Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM juni 2025

Det är ju så man vill att de ska bli, då är det ingen tvekan om det är positivt eller inte 😍 Jag får så med e@h men aldrig med rfsu, då blir strecken lika starka på sin höjd om ens det. 

Siripiri skrev 2025-05-27 10:19:31 följande:

Typ CD10 hade jag börjat ☺️ vid 10 och sedan på sena eftermiddagen brukar jag köra på. Tycker apoteas ÄL-stickor är bra! Inte testat några andra men får alltid tydlig stegring på dem och starkt teststreck. 

såhär starkt blev testet på kvällen när ÄL pågick 😅 

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-05-27 12:16:15 följande:

Vilka tydliga ägglossningstest flera av er får! Jag har enbart fått det den gång jag tagit ägglossningsspruta. 

Nu är jag mycket förvirrad om ÄL redan varit. Min temp gick upp redan dag 8 i cykel och har hållit sig där. På bild ser ni mina ÄL tester.

Vad tror ni? Spökar kroppen eller har jag missat ÄL? 

Kan inte riktigt tyda övriga symptom, om ÄL skett eller inte ❤️ 
    🤪

Man kan testa lite olika märken, för det är som de är olika laddade med pigment 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-05-27 19:21:43 följande:

Alla ni som vart hos gyn och gjort VUL, hur många AF (antrafolliklar) har ni haft under era besök? vad har dem skrivit i journalen och var i cykeln var ni? ☺️ 

Så stressad över att jag som 32åring redan är på väg in i klimakteriet 😩 hade bara 1 AF på ena sidan och 1-2 på andra och läste att man minst ska ha 6st.. Det bara slog mig idag vad jag hade läst i journalen efter jag vart där senast. 

Har du fått ta amh och fsh? Afc eller amh säger inget var för sig om äggreserv utan är bara indikator. Så länge ingen läkare sagt att du är nära klimakteriet ska du inte oroa dig för det i förtid. Jag hade 18 afc när jag gjorde vul strax innan äl. Men då är jag opererad så jag har bara en äggstock och detta var bara några månader efter det och kanske att den överkompenserade. Det var också ett vul för att undersöka just fertilitet, så kanske räknar de olika beroende på? 

Men jag tänker såhär, skulle ditt antal vara en indikator på att klimakteriet närma sig så hade läkaren med största sannolikhet berättat det för dig eller velat göra en uppföljning för att veta mer ❤️

• Anonym (Ardna)

Försök att inte oroa/  ta ut något i förväg. Jag är själv expert på det. Gick hos psykolog när vi ttc förra gången och hon typ varje gång när jag var förstörd över något som kanske var eller kanske skulle hända, så sa hon att det HAR ju inte hänt eller ÄR ju inte konstaterat. Och många gånger oroade man sig för saker helt i onödan ❤️ 

I och med att hon ändå visste du var där för att kolla äggledarna för att du ville bli gravid igen kan jag inte tänka mig att hon helt skulle nochalera att det fanns tecken på att klimakteriet närmar sig. 

Om du får alldeles för dåligt stöd där du går nu, testa att söka till annan klinik 🥰

Siripiri skrev 2025-05-27 20:49:15 följande:

Har inte fått göra de.. efter senaste besöket skulle hennes sekreterare ringa upp mig och boka tid för blodproven för missfallsutredningen. Men ingen har ringt och nu känner jag bara: äh. Men bokade provtagning på AMH, TSH Och lite annat privat innan som jag tänkte ta nästa vecka. Får se lite vad det visar.. även om jag vet att AMH-värdet inte säger allt♥️ Kenza (?) kunde ju bli gravid fast hon praktiskt taget var i klimakteriet enligt de testet. 

Kanske göra dem, samt hon grävde runt väldigt fort.. Det var ju när jag skulle spola äggledaren. Samtidigt när jag var där första gången innan i år var det lite AFs då med. Förra året vid samma tidpunkt hade jag 4-5 på enda sidan 6-7 på andra. 

