Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BIM juni 2025

Min temp höjdes idag så sannolikt skedde ÄL igår och värken är borta, skönt 😅 Bara vänta och hålla tummarna nu även för mig att det tar sig denna gång 🙏🏻 

• Anonym (Saltakatten)
    Sarasi skrev 2025-06-06 13:23:40 följande:

Ni som tempar, vad använder ni för termometer? Ser flera skriva två decimaler nämligen och min har bara en. 

Har en från Natural Cycles som ingick när jag tecknade abonnemang där. För att få bästa tempen så är det att rekommendera att man har en sån typ av termometer. 
  • Anonym (Saltakatten)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-06-06 22:04:37 följande:

Hur tolkar vi detta?😂 äl+12, taget seeeeent vid 21:30 haha

Jag ser, ganska tydligt också 😄🥳  
    Iiiih, spännande 😬😍
  • Anonym (Saltakatten)
    Bellis9207 skrev 2025-06-07 11:01:58 följande:

Är nästan helt säker på att jag hade ÄL runt tis/onsdag, och igår vaknade jag upp jätte sjuk 🤧 känns som hela kroppen lagt av nu med denna cykel för det, tror ni det påverkas? eller är det jag som är helt hysterisk i vanlig ordning 😅 

Jag plusssde två gånger i höstas, fick ett supertidigt missfall och plussade sen direkt igen som då tyvärr slutade med ett avbrytande i v 17 pga sjuk bebis. Men båda gångerna jag plussade var jag sjuk/dyngförkyld under lutealfasen 😆 Så jag tror inte det är någon fara för dig 😊
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-07 13:42:25 följande:

Det är minst sagt spännande här idag! Jag får skuggor på babyplan hela tiden 🙈 men ändå inte så att jag kan säga att det är ➕ ett abblo från i morse har också torkat med en linje. 

Är inte säkert att det syns med fl bildkvalitet men testar. Kanske någon som vill se 👀

På ÄL+10 med svaga streck har jag fått gravid på digitalt samma dag under kvällen 😏 Fingers crossed 🤞🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    Tjej90sve skrev 2025-06-07 23:39:22 följande:

Någon här med flera barn som gör att ens ?mys? försvåras? idag tänkte vi ha men då kom äldsta barnet hem med massa kompisar och yngsta hade också en kompis här. När dem sticker iväg till kompisar så har man ju mer tid eller när dem är utomhus. Mina barn är lite äldre och kan vara själva. Det har dock bara regnat här idag.

Tur så hade jag inget + på ägglossningstickan iaf :P

Några tips hur man ens ibland får tid/ork att få till det? :)

Relaterar 🙈

Ibland om barnen är ute eller hos kompisar så passar vi på men om vi har lust eller att ÄL är på gång. Våra barn kan också ta frulle själv o chilla vid Tv:n länge på lediga dagar så då kan det bli lite mys innan vi kliver upp. Blir inga långa mysstunder då men bättre än inget 😅

Annars så blir det sent innan vi ska sova, får helt enkelt offra lite av sömnen, har inte lyckats komma på nåt annat sätt. Just för vår del så tycker vi båda att det är viktigt att få till det med jämna mellanrum och då får sömnkontot stryka med vissa gånger. 

Har tyvärr inga geniala tips 😅
  • Anonym (Saltakatten)

Grattis till era plus 🥳💕🌸 Bästa känslan, njuuut. 

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-08 17:19:21 följande:

Nu är jag riktigt förvånad men jag plussade idag 😱😄
    Vi hade ju sex typ 6 dagar innan ägglossningen. Jag har druckit alldeles för mycket koffein, löptränat mycket och vi drack alkohol igår för trodde inte alls att det fanns någon chans att jag var gravid.
    Men ville ändå testa idag för har haft väldigt ont i brösten i tre dagar, men trodde ju det berodde på mensen.
    Hoppas jag inte får missfall nu när jag skött mig så dåligt denna månad.

Stort grattis, vilken härlig chock ändå 😍🥳 Tror inte du behöver oroa dig, är så tidigt så då är det väl gulkroppen som ger näring åt embryot. Du lär ju sköta dig från och med nu 😄 Håller tummarna det går hela vägen för er 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-08 17:24:04 följande:

Den här månaden har jag testat munkpeppar och jag verkar få ägglossning tidigare än vanligt🥳 Har en oregelbunden cykel och får ägglossning mellan dag 22-34, men den här månaden har jag fått ägglossningsflytningar redan dag 10. Så jag hoppas att den kommer om några dagar🤞🏻

Lyckan när man hittar nåt som funkar 🙏🏻😄 Låter lovande att ÄL-flytningarna kommit. Segt med långa cykler, all väntan. Håller tummarna att dunderägget släpper snart 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-06-08 17:57:28 följande:

Min ägglossning lyser med sin frånvaro, så jobbigt, är på dag 23 i cykeln.. så hoppas verkligen äl testet ger utslag snart, förra månad gav de utslag på 22, så den är förmodligen lite sen, hade bara hoppats denna cykel skulle varit lite kortare 😒

Så frustrerande. Så var det förra månaden för mig, som tur var en engångsföreteelse men jag höll på bli galen 😩 Man vill inte vänta i onödan liksom. 
Svar på tråden BIM juni 2025