• Sarasi

BIM juni 2025

Annpor skrev 2025-06-09 22:21:09 följande:

Extremt ömma bröst och nu även lite illamående. 9 dagar efter ägglossning imorgon, min mens kommer alltid dag 10-11. Har alltid extremt ömma bröst innan mens så känns exakt som att det är det som är på gång. Känner dock inte igen illamåendet. Är det någon här som haft exakt samma symtom som innan mens - men det visade sig att ni var gravida istället? Försöker få lite hopp bara antar jag. ❤️?????

Tog Progesteronprov idag också men blir inte klok på vad som är bra eller dåligt där heller i referens. Känner mig uppgiven över hela bli gravid situationen. 

Visst hade det varit skönt ifall symtomen skilde sig markant åt, så man inte behövde fundera och analysera sina symtom varje månad och kunde veta utan test att man var gravid. 

Jag tycker känslan i brösten varit annorlunda denna månad, inte extremt ömma som dina, men bröstvårtorna gör ont och haft en känsla jag inte kan beskriva. Men det kan ju också bara vara överanslyserande från min sida för att jag hoppas. Kanske testar imorgon eller så fortsätter jag vänta och ser om mensen kommer om några dagar. 

• Sarasi
    Annpor skrev 2025-06-10 06:47:56 följande:
    Hoppas verkligen att det är så, så irriterande också att mens symtom och gravid symtom är så lika. Kunde dom inte skiljts sig åt liiiiite i alla fall? 😅
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-09 22:58:27 följande:
    Har för mig om jag minns rätt att man kan räkna med att ÄL skett om man har kring 20 i progesteron cirka en vecka efter ÄL. Vet att jag hade drygt 30 när jag kollade i höstas och då sa läkaren att jag hade en väl fungerande ÄL. Men jag vet inte, bara vad som sas till mig då 😅
    Åh tack!!! Var inne och läste precis och dag 8 efter ägglossning hade jag 20 precis så det stämmer kanske det du säger. ☺️
    Men ja, hade ju underlättat så mycket om det varit lite enklare! Hoppas att dina symtom är gravid symtom! Vilken dag dpo är du på nu och hur länge har ni försökt? ❤️

Jag är på dag 14 tror jag. Fick aldrig något utslag på äl men kunde inte heller testa de dagarna jag i så fall borde ha fått ökningen, så följer bara hur det brukar vara. 

vi har försökt seriöst 3månader. Innan dess tagit det som det kommer men då oftast missat ägglossningen av olika anledningar 

• Sarasi
    Siripiri skrev 2025-06-10 18:16:33 följande:

HOPPas det trillar in ännu fler nu kommande veckan♥️

Min ÄL har äntligen trillat ner, bara 2-3 dagar senare än vanligt 😅 Hoppas att det är pga mognat på riktigt bra,  men det återstår att se. Vi har iallafall myst 6 gånger sedan förra söndagen så nog finns det med material för ägget att välja på 😂 Började bli lite stressad över att ÄLen inte skulle, men så igår dippade den under 36 och då vet jag att den kommer. Samt idag är ÄL-testen tydligt positiva. Så nu blir BIM kanske mer den 22, så slipper få mensen mitt under midsommarfirandet när vi är borta (om det nu inte blir ett plus, men är vagt positiv) 

Sen har jag nu har jag fått svar på några av blodproven😎 
    Verkar som att 42s är utanför referens enligt vissa och kan vara bidragande faktorer till missfall. Men verkar vara lätt löst med lite acetylsalicylsyra😊 Vi får ser om jag får någon återkoppling från läkaren. 

sorry får långt inlägg 😅😅

Ditt APT är inte förhöjt, det ligger inom referensvärdet även om det är precis på gränsen men det brukar finnas lite marginal innan det är något man behöver göra något åt. Om det nu inte är några andra faktorer som man också behöver ta hänsyn till. Men ditt pk-värde ligger ju bra. 
  • Sarasi
    Siripiri skrev 2025-06-10 20:22:04 följande:

Brors på vem man utgår ifrån! 

Vilket i sin tur beror på att de använder lite olika mätmetoder och reagens. Du kan därför inte jämföra olika labs värden med varandra utan får titta på referensvärdena för det lab som analyserat ditt värde. 
  • Sarasi

Den stora frågan nu ikväll? Ska jag testa imorgon bitti av nyfikenhet men kanske slösa bort ett test eller ska jag vänta till torsdag eller fredag då jag väntar mensen?
    vore ju kul om det visar plus redan imorgon men ganska trist ifall det inte gör det. 

• Sarasi
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-10 21:13:53 följande:
    Jag är ju en sån som gärna testar före BIM, just för att jag är så nyfiken och inte blir allt för nedslagen om det är negativt, då är det mer som att jag börjar ställa in mig på mens istället så blir jag inte lika ledsen när den kommer sen. Det där känner man ju själv. Håller tummarna att du slipper mensen 🤞🏻😄
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-10 22:21:06 följande:
    Jag tycker testa imorrn, jag är nyfiken 😂😂

Kroppen löste min fundering på egen hand imorse genom att jag var jättekissnödig och alldeles för trött för att komma ihåg att plocka fram ett test 😂 så vi får väl se imorgon. 😊
  • Sarasi

Testade idag på BIM. Läser jag testet med positiva ögon så kan jag ana ett streck men eftersom det är ett testa tidigt på BIM så borde det ju vara tydligare så tror tyvärr det är negativt och får vänta in mensen denna månad också. 

• Sarasi
    Annpor skrev 2025-06-12 09:07:46 följande:

Trist med mens, men vi ses i Juli gruppen. Tråkigt men samtidigt fint att få följa vissa namn månad efter månad. Vi kämpar vidare! 🌸🥰

Sarasi skrev 2025-06-12 05:55:17 följande:

Testade idag på BIM. Läser jag testet med positiva ögon så kan jag ana ett streck men eftersom det är ett testa tidigt på BIM så borde det ju vara tydligare så tror tyvärr det är negativt och får vänta in mensen denna månad också. 

Samma här för mig, tok negativt och borde få min mens imorgon. Ses i Juli tråden antar jag? Samtidigt är jag så väldigt illamående sedan ca 4 dagar tillbaka, alltså verkligen illamående hela dagarna så ändå tänkt att det kanske varit något. Men verkar ju inte så. Dock aldrig varit illamående nånsin i lutealfasen förut så förstår som inte vad det står för. Tror också att illamående från dag 8 dpo är väldigt tidigt för ev graviditet att känna dom symtomen. Aja, ännu en månad väntar väl med nya tester och förhoppningar. Dag 12 efter ägglossning idag och brukar alltid få min mens dag dag 10-13 efter ägglossning. 

Det lär vi göra 😊 men jag ger inte upp förrän mensen kommer 😛
  • Sarasi

Är det ett spökstreck jag ser? Är ju ett testa tidigt och BIM borde ha varit i torsdags men fick ju aldrig något positivt ÄL-test så trodde jag haft det under de dagarna jag inte kunde testa. Men tycker ändå strecket är tydligare idag än i torsdags då det inte hade gått att fånga på bild. 
  • Sarasi
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-15 07:14:07 följande:
    Jag ser ett streck, hoppas inte det är ett spökstreck, ser ju ut som ett vanligt då det är brett. Håller tummarna 🤞🏻🤩
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-15 07:19:23 följande:
    Jag ser absolut ett streck och jag ser typ aldrig ett streck när andra har lagt ut sina test.
    Grattis så kul 😍😍😍

Jag har nog lite is i magen och testar igen om några dagar innan jag firar. Men håller tummarna. 
Svar på tråden BIM juni 2025