Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM juni 2025

Anonym (Flowwer) skrev 2025-05-25 11:50:03 följande:

Hej på er alla ❤️

Varit med i lite olika trådar till och från. Är 32 år, inga barn sedan tidigare. Försökt bli gravid sedan juli 2024. Fick plus på 6:e försöket men fick missfall i v.7. Är nu inne på 5:e försöket sedan dess. 

Äter Letrozol dag 3-7 och har sedan förra månaden även fått Levaxin då jag ligger på snäppet till för högt i sköldkörtel nivå enligt gynekolog. Testade även otrivelle spruta (ägglossnings-spruta) förra månaden och det var hemskt. Mådde inte toppen. 

Känner mig som en försökskanin med alla mediciner. Är på dag 9 i ny cykel och jag tycker ägglossningstesterna börjar se positiva ut, alldeles för tidigt. Vad säger ni? Mina ÄL tester har tidigare alltid varit svaga så jag förstår inte vad som händer nu. 

Någon annan som tar Levaxin och har erfarenhet av effekten? 

Hoppas Levaxinet hjälper er och super att det medicineras innan graviditet, det ökar risken för missfall att ha obalans på sköldkörtelvärdena. ❤️ 
    Vallmo93 skrev 2025-05-25 12:26:54 följande:

Hej alla! 

Jag hoppar också in i Juni tråden. Som många andra så försöker jag ta lite FL-paus vissa veckor medan andra är jag superaktiv. Det här blir vårt andra försök efter utomkvedshavandeskapet vi hade i början av året och akut operation (där vänstra äggledaren togs bort) i mars.

Jag går nu in i de fertila dagarna med ÄL beräknat till onsdag-torsdag. 😄

BIM-lista

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibellii

Lycka till 🤞🙏
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-25 18:35:28 följande:

Hej hopp! Nu är jag tillbaka. Har fullt ös i livet i övrigt just nu så hinner inte fundera så värst mycket över just ägglossning, men just idag började jag definitivt fundera.

Jag har testat med lila cb advanced och fått blinkande gubbe nu sedan cd13 (cd18 idag). Cd 15,16 och 17 hade jag också rejält med ägglossningssmärta och ägglossningssekret, men inte fått någon fast smiley. Jag blir så fundersam då jag vanligtvis får fast smiley innan dagen då jag inte längre har ägglossningssmärta så att säga, vilket skulle innebära igår.

Förra cykeln testade jag ju inte mig för ägglossning alls och ägglossningen skedde exakt då jag trodde den skulle ske, när ägglossningssmärtan minskat. Jag trodde ju jag skulle hinna få fast smiley innan smärtan försvann, men fortsatte testa ändå utifall att peaken kommer sent. Nu är dock testet såååå svagt och beter sig precissom när ägget släppt och LH sjunker. Förvirrad deluxe. 

Antingen så missade jag peaken (brukar bara ha en kort peak förvisso, men inte så kort att jag missar den) eller så uteblev ägglossningen denna cykel.

Som tur är tempar jag så jag kommer ju få veta svart på vitt om/när ägglossningen skett. Tempen idag ser ut som när ägget släppt.

Mycket stämmer in på äl, mycket inte. Vi får helt enkelt se 😂 ska uppdatera mig själv i bim-listan så fort jag får ägglossning bekräftad, eller ta bort mig själv om den inte blir bekräftad 😂 

Mvh/ Förvirrad tjej

Hoppas den inte är missad 🤞 Jag blev aldrig klok på digitala lh test, tycker stickorna är lättare. Har ni dansat nu i dagarna ifall det är nu? 

Det är det sköna med att tempa att man vet i efterhand iallafall och vet när man kan förvänta/ inte förvänta sig mens 🥰

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-05-25 21:04:45 följande:

Bröt ju ihop förra cykeln och pga vi missade ÄL då den kom två dagar tidigare, redan på CD12-13 och min sambo bestämde sig för att bli sjuk precis då 🙃 Blev en liten FL-paus, men saknar att följa alla så nu är man tillbaka. Cykeln blev iallafall kort, fick min mens igår och har inte haft galen mensvärk eller behövt sitta i duschen mitt i natten med skållhett vatten strilandes över kroppen.  Så är typ lite extra glad! Hoppas på att kroppen släpper ägget från vänster denna månaden så man har lite större chanser efter X:et 🙏🏼 

