spendera mer tid till mig med olika aktiviteter. 

Vet inte hur många gånger de har sagt att de vill göra både de ena och det andra men när det väl kommer till kritan så handlar det om att de inte har råd, att det är för dyrt etc. Detta var dessutom innan lägenheten, 

Jag åkte på kryssning för ett tag sen med en annan vän och detta var något som de hade velat åka på men tyckte var för dyrt. Vill man åka på nåt så får man ju räkna med att det kostar. Har själv inte speciellt fett med pengar och bor ensam men ändå unnar jag mig ändå emellanåt. 

Klart de får göra som de vill med deras pengar. 

Ändå kan du inte låta det vara, tydligen...
Svar på tråden Lägga flera tusen på övernattningslägenhet…