• Anonym (Uppgiven mamma)

Dagen förstörd

Jag blev nästan tårögd av ilska i mitt försök att göra rent dotterns nappflaskor,  som jag lyckats missfärga i diskmaskinen på något j**** sätt.
    Den nu gula nyansen går mig på nerverna något enormt och jag överväger att helt enkelt införskaffa nya.
    Det är en oproportionerlig vrede jag känner och jag ger nu upp att försöka få dem "fräscha" igen. 
    Jag har precis klivit ur duschen med kläderna på, efter att ha skvätt bikarbonat över hela mig.
    Flaskorna är givetvis rena - diskade och kokade, så missfärgningen är enbart en estetiskt defekt.
    Har någon därute något magiskt sätt att bleka/eller få bort den gula färgen så jag kan få sova inatt?

• Svar på tråden Dagen förstörd

Jag kom till den insikten nyss.
    Det svämmade över.
    Ska kasta i mig något ätbart och krypa in i morgonrocken framför någon serie

• Anonym (Sirpa)
    Anonym (E) skrev 2025-05-06 20:14:30 följande:
    Ts är förmodligen överväldigad och det här problemet blev stort, vi hoppas att det löser sig med flaskorna så blir det en mindre sak. Jag har själv haft en period där allt bara var för mycket hela tiden, jag kunde inte fokusera och kände mig bara uppgiven, det hjälpte på något sätt att kunna lösa de små problemen, de större fanns ju kvar men det blev lättare att hantera, svårt att förklara,  men det sista jag ville höra var hur töntig jag var som brydde mig om skitsaker och liknande

Nej nej, det är inte alls meningen att framställa det som töntigt. Frågan är genuint menad och ställd av omtanke. 

ts, skönt att läsa att du ändå kan se lite chill på det. Se att det är förlossningsdeppen i grunden osv. Men visst, gula flaskor låter ju sådär 😉

• Anonym (Linda)
    Anonym (Uppgiven mamma) skrev 2025-05-06 20:26:31 följande:

Jag kom till den insikten nyss.
    Det svämmade över.
    Ska kasta i mig något ätbart och krypa in i morgonrocken framför någon serie

Diska INTE nappflaskor i diskmaskinen.  Det är slipmedlet i diskmedel som skapar missfärgningar

Diska flaskorna för hand med diskborste och lite vanligt Yes , vid behov kan du koka dom i en kastrull med vatten .

Flaskor bör för övrigt bytas ut med jämna mellanrum. 

Sov gott och ät en macka {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (?)

Att få barn är väl verkligen då man släpper på sina krav och spärrar. 
    Sitta och äta och ungen skjuter av en rejäl ryggbajs, vägrar äta, vill inte sova, vaknar när solen går upp. 
    Stå och laga blåbärsgröt kl 05 en lördag , det hör till!
    När jag ser tillbaka på småbarnsåren och heltidsjobb som resande säljare med stress för lämning och hämtning på dagis. Jag borde ha magsår de-luxe.

• Anonym (K)

En del röd färgning från mat löser sig i fett, Olja in och diska av och se om det hjälper. Men gissningsvis har färgen gått in, inuti plasten. 

Min sambo råkade köra dem i diskmaskinen och gissa vad - de är som nya igen ... Trots all mina försök.
    Plus att han nattade dottern så hon somnade på knappt 7 minuter.
    Dagens hjälte - han får bli bortskämd i sovrummet ikväll tror jag

• Anonym (Sailor boy)

Vi körde med glasflaskor. Funkade väldigt bra. Och noll missfärgning.

• Anonym (K)
    Anonym (Uppgiven mamma) skrev 2025-05-07 20:32:38 följande:

Min sambo råkade köra dem i diskmaskinen och gissa vad - de är som nya igen ... Trots all mina försök.
    Plus att han nattade dottern så hon somnade på knappt 7 minuter.
    Dagens hjälte - han får bli bortskämd i sovrummet ikväll tror jag

Hurra!!
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Dagen förstörd