Men har mentalt ställt om, kommer fortsätta med mina tillskott men inte lägga för mycket energi kring tempningen, samt träna precis som jag vill. Inte tänka att jag måste optimera hela tiden, inte kunna köra HIT,  dricka kaffe och inte ens ta en liten drink. Utan vara lite mer loosy-goosy och njuta av sommaren☺️
     Sen börja mysa så fort mensen är helt borta så man inte missar ÄL igen 😂

Hoppas det blir ett plusregn denna månaden♥️ 

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    11/6 Nanathalie (preliminärt)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    21/6 Siripiri 🌸
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibellii

Låt plusen regna ➕☔️
    Jag har också en opålitlig äl, vi ser till att hålla max två dagar mellan bebisdanser innan äl. Dels för att hålla undan gamla spermier men också för att då kommer vi alltid ha dansat i det fertila fönstret. 

Jag har en Tempdrop som kommer i veckan just för ty slippa tänka på tempen( och ärligt man blir inte mer gravid för att man tempar eller inte)

Kör hårt på att leva livet 😍 Vår son blev till efter en kalasfylla efter över ett års nykterhet pga ttc. Tydligen kan en kalasfylla chocka kroppen att skjuta lh i höjden 🙈
    Det är inte riktigt ett alternativ när vi nu har en bebis att ta hand om, annars hade jag övervägt att testa igen 😅

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-25 23:20:05 följande:
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-25 21:04:15 följande:

Hoppas den inte är missad 🤞 Jag blev aldrig klok på digitala lh test, tycker stickorna är lättare. Har ni dansat nu i dagarna ifall det är nu? 

Det är det sköna med att tempa att man vet i efterhand iallafall och vet när man kan förvänta/ inte förvänta sig mens 🥰

Vi b-dansade cd16 och nu cd18. Hoppas på tempökning imorgonbitti så vi "täckt upp".. ❤️

Jag testade några gånger med easy@home-ägglossningstest men de blev heller inte positiva!! Stickan inuti den lila cb såg positivt ut (starkare testlinje än kontroll) men ändå inte fast smiley. 

Hur går det för dig?🥰

Håller tummarna att tempen visar på äl 🙏 Det är ju perfekt täckt då 🥰

Skumt, man önskar man fick klockrena tester varje månad så man slapp fundera. 

Jag har ingen aning om jag ska hoppas på tidigare äl eller inte. Testen visade upp till 0.45 igår men bara 0.29 idag och jämför man med tidigare cykler har det sett ut så vid denna tiden både vid relativ tidig äl och när det kommit sent. Hoppas ändå lite, den lilla på bilden på cd14 är denna cykeln 🤗

• Anonym (Ardna)

Verkligen drygt uttalande. De menar väl att man bara ska dansa med jämna mellanrum och skipa test och temp, men förstår dig! Kan bara tala för mig själv att det enda som lugnar mig är att veta om vi gjorde det som krävdes för att ha en chans. Jag skulle bli så stressad om jag inte testade med lh test och inte hade någon aning om var i cykeln jag är 😳 Det lugnar ju mer att veta när man är sen med mensen eller om ägglossningen bara varit senare än vanligt. Sen kan jag inte helt avfärda att det inte funkar att ge upp heller, blev gravid cykeln innan ivf och då var fokus mest att få dagarna att gå så att mensen kom och inte lika mycket på att bli gravid; för varför skulle det gå helt plötsligt 🙈

Elisand skrev 2025-05-26 10:54:20 följande:

Jag la aldrig in mig själv så passar på att göra det nu (Och A-Ö som jag ser fallit bort från listan). 
    Vill också känna att jag lever livet och det gör jag! Tycker inte att jag låter allt kontrollera mig för hårt men klart man tänker på vissa saker. Fick rådet här om dagen att ?sluta försöka? för då har tydligen ?många blivit gravida?. Men jag blir mest arg av ett sådant råd. Liksom om man då redan har ?svårt? att bli gravid - varför ska man sluta försöka pricka dom få dagar man faktiskt har chans att bli det för att då mirakulöst öka chansen?? Tycker det är ett lite tondövt tips från någon som själv fått sina barn på första försöken. Blev mest bara ledsen, även om jag såklart vet att personen bara menar väl.

