Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BIM juni 2025

mothertotwo skrev 2025-06-02 21:59:34 följande:
    Jätte spännande! Skrattande Får ta ett nytt test om några dagar och kolla igen för att se om det blivit starkare. Nu vill jag bara att tiden ska gå lite fortare hihi. 
    Jag vet exakt hur det är, nerverna och spänningen är ju olidlig 😆 Håller tummarna för dig 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)

Wohooo, vi kommer inte missa ägglossningen. Fortfarande inte positivt ÄL-test och imorgonkväll är maken hemma igen. Jag kan således pusta ut 😅 

Igår var ÄL-testet helt blankt, men nu var det nästan positivt, väldigt starkt iaf, så det kanske blir positivt imorrn eller väldigt snart iaf. Kom igen kroppen, ge mig DET ägget. 

ungmo98 skrev 2025-06-03 05:07:48 följande:

Har en ?konstig? ägglossning för första gången (såklart)?
    Hade trådiga flytningar i helgen, blev ?torr? igår. Så trodde jag hade ägglossning under helgen. Men temperaturen har inte stigit än och den brukar ju göra det på/dagen efter ägglossning? enligt Natural cycles ska den vara imorgon 

Vi har iallafall lyckats med BD alla dagar förutom igår, så vi får försöka idag och imorgon med så har vi nog prickat in oavsett vilken dag ägglossningen blir🙈 

Vissa gånger sker inte min temphöjning förrän senare. Ibland har jag mest fertilt sekret just innan själva ÄL med är rätt torr under själva ÄL-dagen. Vet inte varför det blir så ibland, men kanske är nåt liknande för dig denna gång? Man kan ju ha fertila flytningar också utan att man märker det, att det inte rinner ut liksom 😆 Men som du säger så har ni nog inte missat ÄL oavsett 😉
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-03 10:45:29 följande:

Igår började jag känna molande värk i magen, ilande bröstvårtor och illamående. Idag är dag 8 efter ÄL, och 5 dagar innan mens. Tänkte att jag inbillade mig och tog ett test som mäter 25 mlU/ml och tyckte mig såg den svagaste skuggan, men det gick knappt att se. Tog då ett testa tidigt som mäter 10 mlU/ml och det kom ett svagt streck. Vågar inte tro, är i chock. 

Grattis! När det händer tror man det knappt, men det HÄNDER 😍 Håller tummarna att det ökar i styrka närmsta dagarna, vet precis hur det är!
  • Anonym (Saltakatten)
    Syren93 skrev 2025-06-03 17:20:44 följande:

Cykeldag 12 och mina ÄL är i princip blanka 😅. 
    Har börjat få lite seg ÄL-flytningar och lusten är på topp, så misstänker att nått är på G. Men hur snabbt kan ÄL svänga?? 😅 Har testat nu i tre dagar, men fortfarande ingen antydan till ökning

Vanligast får jag starkare streck och sen positivt men har varit med om tokblankt och sen positivt dagen efter och blivit rejält chockad. Så det kan nog svänga snabbt ibland 😅 

Jag har inte direkt nå fertilt sekret än men känner mig snygg och på gång liksom som jag brukar när ÄL närmar sig 😆 Hoppas på positivt ÄL-test nu snart. Jag är på dag 13. Nästan positivt var testet idag. 

Snart släpper det guldägg för oss båda hoppas jag 🤞🏻

• Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-03 12:16:25 följande:
    Är det många som får sina test så här och sen dagen efter är det helt blankt? Börja tro att det är falskt eller kemiskt. 
    mothertotwo skrev 2025-06-03 12:16:25 följande:
    Är det många som får sina test så här och sen dagen efter är det helt blankt? Börja tro att det är falskt eller kemiskt. 

Är väl det som är det jobbiga med att testa tidigt, att det kan svänga så, att man faktiskt kan va gravid men att det blir kemiskt. Kan ju också vara så att man testar så tidigt, att nivån hcg är så olika beroende på hur utspädd urinen är när det är så tidigt och så lite hcg i kroppen. Håller tummarna för dig 🙏🏻😊
  • Anonym (Saltakatten)
    Syren93 skrev 2025-06-03 18:59:30 följande:
    Kul, då är vi ganska lika i tiden! 😁 Håller tummarna för oss!! 
    Nu ikväll har slajmet gjort entré så jag tror ÄL är nära 🙏🏻 och imorrn är mannen hemma igen, han har varit på jobbresa så jag har nojjat mig över att vi skulle missa chansenl 😆 Man är ju knäpp men kasta bort en månad känns ju som slöseri med tid 🙈
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-03 21:14:00 följande:
    Nu ikväll har slajmet gjort entré så jag tror ÄL är nära 🙏🏻 och imorrn är mannen hemma igen, han har varit på jobbresa så jag har nojjat mig över att vi skulle missa chansenl 😆 Man är ju knäpp men kasta bort en månad känns ju som slöseri med tid 🙈
    ÄL-tesett visade en smiley nu ikväll, gjorde det inte i morse så ÄL imorrn då mest troligt 😬 Gubben får skynda sig hem 😆
  • Anonym (Saltakatten)
    Syren93 skrev 2025-06-03 21:48:11 följande:
    Kul! Jag brukar inte ha ÄL förrän typ cykeldag 16-17.. så några dagar kvar, tror jag! Ska fortsätta med ÄL test, men förväntar mig typ inte att få nått positivt 😅
    Brukar också ofta få ÄL dag 16-17, men ibland kommer den nån dag före. Känner av spänningar kring äggstockarna nu också men det får fan inte släppa förrän sent imorrn 😆🙈 Borde ju inte släppa förrän tidigast imorrn om det var positivt först nu ikväll? jaja, det bestämmer ju inte jag 😅 
  • Anonym (Saltakatten)

Stort grattis till ett tydligt plus Valentines 😍

• Anonym (Saltakatten)

Superpositivt ÄL-test för mig idag och väldigt låg temp, vilket jag brukar ha precis innan ÄL så troligen ÄL imorrn, då blir BIM 16/6. Fingers crossed 🤞🏻

Svar på tråden BIM juni 2025