Nanathalie skrev 2025-05-31 23:27:05 följande:
Alltså. Äl+4. Jag vet inte hur jag ska resonera ens.
Först en otroligt seg tempökning efter ägglossning och nu är tempen precis över cl och har till och med gått ner en aning sedan igår. Allt är så jävla oklart.
Jag börjar fundera på om jag har något kaiko med progesteronet, men jag har samtidigt ömma bröst och annat som ju tyder på progesteron. Tempen är dock oroväckande låg.
Jag och sambon har semester och ska bila lite igenom Europa nästa vecka. Glad att jag kan tänka på något annat ett tag. Har helt sopat denna cykel pga så låg temp. Antingen var ägglossningen ovanligt svag, eller så var/är progesteronet lågt, alternativt att något annat ät är tokigt. Oavsett bådar det inte positivt så jag har redan kastat in handduken. Kommer eventuellt ta ett test när jag kommer hem igen söndag nästa vecka. Alternativt måndag, eller bara invänta blödning.
Kanske kommer vara lite frånvarande här iom vår kommande roadtrip så ville bara tjinxa in och säga att jag håller alla tummar för oss här inne och ett sjuhelsikes plusregn i juni. Kram❤️
Håller tummarna att du ändå haft ägglossning även om den var svag. Vi är på samma dag och har heller inga större förhoppningar denna månaden, men försöker se det som att slutet på denna cykeln också är början på nästa 🥰 Så försök slappna av och njut av er resa och tid tsms, så får blir förutsättningarna bättre till nästa cykel ❤️
Visst har du lång lutealfas? då brukar progesteronet ligga bra. Men jag har en teori att om man har högt östrogen så kan det dämpa tempen en aning. Östrogenökning kan ge dippar lutealfasen så tänker att det också kan hålla tempen nere.