-
Vissa kan plussa så tidigt, beror lite på hur känsliga gravtest man har hemma. Jag brukar plussa mellan DPO 10-12. 🥰Loviisa92 skrev 2025-06-18 20:49:07 följande:Ny i tråden. När har ni som tidigast fått ett + på stickan? är på äl +9 och BIM-6 -
Ååå lycka till 💕Loviisa92 skrev 2025-06-18 22:06:30 följande:Tack! Har köpt de känsligaste så ska testa imorgon🤗 -
Åååå men vad härligt. Grattis!! 💕Anonym (Fröken grön) skrev 2025-06-19 02:30:14 följande:Hej tjejer, här kommer en liten uppdatering! jag har legat vaken i snart 3 timmar, försökt hålla mig från att kissa då tanken var att testa imorgon bitti men då det till slut inte gick tänkte jag att jag lika bra kan testa nu, även om det är mitt i natten😂 och vet ni vad, jag är gravid??!!
tyckte att strecken var lite starkare idag och då vi ska iväg ett par dagar (= Kan inte testa) chansade jag med ett digitalt, som blev positivt😭
känns helt galet, var vårt andra försök men pga kort lutealfas var jag inställd på att det skulle ta längre tid! Nu hoppas jag bara på att allt går vägen❤️
Vill också önska stort lycka till till er alla som kämpar på!????
-
Jag har ju 11 graviditeter I ryggen. Mina symptom har varit annorlunda varje graviditet. Men något alla har gemensamt är att jag har knappt känt av att jag varit gravid förutom tröttheten Men den har oftast kommit i v.6-7 och framåt. Inget illamående eller kissat ofta osv...Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 07:18:55 följande:Varning för långt meddelande 😅
Jag har inte skrivit sedan ägglossning för jag har känt mig nästan precis som vanligt, hoppet liksom försvinner från mig någon dag efter ägglossning och jag har varit extra känslig denna månad med fler tårar. Jag har tempat via munnen och klockan denna månad och som jag skrev en gång tidigare så är de oense när ägglossning skett. Jag har varit lite extra trött och haft lite ?fylligare? bröst än vanligt nu innan BIM men annars känt mensvärk så sent som i morse så bara väntade på att mensen skulle komma nu på morgonen. Jag valde att testa för att jag ska iväg på midsommarfirande och ville veta säkert att jag kunde dricka. Men då till min största förvåning ser jag något 🧐
jag brukar inte testa så har bara två av samma märke hemma, får nog gå och köpa digitalt eller vänta in mens. Känns dock som att det skulle kunna vara kemiskt eftersom jag känner mensvärk och mår typ som vanligt. jag har verkligen inte mycket hopp efter alla månader så kanske inte lika glad som andra vid antydan till streck, mest skeptisk. Klockan sa från början BIM idag men har sen flyttats till 21 (Premom), muntemperatur är första gången jag mäter sen länge men brukar ha en lutealfas med klockan på 11+/-1. Har behövt mäta med vanlig termometer senaste dagarna för glömde min NC i helgen, och den gick ju lite neråt idag 😔
vet inte vad jag vill få för svar 😂men är väl mest nyfiken på andras symtom vid kemiskt
Så det behöver ju faktiskt inte vara kört. Jag håller alla tummar jag har 💕 -
Jag har 5barn. 1 X graviditet , 1 kemisk, 1 tidigt missfall, 3 MA(uteblivna missfall) där senaste skedde i januari, efter mycket tjat och påstridighet så skrapade de tillslut ut resterna i maj. 💕Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 09:04:15 följande:Tack för peppande ord 💕känner igen ditt namn från trådarna men minns inte om du har några barn nu?
någonstans kan jag ändå se detta förmodligen positiva test som något positivt (😅) även om det inte skulle resultera i en graviditet, känns som att kroppen ändå försöker då och innan har jag knappt känt så. -
Grattis grattis 🥰🥰🥰Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 13:23:52 följande:Vågade till slut testa med digitalt. Det verkar vara något 🥹😲 så chockad om det faktiskt är vår tur nu men ropar inte hej än, får avvakta och se vad som händer under helgen!
Sambon åkte iväg till släkt för midsommarfirande igår så ses inte förens söndag. Vi pratade för några veckor sedan om att ?tänk om det skulle vara månaden din mens inte kommer och vi inte kan testa ihop?. Brukar alltid fira tillsammans också. Även om jag hade behövt hans stöd så känner jag inte att jag vill berätta det för honom över telefon, så kommer försöka vänta tills vi ses🙈 Det svåraste nu är midsommar och alkohol, har fått lite tips här ovan hur jag kan dölja att jag inte dricker😂 överväger att berätta för lillasyster så hon kanske kan hjälpa mig. Just denna månad berättade vi också för mina föräldrar att vi försökt drygt ett halvår så de har nog ögon öppna -
Ååå men nej vad synd 😞 beklagarmothertotwo skrev 2025-06-19 15:49:01 följande:Testen har bara blivit svagare och svagare för mig, och nu är dem helt blanka. Det har tyvärr inte tagit sig något här denna månad verkar det som. Inväntar min mens trots att tempen fortfarande är ganska hög. 🤔
-
Brukar din lutealfas vara 9 dagar?elliibellii skrev 2025-06-19 15:01:59 följande:Jag söker input från er proffs i tråden 😊
Hade sen ÄL, CD21, har haft lätt molvärk sen dess, det var 5 dagar sen nu. Sen har jag BIM 25/6?? Går det ens/kommer det hinna hända något på så kort tid?
Kapsejsar min kropp nu för jag närmar mig året av försök? 🙈
-
elliibellii skrev 2025-06-19 16:15:59 följande:Den brukar vara mellan 11-15elliibellii skrev 2025-06-19 16:15:59 följande:Den brukar vara mellan 11-15
Lutealfasen är oftast lika lång +/- 1 dag. Däremot dagarna fram till ÄL kan variera. Men om du har minst 11 dagar så kan det absolut ta sig 🥰 -
Ta ett nytt imorgon 🥰. Eller ikväll 🥰Anonym (Tredje) skrev 2025-06-21 08:06:46 följande:Bim idag. Brukar komma på morgonen direkt när jag stiger upp.
Tog ett test imorse "ifall att" jag är en sän som skulle kunna få en överraskning.
Vet ärligt inte vad jag ska tänka. Slängde urinet med engång efter jag tagit stickan.
Får detta resultat och jag tror det är ngt fel på testbatchen el ngt.