• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Elisand

Av allt jag kunnat läsa mig till så säger smärtan ingenting egentligen om när äl sker. Kan var innan eller efter eller under som man känner den. Väldigt individuellt. 🙏🏼

Anonym (Väntanpånr2) skrev 2025-05-25 09:25:06 följande:

Idag såg testet ut såhär så antar att jag hade positivt igår!

tycker det är så svårt någon som har erfarenhet eller vet nått angående ägglossningsmärta 
    har man det när själva ägget släpper eller hur fungerar det? 

jag hade ägglossningssmärta igår i ca 1h och mitt positiva ägglossningstet va i samband med det men då betyder det väl inte att ägget släppt? För när man får positivt på testet släpper det väl inom 12-48h? 

om endå kroppen kunde säga nu är det ägglossning sexa på 😅
  • Nanathalie

Hej hopp! Nu är jag tillbaka. Har fullt ös i livet i övrigt just nu så hinner inte fundera så värst mycket över just ägglossning, men just idag började jag definitivt fundera.

Jag har testat med lila cb advanced och fått blinkande gubbe nu sedan cd13 (cd18 idag). Cd 15,16 och 17 hade jag också rejält med ägglossningssmärta och ägglossningssekret, men inte fått någon fast smiley. Jag blir så fundersam då jag vanligtvis får fast smiley innan dagen då jag inte längre har ägglossningssmärta så att säga, vilket skulle innebära igår.

Förra cykeln testade jag ju inte mig för ägglossning alls och ägglossningen skedde exakt då jag trodde den skulle ske, när ägglossningssmärtan minskat. Jag trodde ju jag skulle hinna få fast smiley innan smärtan försvann, men fortsatte testa ändå utifall att peaken kommer sent. Nu är dock testet såååå svagt och beter sig precissom när ägget släppt och LH sjunker. Förvirrad deluxe. 

Antingen så missade jag peaken (brukar bara ha en kort peak förvisso, men inte så kort att jag missar den) eller så uteblev ägglossningen denna cykel.

Som tur är tempar jag så jag kommer ju få veta svart på vitt om/när ägglossningen skett. Tempen idag ser ut som när ägget släppt.

Mycket stämmer in på äl, mycket inte. Vi får helt enkelt se 😂 ska uppdatera mig själv i bim-listan så fort jag får ägglossning bekräftad, eller ta bort mig själv om den inte blir bekräftad 😂 

Mvh/ Förvirrad tjej

• Anonym (Ardna)

Kan typ bara tipsa om att testa easy at home lh test istället. De ger tydligare svar. Håller tummarna att ert plus snart kommer 🤞

Anonym (Väntanpånr2) skrev 2025-05-24 18:30:54 följande:

Hej tjejer! 

vi försöker få ett syskon till sonen och jag har hållit mig lite utanför trådarna för att försöka att inte tänka för mycket men har gått in och läst lite då och då.

sonen vart till på andra försöket och nu har vi försökt i över ett år och börjar ta på ens psyke har kört Natural cycles hela tiden och tempat men försöker mig på ägglossningstest nu men tycker det är svårt så skulle vilja ha lite tips! 

idag har jag tagit test på morgonen och nu vid 17 är det senaste positivt? 

har haft väldig mycket ägglossningssmärta nu på dagen så misstänker att det är på gång.

så om det senaste är positivt borde ägglossningen vara typ i morgon kväll?

• Anonym (Ardna)

Håller tummarna att ert plus snart är här! 

Jag vet hur drygt det är att försöka länge utan lycka! Har tagit minst ett år för oss innan, det ena blev ma och sen vår son. Inha utredningar visar på något fel för oss, men det behövs tur också ❤️ Kommer ni söka utredning när ni försökt ett år? 

elliibellii skrev 2025-05-25 03:42:42 följande:

Så, då var det även min tur att hoppa över från föregående tråd, som många andra så följer jag trådarna lite i bakgrunden, pausar vissa dagar och ibland läser ihjäl mig 😂

Jag och mannen är uppe i försök nr 11 för bebis numero uno, och jag börjar få slut på saker att göra/lägga till som kan hjälpa till i processen 🌸

Nu är jag lite lagom mensmonster såhär på nattkvisten och ?är det fel på mig??, ?det är inte menat?? Men vet innerst inne att det bara gäller att slappna av och tänka positivt

Jag är inte tillbaka på ruta ett. Jag är ett steg närmare rätt tillfälle ❤️

BIM-lista

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibellii

• Anonym (Ardna)

