• Sarasi

BIM juni 2025

mothertotwo skrev 2025-06-02 10:19:05 följande:
    Annpor skrev 2025-06-02 09:47:27 följande:

Ser absolut ett streck! Spännande! 😍

Hoppas verkligen! 🥰️
    Är i så fall helt overkligt för jag och sambon har inte varit aktiva efter proveran som jag tog i april. Kanske max två gånger. Har bara försökt få min kropp i balans igen. Men då har den kanske kommit i balans ändå. 
    Nu går huvudet på hög varv!😂 Men vill inte säga att det är positivt än förrän den blivit starkare.
    😊🙈🙉🙊

Jag såg inget på den första bilden men den andra du la upp kan man absolut ana något. När ska du ha mens?
  • Sarasi
    mothertotwo skrev 2025-06-02 18:20:17 följande:
    Jag har ingen aning eftersom den är oregelbunden pga pcos. Fick konstaterat det förra månaden hos gyn när jsg fick provera. Men hon sa att cykeln nollställs i dem flesta fall så att den ska bli regelbunden igen. Mens kom med hjälp av provera den 21 april på dag 81 i den cykeln. Nu är jag på dag 42 eller 43 ????
    Hur vet du när du ska börja testa? Eller går du på symtom?
  • Sarasi
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-06-03 12:34:39 följande:

Även om jag började blöda så följer jag tråden. Jag kan ändå inte sluta tycka att det är spännande att följa er. 

Jag fick ju en blödning 12 som varade i fyra dagar. I måndags så fick jag en rejäl blödning så pass så att jag blöder igenom allt. Så har det varit en gång om dagen sen dess men inget blod imellan dom rejäla blödningar. Igår vaknade jag av att sägen var full av blod, sprang på toa och det forsade ut blod och jättestora klumpar. Just vid blödningar så får jag som en kramp i magen. Sen är det inga symptom alls förrän nästa blödning.
    Ringde till KK och förklarade läget och hon frågar om jag är gravid!? Har du tagit något test? Har du några symtom?
    Äää nä ett test för mig blev uteslutet efter alla blödningar. Jajo illamående men det har jag ibland, sjukt ömmabröst är väl det som skulle kunna vara symtom men det kan man ju ha vid mens också.
    Jag ska ta cyklo-f mot blödningarna och ett gravtest och fick en tid till dom på måndag.

För mig känns det uteslutet att vara gravid och skulle bli så chockad om jag är det.
    Har någon varit med om något sånt här?
    Min första tanke är ju att det är något fel på mig. Endometrios, hormonrubbning osv.

(Kanske är detta inte så intressant men ni känns så peppande och omtänksamma mot varandra så ville skriva av mig lite)

Jag tänker ifall det är ett tidigt missfall så att du inte ens vetat att du är gravid. Låter som lite mycket blod för att vara blödning under pågående graviditet men vad vet jag. 
  • Sarasi
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-06-03 13:30:15 följande:
    Det är otroligt mycket blod för att vara en graviditet. Jag har ju haft missfall några gånger o senast i januari och det är inte på det sättet heller. Men jag antar att det finns många olika sätt att genomgå ett missfall på också.  Jag hade en sån här rejäl blödning med min dotter som nu blir 4år. Jag ville mest se om någon varit med om något liknande här.

Håller verkligen tummarna för er som är här! 
    Hoppas att ni får fina plus! 

Om du hade en så stor blödning vid en tidigare graviditet så är det ju möjligt att detsamma gäller nu. 

Jag har bara blött extremt mycket när jag hade kopparspiral och vid en abort (därav fundering kring missfall). Men ta ett graviditetstest. 

• Sarasi
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-06-04 11:30:24 följande:

Hej alla fina! 

översta testet är från igår och nedersta är från imorse (dock hann jag kissa en gång innan jag tog det testet). Ser ni någon utveckling? Tycker det är färgat i verkligheten men svårt att få till det på bild. Äl+11 idag!

Ser en antydan på båda men kan inte säga om det nedre är starkare. Men låt det gå 2-3 dagar innan nästa test så ser du i så fall en tydligare utveckling. 
  • Sarasi
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-06-04 15:51:45 följande:

Tog ett tidigt digitalt test men det blev negativt. Kanske för att jag testar mitt på dagen :/ ska testa igen på fredag annars så får jag helt enkelt ge upp på denna cykel också :( 

Alla tidiga test ska man väl testa med morgonurin om jag inte minns fel eftersom det är så låga nivåer av hcg som ska upptäckas. 
  • Sarasi

En vecka kvar till BIM, känner att jag behöver bromsa mig själv för att inte testa och bli ledsen. Tycker brösten är ömma ena sekunden för att nästa sekund inte vara det så vet inte om jag inbillar mig eller att jag bara kommer ha en lång pms men hoppas på något mer positivt. 

• Sarasi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-05 17:36:53 följande:
    I den här församlingen är inget knäppt ❤️😂 De flesta av oss skulle dansa runt huset vid fullmåne med en tupp o varje hand om det var det som krävdes 😅
    😂😂😂😂
  • Sarasi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-06 08:39:57 följande:

Testade idag på 9 dpo ➖

Drömmen att det skulle gå enklare andra gången börjar blekna. Samtidigt vet jag att nästa gång kan vara gången som allt stämmer 🙏 

Är ändå en vinst att ägglossningen kom i rimlig tid denna cykeln, kanske har kroppen fram till nu varit i obalans. Kommer garanterat vara taggad på nytt försök till äl kommer nästa gång, hoppas så den kommer i tid igen 🤞

Vem vet, vi kanske hör till dem som lyckas efter äggledarspolning 🙈🙏

Det är ju inte kört förrän mensen kommer. 
  • Sarasi

Ni som tempar, vad använder ni för termometer? Ser flera skriva två decimaler nämligen och min har bara en. 

Svar på tråden BIM juni 2025