Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BIM juni 2025

Jag blir så pepp på att få smygtesta själv när jag ser alla små, svaga test här i tråden 😍 Man vet ju aldrig när det där strecket ska dyka upp, rätt var det är bara finns det. Bara ÄL+6 för mig idag så får otåligt vänta några dagar till men hejja alla ni andra 🙏 

Min temp är hög iaf, jag hoppas den stannar högt 😄

• Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-06-11 12:51:20 följande:
    Åh, känner samma! Väntat med att testa 2 månader nu men den här månaden tror jag det blir ett testa tidigt ändå 😍 Känner mig inspirerad av alla små svaga plus.. Men tror jag testar äl+10 eller äl+11
    Ja det är säkrast att vänta till ÄL+10 minst, då har jag fått så pass tydligt plus att jag också fått gravid på digitala. Men jag tror jag är en sån som får plus tidigt, väldigt många får ju inte alls plus så tidigt 😊

Är ju redan mitt på veckan, snart helg typ! Jag är ledig fredag också så jag hoppas tiden swishar fram nu 😄
  • Anonym (Saltakatten)
    Tjej90sve skrev 2025-06-11 14:40:32 följande:
    Skulle ni säga att jag har ägglossning? :)  tycker teststrecket är lika rosa som kontrollstrecket i verkligheten!! första gången jag fått såhär på ÄL test efter mitt avslut av p-piller för 2 mån sen!!
    Ja det där ser bra ut, tror absolut att du snart har ÄL 😄
  • Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-11 17:06:28 följande:

Hur tolkar ni min kurva?? 😓

Brukar du ha sånna svängningar i temperatur eller är det en ovanligt svajig kurva? Såg stabilt ut före ÄL. 

Det brukar väl sägas att om ÄL skett så ska man ha förhöjd temp minst 2-4 dagar, tror det står i NC om jag minns rätt 🙈 Så kanske att din ÄL skedde några dagar senare? Kanske du är på ÄL+12 och inte ÄL+16 som appen säger? 

Eller så har du bara svajigt med progesteronet den här gången, alternativt att du sovit dåligt eller nåt annat som stör så att tempen blir så olika. Kan ju skilja mkt beroende på hur man sovit ibland, påväg att bli sjuk eller nåt 😅

• Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-12 06:31:33 följande:

God morgon, förlåt för min omständighet men man blir kluven när mensen är så pass oregelbunden som den är. Nu två menscykler har den levt ett spratt med mig. Brukar annars ligga mellan 30-37 dagar. Detta är väldigt drygt! 

Med dagens temp ändrades allt! Nu har jag ett nytt mått att gå på som är ÄL+4 

Kolla in kurvan! Denna ser mycket bättre ut! :) Hoppas nu detta är rätt, för då har jag haft mys på självaste ägglossningsdagen. 

Det kan också varit att kroppen försökt ägglossat några gånger men att det inte fungerat. Nu går jag efter denna kurva! 

Vad tycker ni, ser den bättre ut?

Ja nu skulle jag säga att ÄL skett då du haft högre temp 3 dagar i rad 👏🏻😄
  • Anonym (Saltakatten)
    ungmo98 skrev 2025-06-12 07:33:38 följande:

Kunde inte hålla mig och tog ett test idag igen. 

jag tycker det är ett tydligt streck😍 så glad men känns lite konstigt. Vågade till och med skriva in i Natural cycles idag att jag tagit ett positivt test! 

Härligaste känslan, grattis 🌸🥳
  • Anonym (Saltakatten)

Min kurva är rätt stabil, ÄL+7 idag, den ser ut som den brukar 😊 Jag gissar att det inte blivit någon graviditet denna gång baserat på mina tidigare kurvor. De gånger jag plussat har tempen den här tiden legat lite högre, den kan ha varit lite sicksack som den är nu men aningens högre temp precis kring den här tiden, en vecka efter ÄL. Men det är klart, kan få högre temp imorrn och då kanske jag känner mig mer hoppfull igen 😅 

Det är rätt häftigt ändå hur tempningen just för mig iaf verkligen kan tala om saker och ting.

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-12 05:54:13 följande:

Idag känner jag mig lite ledsen.
    Min temp har droppat i flera dagar nu så känner mig väldigt orolig för missfall. Står också fortfarande 1-2 veckor på cb veckoindikator.
    Vet att man inte ska ta ut något i förskott, men detta känns ju verkligen inte bra 😭

Om du bara är på ÄL+12 så tycker jag inte det är konstigt att gravtestet visar 1-2 veckor. Om graviditeten är frisk eller vad man ska säga så slår det om till 2-3 veckor om några dagar först 😊

Du kanske sovit dåligt? Eller extra djupt? Jag får lägre temp om jag sover riktigt djupt och länge 😆 

Jag tänker att det är så tidigt för dig än så man inte kan ta ut nåt i förskott varken bra eller dåligt. Håller tummarna stenhårt 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Gravid tills motsatsen bevisad tänker jag 😄
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-12 13:53:09 följande:

Tack för pepp hörrni ❤️❤️
    Jag sover typ alltid dåligt, men har sovit extra oroligt sen jag plussade så får hoppas det beror på det.
    Ska vänta med att testa mig tills lördag om jag orkar och hoppas på ökning. 
    Synd att det är så svårt att slappna av i detta 😅😅

Vet precis, själv suttit i den sitsen två gånger i höstas 🙈 Jag lär mig inte heller för jag längtar redan efter att kunna smygtesta tidigt nu igen och kanske få se ett svagt streck jag ska gå och noja mig över tills jag passerat BIM och fått tydliga plus 🤣
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-12 19:04:45 följande:

Var osäker på om jag skulle skriva här inne eller inte.  Men fick "fast" smiley på CB advanced idag. Ska till gyn imorgon så känns som ren tur att då kunna få se om det varit en ägglossning eller inte.  

Vi fick ett MA konstaterat i slutet på januari,  därefter fick jag 3 omgångar cytotek under ca 1mån tid. Men då det fortfarande fanns rester kvar så fick jag tillslut igenom en skrapning 6/5. Så jag har väl egentligen lite tappat hoppet. Men ska bli kul att få följa er alla 🥰

Beklagar MA:et, har själv förlorat en graviditet i vinter 💔 Så jag kan relatera till sorg och väntan på att få tillbaka kroppen i balans så man kan börja försöka igen.

Så himla skönt för dig att kroppen nu äntligen verkar vara återställd 🙌🏻 Hoppas ni lyckas snabbt igen nu när ni har en ärlig chans. 
Svar på tråden BIM juni 2025