Fint det du skrev på slutet! Det är så sant, även om dagen som är är en mensdag så är den en dag närmare bebis❤️

elliibellii skrev 2025-05-25 03:42:42 följande:

Så, då var det även min tur att hoppa över från föregående tråd, som många andra så följer jag trådarna lite i bakgrunden, pausar vissa dagar och ibland läser ihjäl mig 😂

Jag och mannen är uppe i försök nr 11 för bebis numero uno, och jag börjar få slut på saker att göra/lägga till som kan hjälpa till i processen 🌸

Nu är jag lite lagom mensmonster såhär på nattkvisten och ?är det fel på mig??, ?det är inte menat?? Men vet innerst inne att det bara gäller att slappna av och tänka positivt

Jag är inte tillbaka på ruta ett. Jag är ett steg närmare rätt tillfälle ❤️

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-05-25 11:50:03 följande:

Hej på er alla ❤️

Varit med i lite olika trådar till och från. Är 32 år, inga barn sedan tidigare. Försökt bli gravid sedan juli 2024. Fick plus på 6:e försöket men fick missfall i v.7. Är nu inne på 5:e försöket sedan dess. 

Äter Letrozol dag 3-7 och har sedan förra månaden även fått Levaxin då jag ligger på snäppet till för högt i sköldkörtel nivå enligt gynekolog. Testade även otrivelle spruta (ägglossnings-spruta) förra månaden och det var hemskt. Mådde inte toppen. 

Känner mig som en försökskanin med alla mediciner. Är på dag 9 i ny cykel och jag tycker ägglossningstesterna börjar se positiva ut, alldeles för tidigt. Vad säger ni? Mina ÄL tester har tidigare alltid varit svaga så jag förstår inte vad som händer nu. 

Någon annan som tar Levaxin och har erfarenhet av effekten? 

Hoppas Levaxinet hjälper er och super att det medicineras innan graviditet, det ökar risken för missfall att ha obalans på sköldkörtelvärdena. ❤️ 
    Vallmo93 skrev 2025-05-25 12:26:54 följande:

Hej alla! 

Jag hoppar också in i Juni tråden. Som många andra så försöker jag ta lite FL-paus vissa veckor medan andra är jag superaktiv. Det här blir vårt andra försök efter utomkvedshavandeskapet vi hade i början av året och akut operation (där vänstra äggledaren togs bort) i mars.

Jag går nu in i de fertila dagarna med ÄL beräknat till onsdag-torsdag. 😄

BIM-lista

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibellii

Lycka till 🤞🙏
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-25 18:35:28 följande:

Hej hopp! Nu är jag tillbaka. Har fullt ös i livet i övrigt just nu så hinner inte fundera så värst mycket över just ägglossning, men just idag började jag definitivt fundera.

Jag har testat med lila cb advanced och fått blinkande gubbe nu sedan cd13 (cd18 idag). Cd 15,16 och 17 hade jag också rejält med ägglossningssmärta och ägglossningssekret, men inte fått någon fast smiley. Jag blir så fundersam då jag vanligtvis får fast smiley innan dagen då jag inte längre har ägglossningssmärta så att säga, vilket skulle innebära igår.

Förra cykeln testade jag ju inte mig för ägglossning alls och ägglossningen skedde exakt då jag trodde den skulle ske, när ägglossningssmärtan minskat. Jag trodde ju jag skulle hinna få fast smiley innan smärtan försvann, men fortsatte testa ändå utifall att peaken kommer sent. Nu är dock testet såååå svagt och beter sig precissom när ägget släppt och LH sjunker. Förvirrad deluxe. 

Antingen så missade jag peaken (brukar bara ha en kort peak förvisso, men inte så kort att jag missar den) eller så uteblev ägglossningen denna cykel.

Som tur är tempar jag så jag kommer ju få veta svart på vitt om/när ägglossningen skett. Tempen idag ser ut som när ägget släppt.

Mycket stämmer in på äl, mycket inte. Vi får helt enkelt se 😂 ska uppdatera mig själv i bim-listan så fort jag får ägglossning bekräftad, eller ta bort mig själv om den inte blir bekräftad 😂 

Mvh/ Förvirrad tjej

Hoppas den inte är missad 🤞 Jag blev aldrig klok på digitala lh test, tycker stickorna är lättare. Har ni dansat nu i dagarna ifall det är nu? 

