• Siripiri

BIM juni 2025

Anonym (Ardna) skrev 2025-06-06 08:39:57 följande:

Testade idag på 9 dpo ➖

Drömmen att det skulle gå enklare andra gången börjar blekna. Samtidigt vet jag att nästa gång kan vara gången som allt stämmer 🙏 

Är ändå en vinst att ägglossningen kom i rimlig tid denna cykeln, kanske har kroppen fram till nu varit i obalans. Kommer garanterat vara taggad på nytt försök till äl kommer nästa gång, hoppas så den kommer i tid igen 🤞

Vem vet, vi kanske hör till dem som lyckas efter äggledarspolning 🙈🙏

Tråkigt.. men det finns några dagar till med möjligheten till ett plus ♥️ 

Skönt! Jag tror helt ärligt att min ÄL kom tidigare förra cykeln pga jag gjorde en spolning, för denna cykeln verkar den komma precis som den annars gör. Hoppas din fortsätter på samma spår om det inte blir ett plus denna månaden 🙏🏼 
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-06 11:13:35 följande:
    Tack ❤️ ja än finns det tid att ett plus ska visa sig 🤞

Spännande! Jag hoppas de ska se att det är på gång iallafal. Hela denna cykeln har jag lämnat min telefon i köket om nätterna och gjort yoga varannan, var tredje dag + benbuljong varje dag. Så hoppas att om jag fortsätter med det så kommer ägglossningen i tid. 🙏
    Riktigt bra rutin ju ☺️🙏🏼 
  • Siripiri
    Bellis9207 skrev 2025-06-07 11:01:58 följande:

Är nästan helt säker på att jag hade ÄL runt tis/onsdag, och igår vaknade jag upp jätte sjuk 🤧 känns som hela kroppen lagt av nu med denna cykel för det, tror ni det påverkas? eller är det jag som är helt hysterisk i vanlig ordning 😅 

Det var någon i en av BIM trådarna i höstas som blev sjuk under lutealfasen och det var då hon plussade 😃 typ att kroppen fokuserar på sjukdomen istället för att eventuellt stöta bort ägget. Men vad vet jag 🤷🏽?♀️ Så var inte orolig! ♥️ 
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-07 13:42:25 följande:

Det är minst sagt spännande här idag! Jag får skuggor på babyplan hela tiden 🙈 men ändå inte så att jag kan säga att det är ➕ ett abblo från i morse har också torkat med en linje. 

Är inte säkert att det syns med fl bildkvalitet men testar. Kanske någon som vill se 👀

Ser också 😍
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-08 06:53:07 följande:

Mina skuggor var ➕🥹
    Grattis 🥹😍♥️
  • Siripiri
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-08 17:19:21 följande:

Nu är jag riktigt förvånad men jag plussade idag 😱😄
    Vi hade ju sex typ 6 dagar innan ägglossningen. Jag har druckit alldeles för mycket koffein, löptränat mycket och vi drack alkohol igår för trodde inte alls att det fanns någon chans att jag var gravid.
    Men ville ändå testa idag för har haft väldigt ont i brösten i tre dagar, men trodde ju det berodde på mensen.
    Hoppas jag inte får missfall nu när jag skött mig så dåligt denna månad.

Men grattis 😍 håller en tumme att det håller sig kvar ♥️
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2025-06-09 09:09:48 följande:

Min temp totalkraschade idag, alltså sjukaste kraschen ever. Ingen graviditet för mig denna cykel. 

Tror vi kommer ta en paus från detta någon månad eller två för att låta kropp och sinne vila 💔

Önskar er alla lycka till! Och grattis igen till er som väntar februaribebisar❤️ kram

♥️♥️♥️♥️♥️
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-06-10 12:25:41 följande:

ÄL+11 idag och vet inte om jag håller på att tappa det eller vad som händer 😅🙈 Fick ju spotting vid ÄL+7 (som en femkrona i trosan), och dagarna därefter har det varit som lätt bruna flytningar på pappret. Har tagit gravtest redan från ÄL+8 som alla varit stenblanka.

Igår bröt jag ihop och förberedde mig för mensen som ska komma idag - men nej, inget än!! Jag har sån sjukt punktlig mens (och tydliga ÄL) att jag i princip alltid får spottings kvällen innan och sen kommer mensen under natten.

Istället är det som att jag nästan ser ett sjukt svagt streck på dagens gravtest, men jag vet inte om jag inbillar mig eller om det faktiskt är något svagt där. Så jäkla svårt att få på bild men jag har gjort ett litet försök där jag även dragit ner ljusstyrkan. Så nu sitter jag här och försöker hålla mig i 3 timmar för att ta ett nytt test på eftermiddagen 😂

Ska tilläggas också att jag började äta Levaxin efter ÄL denna cykel - så den kan ju såklart påverkat min Lutealfas till blivit lite längre och mellanblödningarna. Kommer säkert få mens nu direkt efter jag postat detta inlägg 😂😂

Tycker ändå det skymtar en skugga 😁

• Siripiri

HOPPas det trillar in ännu fler nu kommande veckan♥️

Min ÄL har äntligen trillat ner, bara 2-3 dagar senare än vanligt 😅 Hoppas att det är pga mognat på riktigt bra,  men det återstår att se. Vi har iallafall myst 6 gånger sedan förra söndagen så nog finns det med material för ägget att välja på 😂 Började bli lite stressad över att ÄLen inte skulle, men så igår dippade den under 36 och då vet jag att den kommer. Samt idag är ÄL-testen tydligt positiva. Så nu blir BIM kanske mer den 22, så slipper få mensen mitt under midsommarfirandet när vi är borta (om det nu inte blir ett plus, men är vagt positiv) 

Sen har jag nu har jag fått svar på några av blodproven😎 
    Verkar som att 42s är utanför referens enligt vissa och kan vara bidragande faktorer till missfall. Men verkar vara lätt löst med lite acetylsalicylsyra😊 Vi får ser om jag får någon återkoppling från läkaren. 

sorry får långt inlägg 😅😅

Svar på tråden BIM juni 2025