Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Dagen förstörd

En del röd färgning från mat löser sig i fett, Olja in och diska av och se om det hjälper. Men gissningsvis har färgen gått in, inuti plasten. 

• Anonym (K)
    Anonym (Uppgiven mamma) skrev 2025-05-07 20:32:38 följande:

Min sambo råkade köra dem i diskmaskinen och gissa vad - de är som nya igen ... Trots all mina försök.
    Plus att han nattade dottern så hon somnade på knappt 7 minuter.
    Dagens hjälte - han får bli bortskämd i sovrummet ikväll tror jag

Hurra!!
  • Anonym (K)

Inlägg 20 är anmält. 

• Anonym (K)
    Anonym (Uppgiven mamma) skrev 2025-05-08 13:21:07 följande:

Ja jag får äntligen återhämtning och har väldigt bra stöd från sambons hela familj som bor väldigt nära.
    Men jag kan säga att i februari trodde jag på riktigt att jag inte skulle överleva det här (ingen överdrift). En del i min närhet tycker det låter som att jag hamnade i en psykos, nu när jag tittar bakåt så är det lite skrämmande hur väck jag var i skallen. Jag var nästan rädd för mig själv - inte för att skada mitt barn eller så, men att jag blev så emotionellt handikappad. Utan tvekan det värsta jag gått igenom.
    Varför pratar ingen om det här?? 
    Visst att det är tufft med sömn och en sjuhelsikes omställning med en ny liten människa, men att vissa av oss blir helt sjuka i huvudet haha. Det hade jag gärna blivit förvarnad/informerad om xD

Jag mådde också dåligt. Hade en massa kroppsliga problem. Hos oss hade mvc kontrollfrågor för att hitta såna som du. Och ja, vad hade man gjort utan släkt och familj!? 

• Anonym (K)

Min barnmorska på mvc har jag för mig pratade om förlossningsdepressiom/-psykos. Vi fick info i föräldragruppen också. Har du inte fått något sånt? 

• Anonym (K)

Kramar till er som kämpar på! 

• Anonym (K)
    Anonym (Uppgiven mamma) skrev 2025-05-09 09:15:25 följande:

Ja, jag kan ju säga att även om förlossningen var sjukt smärtsam så var den en dans på rosor jämfört med vad som kommer efter haha

Håller helt med. (Men det är så klart olika från fall till fall.) 
Svar på tråden Dagen förstörd