Det är det sköna med att tempa att man vet i efterhand iallafall och vet när man kan förvänta/ inte förvänta sig mens 🥰

• Siripiri

Bröt ju ihop förra cykeln och pga vi missade ÄL då den kom två dagar tidigare, redan på CD12-13 och min sambo bestämde sig för att bli sjuk precis då 🙃 Blev en liten FL-paus, men saknar att följa alla så nu är man tillbaka. Cykeln blev iallafall kort, fick min mens igår och har inte haft galen mensvärk eller behövt sitta i duschen mitt i natten med skållhett vatten strilandes över kroppen.  Så är typ lite extra glad! Hoppas på att kroppen släpper ägget från vänster denna månaden så man har lite större chanser efter X:et 🙏🏼 

Men har mentalt ställt om, kommer fortsätta med mina tillskott men inte lägga för mycket energi kring tempningen, samt träna precis som jag vill. Inte tänka att jag måste optimera hela tiden, inte kunna köra HIT,  dricka kaffe och inte ens ta en liten drink. Utan vara lite mer loosy-goosy och njuta av sommaren☺️
     Sen börja mysa så fort mensen är helt borta så man inte missar ÄL igen 😂

Hoppas det blir ett plusregn denna månaden♥️ 

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    11/6 Nanathalie (preliminärt)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    21/6 Siripiri 🌸
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibellii

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-05-25 21:04:45 följande:

Bröt ju ihop förra cykeln och pga vi missade ÄL då den kom två dagar tidigare, redan på CD12-13 och min sambo bestämde sig för att bli sjuk precis då 🙃 Blev en liten FL-paus, men saknar att följa alla så nu är man tillbaka. Cykeln blev iallafall kort, fick min mens igår och har inte haft galen mensvärk eller behövt sitta i duschen mitt i natten med skållhett vatten strilandes över kroppen.  Så är typ lite extra glad! Hoppas på att kroppen släpper ägget från vänster denna månaden så man har lite större chanser efter X:et 🙏🏼 

Men har mentalt ställt om, kommer fortsätta med mina tillskott men inte lägga för mycket energi kring tempningen, samt träna precis som jag vill. Inte tänka att jag måste optimera hela tiden, inte kunna köra HIT,  dricka kaffe och inte ens ta en liten drink. Utan vara lite mer loosy-goosy och njuta av sommaren☺️
     Sen börja mysa så fort mensen är helt borta så man inte missar ÄL igen 😂

Hoppas det blir ett plusregn denna månaden♥️ 

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    11/6 Nanathalie (preliminärt)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    21/6 Siripiri 🌸
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibellii

Låt plusen regna ➕☔️
    Jag har också en opålitlig äl, vi ser till att hålla max två dagar mellan bebisdanser innan äl. Dels för att hålla undan gamla spermier men också för att då kommer vi alltid ha dansat i det fertila fönstret. 

Jag har en Tempdrop som kommer i veckan just för ty slippa tänka på tempen( och ärligt man blir inte mer gravid för att man tempar eller inte)

Kör hårt på att leva livet 😍 Vår son blev till efter en kalasfylla efter över ett års nykterhet pga ttc. Tydligen kan en kalasfylla chocka kroppen att skjuta lh i höjden 🙈
    Det är inte riktigt ett alternativ när vi nu har en bebis att ta hand om, annars hade jag övervägt att testa igen 😅

• Vallmo93
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-05-25 11:50:03 följande:

Hej på er alla ❤️

Varit med i lite olika trådar till och från. Är 32 år, inga barn sedan tidigare. Försökt bli gravid sedan juli 2024. Fick plus på 6:e försöket men fick missfall i v.7. Är nu inne på 5:e försöket sedan dess. 

Äter Letrozol dag 3-7 och har sedan förra månaden även fått Levaxin då jag ligger på snäppet till för högt i sköldkörtel nivå enligt gynekolog. Testade även otrivelle spruta (ägglossnings-spruta) förra månaden och det var hemskt. Mådde inte toppen. 

Känner mig som en försökskanin med alla mediciner. Är på dag 9 i ny cykel och jag tycker ägglossningstesterna börjar se positiva ut, alldeles för tidigt. Vad säger ni? Mina ÄL tester har tidigare alltid varit svaga så jag förstår inte vad som händer nu. 

Någon annan som tar Levaxin och har erfarenhet av effekten? 

Jag ska till endokrinolog på onsdag för att diskutera mina sköldkörtelvärden och ev levaxin. Vad låg du på för TSH värde? Jag ligger också lite gränsfall (med högt värde antikroppar också) så eventuellt att jag kommer få börja med levaxin också nu när vi försöker aktivt.
Svar på tråden BIM juni 2025