Hade ju hoppats att hon gjorde de men hon kändes som vanligt ganska stressad och inte så informativ🙃 

• Anonym (Ardna)

Jag är over the moon över kvällens lh test 😍 de är typ positiva, på cd 15 😭 Denna cykeln är en vinst hur det än går 🙏 Håller sig äl runt här så hinner vi ett försök i månaden iallafall 😍 Senaste månaderna har jag haft omslag på lh tester cd 23-30
  • Anonym (Ardna)

Har för mig att cb digitala ska/kan användas på morgonen. När jag jobbade tog jag med testen från toaletten till kontoret igen och gömde dem medan de blev klara 🙈 och ibland hade jag en liten burk som jag tog med hem och testade 😂 
    Det kan verkligen vara värt att testa andra, en del får tydligt på rfsu, men jag fick aldrig men får tydligt med andra märken 🥰

Sarasi skrev 2025-05-27 21:14:01 följande:

Så skönt att höra! Jag har visserligen inte kunnat testa regelbundet över helgen och även idag blev det helt fel tid så har inte kunnat se någon stegring. Men även förra månaden jag testade så blev det ingen riktig stegring med rfsu. Får kanske skaffa andra stickor sen. 

vet du om det är några äl-stickor man kan testa med direkt på morgonen? För jag kan inte testa under arbetsdagen och kvällen blir så olika tider varje dag. 

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-05-27 21:24:10 följande:
    Ja du förstår mig.. Har övervägt det med, men kan inte boka psykologbesök längre utan måste väl höra av mig och be om en tid 🙃 Det gör man 💔 

Jag hoppas de! ???? 

Får kanske göra de! finns en till typ mittemot den jag går till 🥰 
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-27 20:59:46 följande:

Jag är over the moon över kvällens lh test 😍 de är typ positiva, på cd 15 😭 Denna cykeln är en vinst hur det än går 🙏 Håller sig äl runt här så hinner vi ett försök i månaden iallafall 😍 Senaste månaderna har jag haft omslag på lh tester cd 23-30

Men maxade ju 😍 Så kul för dig!! CD15 är ju toppen ♥️
    Det kan vara skönt att ha lite stöd utifrån, resan mot bebis kan vara tuff nog ändå ❤️

Ja så skönt att den verkar komma i tid denna månaden! Hoppas det håller sig såhär, då har vi iallafall ett försök i månaden 🙏
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-28 07:12:29 följande:

Här har tempen inte hamnat över cl än. Börjar undra om det inte blir någon ägglossning? Men vi märker väl. Kommer troligtvis inte lösa med bd, så om ägget släpper först imorgon hade vi bd 3 dagar innan. Om det släpper idag är det 2 dagar innan. Känns inte så lovande att det släppt idag så cykeln känns rätt körd.

Så himla frustrerad över kroppen. Sedan jag började med letrozol i september har min ägglossning mer eller mindre vart som en klocka på cd19. Nu helt plötsligt har jag inte ens fått ägglossning på cd21. Less!!

Men. Det kommer fler cykler. Bara tufft att konstant äta letrozol som gör mig illamående. Men det är väl smällar man får ta.

Håller tummarna att det bara är en långsam stegring på tempen! Det är ändå helt okej chanser 2-3 dagar innan också 🙏 
    Men fattar att det är drygt att kroppen inte gör som man förväntat! 

Jag tror jag har äl idag, fick omslag på testen igår kväll och de är fortfarande starka nu på morgonen. Men vi har inte dansat sen i söndags, men hoppas vi ska få till det idag. Bebis är gnällig så både igårkväll och imorse fanns ingen chans. Får hoppas vi hinner innan ägget försvinner nu 🙏 

Fattar att det är drygt! Hoppas ni ändå har allt med er 🤞

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-28 09:43:32 följande:
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-28 08:39:39 följande:

Håller tummarna att det bara är en långsam stegring på tempen! Det är ändå helt okej chanser 2-3 dagar innan också 🙏 
    Men fattar att det är drygt att kroppen inte gör som man förväntat! 