• Anonym (Ardna)
    valkyrian skrev 2025-05-26 12:36:27 följande:

jag var på återbesök hos gyn idag och har rester kvar från min MA så en till omgång cytotec tagen. kul kul. Men förstår det som att kroppen ändå ställer om sig fort när allt väl är ute. Graviditetstesten är extremt svaga men har inte sjunkit på ett tag så detta kanske var lite väntat. Hoppas och tror att jag fortfarande har chans till ägglossning som ger BIM i juni. Bara att vänta och se. 

håller också tummarna för ett hagel av plus i juni 

Hoppas ☔️ och håller tummarna att allt försvinner nu 🙏 Jag fick skrapas vid återbesöket för vårt ma, och sen när allt var ute dröjde det inte länge innan äl och mens kom igång 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-26 20:33:37 följande:

Nu tjejer kom den fasta smileyn😂😂 Jag som var övertygad om att ägglossning redan vart. Hoppas vi får till bd ikväll bara så det inte blir för långt från ägglossning sedan senast. Usch detta planerade sex. Inte min favoritgrej i livet.

Snart börjar iallafall en ganska spännande tid tycker jag. Tiden mellan ägglossning och bim. Tiden från bim med mens och ägglossning är ju den absolut värsta enligt mig. Jag fyller dessutom är i mitten av juni. Tänk om man kan få ett + som stannar? Har bim runt 9/6. Kommer inte mensen kanske man bara skulle låta bli att testa tills sin födelsedag. Vore himla fint med en sådan present..Men att vänta 7 dagar till från bim med att testa om mensen inte kommer? VEM FÖRSÖKER JAG LURA 😂

Håller alla tummar för oss här inne. Ett plusregn i juni ❤️

Håller med första veckan efter ägglossning är bäst på hela cykeln 😍 Man har gjort vad man kan och kanske händer det något inuti magen 🥹

Håller tummarna 🤞➕☔️
  • Anonym (Ardna)
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-05-26 21:19:21 följande:

Idag var det som att öppna en kran och det forsade blod. Jag är så less på den här kroppen och hur ur balans den är. Hur långt efter missfall har era cyklar blivit "normala" igen? Har någon några tips på hur man får bra koll på äl? Jag börjar ändå tappa hoppet om att få en till och det gör mig så ledsen. Även om jag är otroligt tacksam för dom jag har.

Jag håller tummarna för er andra.

Hade ett tidigt v12 innnan vårt barn, cyklerna var lite längre till äl de första månaderna. Tog dock ett år innan jag blev gravid igen. 
  • Anonym (Ardna)
    Syren93 skrev 2025-05-27 08:38:45 följande:

Jag har bestämt mig för att köra med ÄL test denna månaden!. Har en cykel på ca 30 dagar, så misstänker ÄL typ cykeldag 15-16. När hade ni börjat testa? Och hur många ggr / dag, tid testar man? Har aldrig fått till det med ÄL tidigare 😅

Det beror lite på vilka test man använder och om man kan/vill testa mer än en gång per dag. Samt hur lätt man får utslag.

Har för mig att de digitala ska/kan tas på morgonen. Vanliga stickor som easy at homes, rfsu osv får man oftast bäst utslag mellan 10-14 mitt på dagen. 
    Rfsu stickor kan vara supersvåra att få tydliga svar på för många. Men tror testlagret,gravidkollen och ev babyplan har andra som kan komma hem fortare än min favorit e@h och som ger tydligare än rfsu. Jag älskar easy at homes stickor och tar dem 2-5 gånger per dag beroende hur nära äl jag är 🙈
    Men så älskar jag också att testa med lh stickor och se hur det ändras. 

• Anonym (Ardna)

En del får fina utslag på rfsu också, så det är nog bara att vara beredd att de kanske inte blir supertydligt. Jag har en gammal bild på när jag testade med rfsu, e@h och cb samtidigt. Easy at home blev ännu starkare senare på dagen. 

Syren93 skrev 2025-05-27 09:42:10 följande:
    Tack! Har köpt hem rfsu, men kanske ska prova några andra också! 🙂
Svar på tråden BIM juni 2025