Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM juni 2025

Siripiri skrev 2025-06-05 14:11:29 följande:
    Anonym (Amanda) skrev 2025-06-04 23:01:36 följande:
    Men oj vad mycket! jag ska iväg den 17/6 för att ta prover inför en fertilitetsutredning. vilket prov va det som skulle ta 6-8 veckor? va det bara blodprover du fick ta nu vid första besöket eller va det något mer? 

Det är trombosutredning/koagulationsutredning som tar sån tid 🥲 TSH (0,88) och trombycyter såg bra ut som vanligt iallafall 🥰 

Är det fertilitetsutredning kanske det är andra prover?♥️ tänker AMH, sköldkörteln osv. 
    Jag har ju haft ett par tidiga missfall/kemiska därav blir det både trombosutredning och även kromosomanalys på både mig och mannen♥️ 

Jag har ju vart och spolat den enda äggledaren jag har kvar för någon månad sen, men läkaren glömde skicka till hennes sekreterare som skulle fixa mina remisser så fick dem inte förens i måndags när jag orkade höra av mig och fråga vad dem tagit vägen. Så bara blodprover, ska till annan vårdcentral nästa vecka för att ta till kromosomanalys med, för det kunde dem inte göra på min vanliga VC😊
    Då förstår jag! Hoppas det kommer tillbaka fina så ni slipper oroa er för det 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-06-05 16:35:47 följande:
    Asså tack, denna kommentar gjorde hela min dag 😂❤️ Man känner sig så ensam i allt knäppt man gör hela tiden!
    I den här församlingen är inget knäppt ❤️😂 De flesta av oss skulle dansa runt huset vid fullmåne med en tupp o varje hand om det var det som krävdes 😅
  • Anonym (Ardna)
    Anonym 8296 skrev 2025-06-05 19:46:01 följande:

ÄL +9 Eller 10 idag, BIM söndag elr måndag. Kunde bara inte hålla mig från att testa imorse, negativt 🙃 besviken men lite hopp har kommit tillbaka ikväll, jag känner mig annorlunda i kroppen, svullen, gasig, illamående till och från,  suger/spänner på ett konstigt vis i magen, annorlunda flytningar, hög temp. Senast jag var gravid testade jag också negativt på äl +9 & tog inte fler tester förens BIM +3 och då var det positiv.
    Kanske testar på lördag igen, har bara använt CB  digitalt ultratidigt?lite sugen på att testa det som inte är digitalt. läste nu att det ska vara deras mest känsliga test? Någon som har jämfört mellan dom? Dom digitala är ju mycket dyrare och därför har jag tänkt att dom skulle vara bäst?

någon annan med bim söndag eller måndag som har testat? 😊

Jag är en dag efter 8 dpo idag, tänkte testa på lördag. Ska verkligen försöka låta bli att testa imorgon! 

Der värsta med cb tidiga är att man kan få kanske-streck och det blir man ju inte klokare av. Jag tycker de är utom all kritik att de så ofta ger falska streck att jag vägrar köpa dem. De har samma test som är röd färg i men de säljs inte i Sverige av någon anledning. Jag tycker babyplan tidiga ger mycket för pengarna. De kostar typ 12kr st när man köper 20 ☺️ Beställde igår och fick idag från dem 🙃

• Anonym (Ardna)
    Annpor skrev 2025-06-05 21:30:47 följande:
    Hahah, ÄLSKAR detta!!!!! Sign me upp anytime alltså, jag kommer! 😂😂😂😂🙏🏻
    Haha ja jag önskar så det fanns något mer att göra än att bara försöka och se hur det går 🙈😂
  • Anonym (Ardna)

Testade idag på 9 dpo ➖

Drömmen att det skulle gå enklare andra gången börjar blekna. Samtidigt vet jag att nästa gång kan vara gången som allt stämmer 🙏 

Är ändå en vinst att ägglossningen kom i rimlig tid denna cykeln, kanske har kroppen fram till nu varit i obalans. Kommer garanterat vara taggad på nytt försök till äl kommer nästa gång, hoppas så den kommer i tid igen 🤞

