• Syren93

BIM juni 2025

Hej! Hoppar över från Maj-tråden, fick mens efter 6(!!) dagars spottings. Började försöka i december, fick plus tre månader i rad, men alla slutade i tidiga missfall.. 
    Nu BIM 21/6, så hoppas på ett midsommar plus! 

6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Nanathalie (preliminärt)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibellii
  • Syren93

Jag har bestämt mig för att köra med ÄL test denna månaden!. Har en cykel på ca 30 dagar, så misstänker ÄL typ cykeldag 15-16. När hade ni börjat testa? Och hur många ggr / dag, tid testar man? Har aldrig fått till det med ÄL tidigare 😅

• Syren93
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-27 08:55:00 följande:

Det beror lite på vilka test man använder och om man kan/vill testa mer än en gång per dag. Samt hur lätt man får utslag.

Har för mig att de digitala ska/kan tas på morgonen. Vanliga stickor som easy at homes, rfsu osv får man oftast bäst utslag mellan 10-14 mitt på dagen. 
    Rfsu stickor kan vara supersvåra att få tydliga svar på för många. Men tror testlagret,gravidkollen och ev babyplan har andra som kan komma hem fortare än min favorit e@h och som ger tydligare än rfsu. Jag älskar easy at homes stickor och tar dem 2-5 gånger per dag beroende hur nära äl jag är 🙈
    Men så älskar jag också att testa med lh stickor och se hur det ändras. 

Tack! Har köpt hem rfsu, men kanske ska prova några andra också! 🙂
  • Syren93

Cykeldag 12 och mina ÄL är i princip blanka 😅. 
    Har börjat få lite seg ÄL-flytningar och lusten är på topp, så misstänker att nått är på G. Men hur snabbt kan ÄL svänga?? 😅 Har testat nu i tre dagar, men fortfarande ingen antydan till ökning

• Syren93
    Syren93 skrev 2025-06-03 17:20:44 följande:

Cykeldag 12 och mina ÄL är i princip blanka 😅. 
    Har börjat få lite seg ÄL-flytningar och lusten är på topp, så misstänker att nått är på G. Men hur snabbt kan ÄL svänga?? 😅 Har testat nu i tre dagar, men fortfarande ingen antydan till ökning

• Syren93
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-03 17:39:38 följande:

Vanligast får jag starkare streck och sen positivt men har varit med om tokblankt och sen positivt dagen efter och blivit rejält chockad. Så det kan nog svänga snabbt ibland 😅 

Jag har inte direkt nå fertilt sekret än men känner mig snygg och på gång liksom som jag brukar när ÄL närmar sig 😆 Hoppas på positivt ÄL-test nu snart. Jag är på dag 13. Nästan positivt var testet idag. 

Snart släpper det guldägg för oss båda hoppas jag 🤞🏻

Kul, då är vi ganska lika i tiden! 😁 Håller tummarna för oss!! 
  • Syren93
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-03 21:30:54 följande:
    ÄL-tesett visade en smiley nu ikväll, gjorde det inte i morse så ÄL imorrn då mest troligt 😬 Gubben får skynda sig hem 😆
    Kul! Jag brukar inte ha ÄL förrän typ cykeldag 16-17.. så några dagar kvar, tror jag! Ska fortsätta med ÄL test, men förväntar mig typ inte att få nått positivt 😅
  • Syren93
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-03 22:26:11 följande:
    Brukar också ofta få ÄL dag 16-17, men ibland kommer den nån dag före. Känner av spänningar kring äggstockarna nu också men det får fan inte släppa förrän sent imorrn 😆🙈 Borde ju inte släppa förrän tidigast imorrn om det var positivt först nu ikväll? jaja, det bestämmer ju inte jag 😅 
    Spännande! Ingen aning faktiskt, men äggen lever väl upp till 24 h ändå? 😁
    Mitt ÄL test är fortfarande helt blankt 🤔🥲
  • Syren93
    Syren93 skrev 2025-06-04 09:50:53 följande:
    Spännande! Ingen aning faktiskt, men äggen lever väl upp till 24 h ändå? 😁
    Mitt ÄL test är fortfarande helt blankt 🤔🥲

Eller en liten antydan till ökning kanske 😁

• Syren93
    ungmo98 skrev 2025-06-12 07:33:38 följande:

Kunde inte hålla mig och tog ett test idag igen. 

jag tycker det är ett tydligt streck😍 så glad men känns lite konstigt. Vågade till och med skriva in i Natural cycles idag att jag tagit ett positivt test! 