Jag tror jag har äl idag, fick omslag på testen igår kväll och de är fortfarande starka nu på morgonen. Men vi har inte dansat sen i söndags, men hoppas vi ska få till det idag. Bebis är gnällig så både igårkväll och imorse fanns ingen chans. Får hoppas vi hinner innan ägget försvinner nu 🙏 

Fattar att det är drygt! Hoppas ni ändå har allt med er 🤞

Åh, då kommer vi ligga ganska lika om mitt ägg tänkt släppa 😂 Hur lång lutealfas har du??

Måste vara svårt att lösa bd när man har en liten bebis... vi har stora barn men det är fan svårt ändå.😂 antingen är något av barnen sjuka och behöver attention, eller en själv. Eller så är man bara helt utmattad.. 

Håller tummarna för att ditt guldägg (baserat på de starka testerna) släpper och att ni lyckas bd ❤️

Jag tar sista testet 13 dpo och om det är blankt tar jag inte mer progesteron och får mens på 14 dpo. Så om två veckor 🙈 Så ja vi blir nära 🥰

Jag är så besviken att vi inte fått till det än idag, tyckte min man kunde kommit hem för en snabbis. Testen har redan gått neråt igen så är rädd att ägget redan lossnat. Vi dansade i söndags men tvivlar att jag har miljö så att de överlever så länge eftersom vi under våra 8 år tillsammans aldrig haft preventivmedel utöver att vi körde avbrutet under mitten av cykeln. Jag borde ha blivit gravid någon gång under alla de åren om de överlevde flera dagar i mig. Dessutom vill jag så gärna ha en lillebror, kan se framför mig två små bröder 🥹 och det säjs ju att det ska vara lite större chans till pojke om man får till det nära äl. (Vi blir överlyckliga över en lillasyster också. Men har två nära bröder i vår vänskapskrets och de har så fin relation, mycket lättare att visualiser). 

Ja det är verkligen svårare att tajma när det finns syskon som behöver uppmärksamhet och tid 🙈🥰

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-28 13:33:49 följande:

Vill också flika in att min dotter för snart 9 år sedan blev till på 1 samlag på hela cykeln. Ibland ska man nog bara ha en jävla tur helt enkelt. Jag har också under tonåren blivit gravid vid avbrutet samlag. Tänk om det vore så enkelt nu. Men, det bevisar ju iallafall att det går. 

Man behöver sannerligen ha turen med sig 😅 
    Nanathalie skrev 2025-05-28 13:31:33 följande:
    Såklart spelar könet ingen överdrivet viktig roll för någon (hoppas jag) när man egentligen bara vill ha en frisk bebis, men jag förstår dig! Jag har en av varje, och har visualiserat att min sista, vår sladdis, är en tjej. Vet inte varför, det bara känns så. Skulle dock bli precis lika glad för en liten kille! 

Jag är helt med på vad du menar med att spermierna inte skulle överleva i 5 dygn som det står på olika sidor. Vi har endast blivit gravida då vi haft sex senast dagen innan ägglossning.. De andra gångerna när vi exempelvis inte lyckats pricka för vi börjat för tidigt och kört slut på oss själva i förtid, när senaste bd var 3 dagar innan ägglossning, har det inte tagit sig alls. Kan ju absolut vara en slump, men vet. Med det sagt finns det ju som sagt forskning på att de under optimala förhållanden kan överleva i flera dygn där inne. Jag brukar dock resonera som dig ❤️ 

Ja jag tror helt klart att olika kvinnor har olika bra miljö för dem att överleva och kanske även att männens simmare har olika lång livslängd. 

Hoppas vi båda överraskas med ➕ om inte annat är det ett okej tröstpris att få hänga i nästa månads bim tråd 🥰 I slutänden kommer det inte spela någon roll när litens födelsedag blir 🙏

Svar på tråden BIM juni 2025