Inlägg från: Anonym (Hoppaspåtur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppaspåtur)

BIM juni 2025

Anonym (Nr2) skrev 2025-06-26 19:48:14 följande:

Hej!
    Har följt den här tråden lite och hejar på alla och önskar grattis till alla +! Jag fick + för en vecka sen men kan inte sluta testa för nojar så mycket? Hur tycker ni det här ökningen ser ut? Det är mellan 11-17 dp, torkade prover.

Tycker att det ser jättefint ut 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Rosen3 skrev 2025-06-26 20:25:04 följande:
    Hej!

Vill oxå önska alla grattis som fått plus! Har inte följt tråden så mycket ännu och har inte vågat skriva då vi fått 6 tidigare missfall. Så för oss är det verkligen ingen garanti. 

Visar oxå mina stickor från DPO 11-21. 

Dem har ökat men är rädd att dem inte blivit tillräckligt starka tillräckligt snabbt. Önskar oxå lite tankar från er som anonym2, tycker för övrigt dina test ser fina ut.  

Tycker även dina ser väldigt fina ut. Har du bett gyn om hjälp för missfallen? Tex fått progestoron utskrivet ? 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Rosen3 skrev 2025-06-26 21:15:22 följande:
    Vi har nog testat det mesta i medicinväg men inget har hjälpt än så länge :( Hoppas på att denna gång är vår gång. Tack <3
    Åh jag förstår  :( . Håller verkligen tummarna för er den här gången 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Siripiri skrev 2025-06-28 07:21:42 följande:
    Måste fråga, är det någon som själv eller som känner någon som istället för att dem bli trötta precis när plussar istället känner att kroppen går på högvarv? 
    Enligt chatGPT är det fullt normalt men har inte läst det någonstans och tänker att jag såklart kommer få missfall 😩 För det är såhär varje gång jag blir gravid. Får inte sova genom nätterna och får som ett lätt tryck över bröstet, samt lätt andfådd. Gick in 5+0 idag 😊 
    Tror att vissa drabbas av "pregnancy insomnia " .. men om du ständigt känner "stress" så hade jag försökt typ yoga och bara komma ner i varv emellanåt för att ta bort stressen 💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Siripiri skrev 2025-06-28 22:20:15 följande:
    Hoppas du får tid! 🙏🏼 

Hittade ingen😎 men vågar inte skapa för då jinxar jag säkert och får MF..
    100% igenkänning. Har struntat i allt vad grupper heter , vågar liksom inte ens tänka att jag är gravid för då är det väl kört snart. 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Gravid igeeeeeen skrev 2025-06-29 13:53:03 följande:

Du låter galen. stackars pojkvän..

Förlåt, men vart kom du ifrån? Här inne har tonen gentemot varandra enbart varit trevlig... fram tills att du kom. Mår du bättre av att trycka ner andra? 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-30 10:10:03 följande:
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-30 09:33:49 följande:
    Så skönt, kan verkligen relatera, grattis 😍 Garantier finns aldrig, har jag ju själv brutalt fått uppleva MEN det går åt rätt håll iaf och vi kan inte styra och kontrollera vad som händer. Vi får lita på kroppen och bara hoppas det går bra, vilket det ju oftast gör 🙏🏻💕 

Sista arbetsveckan för mig också, sen lång semester och då hoppas jag veckorna swishar förbi och poff så har första trimestern passerat och vi har förhoppningsvis fått se en frisk liten en i magen 🥰🙏🏻🌈

Lycka till alla preggos 💕
    Ja jag är på 5+3 eller 4 idag. Hoppas du får positiva besked också!! 💕

Typiskt mig att vilja ha kontroll på allt så får verkligen en prövning i att försöka leva i ovisshet 😄 Så skönt att det är sommar, ska verkligen njuta och hoppas på det bästa😍

Har ni bokat något tidigt ultraljud?

Jag var hos gyn I fredags då kunde hon se graviditeten i livmodern,  men även vätska vid äggstocken, det kunde vara efter ägglossningen men går inte heller att utesluta ännu ett X. Så jag ska tillbaka 8onde och 14onde. 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-30 14:08:46 följande:
    Vad jobbigt! Hoppas att du får lugnande besked nästa gång! 💕kan inte så mycket?hur kan det kanske vara ett X om det var graviditet i livmodern? 😔
    Jag vet inte.  Hon trodde väl att det nog inte var så, men på grund av vätskan kan man inte helt utesluta det. Så vi får helt enkelt vänta och se. 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-30 14:35:55 följande:
    Jag hade vätska i äggstocken som gjorde ont min förra graviditet. Men de sa att det skulle lägga sig och inga återbesök. Om du haft x innan kanske de vill ta det säkra före det osäkra och kolla igen ☺️ 
    Jo haft ett tidigare.  
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Tjej90sve skrev 2025-06-30 23:07:00 följande:

Skumma för mig är att jag testade negativt 1 dag före beräknad mens med ett tidigt test. Nu för 3 dagar sen fick jag en rosa blödning och inget mer sen dess. Skulle fått mensen i lördags enligt appen. Ännu inte fått mensen. Tycker det verkar så konstigt att varken testet visade något å ingen mens. Men jag vet dock inte min exakta cykel ännu. Å tycker jag har fått mer blodådror på vårtgårdarna? Förstår ingenting Förvånad

Har du tagit något nytt test sedan dess? :) 
  • Anonym (Hoppaspåtur)

Det är ju inga garantier.  Men känns bra att den idag växlade upp idag. 

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Tjej90sve skrev 2025-07-01 09:06:12 följande:

Nej inte det. Tänker att jag bara blir besviken. Men tycker det verkar orimligt att jag skulle blivit gravid 4 dagar före beräknad mens (då vi sist hade mys). 

Hänger inte riktigt med där, men om ni hade sex kring när du trodde att du skulle ha ägglossning och den sedan blev förskjuten några dagar så är det ju fortfarande möjligt att du blev gravid, och då inte heller konstigt att du inte plussade när du sist testade och att du nu är vid BIM eller precis passerat den beroende på om ägglossningen ägde rum några dagar senare. 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Hoppas) skrev 2025-07-01 15:55:56 följande:

Vad kul att det ser ljust ut hittills! Låter ju riktigt bökigt att det är så få tider håller tummarna att det löser sig bra

jag undvek att kolla temp-appen några dagar men är nu på bim +1 utan mens. Kollade tillbaka och tempen verkar ha gått upp senaste dagarna. Planerar att ta ett test ikväll eller imorgon bitti. Spännande och superläskig!

Åååå vad spännande håller tummarna 🥰🥰
Svar på tråden BIM juni 2025