Så roligt! Grattis 😁
  • Syren93

Jag är på 5-6 dagar efter ÄL.. har bestämt mig för att jag får testa tidigast på tisdag! 😅
    Har känt lite molvärk då och då i magen. Men tänker att det betyder absolut 0 eftersom det är så tidigt (känt av det sen ÄL typ). 
    Så kul med alla plus i tråden! ✨

• Syren93
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-14 09:34:51 följande:

Mitt supersvaga test igår verkar kanske vara nåt för dagens test visar ett tydligare streck. Fortfarande svagt förstås, bara ÄL+9 idag men jag tror att det är något på gång 😭👏🏻

Får hoppas det fortsätter åt rätt håll nu. Hade varit magiskt om regnbågen är påväg 🙏🏻🌈????

Grattis till starkare plus Enlitentill, vet känslan när man känner att det går åt rätt håll, längtar dit själv nu 😅

Ojojoj så spännande! Syns ju absolut 🤩😍 
    👏🏼👏🏼 
  • Syren93
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-15 08:50:48 följande:

Nu tror jag att det är på riktigt, nu törs jag säga att jag är gravid 😭❤️🌈🙏🏻

Så mycket kan ju hända längs vägen, särskilt nu då det är så tidigt men här och nu växer regnbågis i magen 🥹🥰 

Nu ska jag bara ta mig igenom sommaren, livrädd att bebis ska visa sig vara sjuk igen men jag måste försöka tänka positivt. Räknade ut BF och BF är exakt samma dag i februari som vi var tvungen avbryta senaste graviditeten och säga farväl till vår lilla pojke. Får rysningar. Det bara måste vara meningen detta ❤️

Stort grattis!! Håller alla tummar att det går vägen nu! ♥️♥️
    Hejja bebis!

Blir pirrig nu inför att testa själv! 
  • Syren93

Då var det min tur att testa... ÄL + 9/10 och totalt negativt😔 måste säga att jag är besviken.. får hålla tummarna att det kanske kommer nått senare!

• Syren93

Negativt idag på äl+11. Och bruna flytningar från igår. Samma som dom två senaste två cyklerna. Får alltså spottings 5-6 dagar innan mens. Känns inte normalt? Vem hör man av sig till? Barnmorska? Vårdcentral? Finns 0 gynekologer där jag bor, bara sjukhuset och dit får man ju aldrig komma. Dom privata tar inte emot nya patienter.. känner mig uppgiven 

• Syren93
    Anonym (Fröken grön) skrev 2025-06-18 05:19:17 följande:
    Hej tjejer, hållit mig borta från dessa trådar denna månaden för att minska på stressen men är nu på ÄL+13 och ser en väldigt svag linje på gravtest både igår och idag. Båda tagna på morgonen, dock endast bild på dagens då jag inte vågade hoppas igår? vaknat flera gånger under natten för att jag bara velat testa och få svar, så när klockan nu var 5 kunde jag inte hålla mig längre haha🥺
    Men vad tror ni, ser ni också en svag linje?💕
    Men wow! Kanske därför inga spottings denna månaden! 😁
    Jag har också läst på om det här med progesteron, och försöker få tag på gynekolog som kan hjälpa mig, men verkar inte lätt där jag bor! Bara privata som inte tar nya patienter... 

Jag har b vitamin, q10, magnesium, d-vitamin, folsyra.. men ingen effekt än! 
  • Syren93
    Siripiri skrev 2025-06-18 10:03:04 följande:

Vilken dos på q10? Och kör du på ubikinon eller ubikinol? 😊
    vilken sorts magnesium?

Skulle också lägga till c-vitamin, billigast är att köpa askorbinsyra från kryddhyllan och ha i en skvätt juice på morgonen och dricka med sugrör (för att spara på tänderna pga surt). Även zink på kvällen tillsammans med magnesiumglycinat ☺️ 

Tack för tips! Tar ubikinon 180mg x2 och magnesium 120 mg(holistic). Zink har jag hemma, så det kan jag börja ta! :) 
Svar på tråden BIM juni 2025