Vem vet, vi kanske hör till dem som lyckas efter äggledarspolning 🙈🙏

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-06 10:21:23 följande:
    Tråkigt.. men det finns några dagar till med möjligheten till ett plus ♥️ 

Skönt! Jag tror helt ärligt att min ÄL kom tidigare förra cykeln pga jag gjorde en spolning, för denna cykeln verkar den komma precis som den annars gör. Hoppas din fortsätter på samma spår om det inte blir ett plus denna månaden 🙏🏼 
    Tack ❤️ ja än finns det tid att ett plus ska visa sig 🤞

Spännande! Jag hoppas de ska se att det är på gång iallafal. Hela denna cykeln har jag lämnat min telefon i köket om nätterna och gjort yoga varannan, var tredje dag + benbuljong varje dag. Så hoppas att om jag fortsätter med det så kommer ägglossningen i tid. 🙏
  • Anonym (Ardna)
    Vallmo93 skrev 2025-06-06 10:40:47 följande:

Jag passar på att uppdatera listan med mitt nya bim datum. Är idag på ÄL+7 och fick igårkväll en lätt brun flytning. Brukar inte ha mellanspottings så hoppas såklart på att det var en mini-tillstymmelse till nidis 😄 Har lite lätt molande värk, men det har jag haft av och till sedan förra mensen och beror nog bara på att kroppen fortfarande återhämtar sig från X operationen jag hade I mars. Annars absolut inga speciella känningar.

Spännande 🤗 När tänkte du testa? Uppdatera oss 🤞❤️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-06 11:36:45 följande:

Stort grattis🥳♥️ stort! 

Hur många dagar innan bim plussade du första gången denna cykel? Har bm 13 juni. Vet inte om jag bör börja testa!?

Försök vänta till åtminstone 10 dagar efter ägglossning, då finns en hyffsad chans att det kan visa positivt samtidigt som det fortfarande kan vara för tidigt. Vid 12 dpo så får många plus. 

Det är tiden från ägglossning som styr när man kan testa snarare än hur långt innan bim ❤️

• Anonym (Ardna)
    Sarasi skrev 2025-06-06 13:23:40 följande:

Ni som tempar, vad använder ni för termometer? Ser flera skriva två decimaler nämligen och min har bara en. 

Hade en från Bauer innan och nu sen en vecka använder jag Tempdrop som är ett armband man tar på när man går och lägger sig och tar av när man går upp 🤗
    Sarasi skrev 2025-06-06 11:50:06 följande:
    Det är ju inte kört förrän mensen kommer. 
    Vet! håller hoppet uppe till måndag 🤞
    Siripiri skrev 2025-06-06 13:01:22 följande:
    Riktigt bra rutin ju ☺️🙏🏼 
    Ja har sovit så mycket bättre och kan inte göra några natt googlingar 🙈😅 Hoppas det ska resultera i att ett plus kommer snabbare 🙏

Vallmo93 skrev 2025-06-06 12:32:39 följande:
    Förra månaden började jag testa på 8 dpo och blev så himla nedslagen varje morgon det var negativt.. Så den här månaden tänkte jag försöka vänta lite längre.

På måndag är jag ÄL +11 och då har jag och min partner anniversary och ska ut på middag. Så testar nog då, dels för det hade varit fint att få veta den dagen men också för att jag vill veta om jag kan dricka vin eller ej på middagen haha 😂❤️🤞
    Hoppas ni får ert ➕på måndag 🤞Jag är tvärtom, tycker det är lättare att se negativt ju tidigare jag testar. 
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-06 13:15:01 följande:

Min temp höjdes idag så sannolikt skedde ÄL igår och värken är borta, skönt 😅 Bara vänta och hålla tummarna nu även för mig att det tar sig denna gång 🙏🏻 

Håller tummarna 🤞
  • Anonym (Ardna)
    Sarasi skrev 2025-06-06 13:23:40 följande:

Ni som tempar, vad använder ni för termometer? Ser flera skriva två decimaler nämligen och min har bara en. 

Får du ett tydligt skifte i tempen innan och efter ägglossning så funkar den ju. Man blir inte mer gravid för att man vet tempen exakt 🙈 
Svar på tråden BIM juni 2025