Inlägg från: mothertotwo |Visa alla inlägg
  • mothertotwo

BIM juni 2025

Idag är jag tveksam till att det verkligen blir något för mig denna månad. Tempen rasade men vet inte om jag sovit konstigt eller om jag somnade allt försent. (4 imorse) vaknade kl 8. Får se vad tempen visar imorgon bitti igen. Idag är det äl+8 känns lite tidigt att tempen skulle rasa med 0.55 grader. Men visst allt mellan 10-16 dagar efter äl kan mens komma, men oftast på 14 dagar efter. Tre test har visat ett svagt test streck men dagens test var blankt. 

• mothertotwo
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-16 11:30:33 följande:
    Nääää. Vad tråkigt om det inte blev nåt. Syntes så tydligt tyckte jag så det måste varit nåt på gång, tyvärr så går det inte hela vägen alla gånger. Nackdelen med att testa tidigt. Håller tummen att det bara var en knas-dag 🤞🏻
    Jag vet inte vad jag ska tro Saltakatten 😂 
    I morse hade jag sovit 4h timmar, tempen sjönk och testet var blankt. 
    Men nu klockan 13. Hållit mig tre timmar inte druckit någonting och detta kommer fram. Detta tog jag i ett rum där det är lite mörkare, men det i morse tog jag i köket i direkt solljus. Men såg nu hur suddigt den nedersta bild har blivit. 😅

Jag köpte 5 pack baby plan testa tidigt. 4 av 5 har sånt här resultat. För dessa streck syns väl för er med? Jag vet inte om jag ska gå ner på apoteket och köpa ett digitalt testa tidigt. Känner mig som en testoman hahaha. 😂 Testen är inom avläsningstid! 3 minuter. Nu har jag inga såna här babyplan kvar att testa med. 🙈

• mothertotwo
    Anonym (Tredje) skrev 2025-06-16 14:21:01 följande:
    Har läst dina inlägg. Har provat baby plan och de är faktiskt inge bra 😅
    Köp ett testa tidigt digitalt. Tycker absolut att man ser ngt på de där testet. 
    Jag använde babyplans när jag plussade med mina andra graviditeter men typ 9 och 13 år sen 😅. Alla test som finns på marknaden är väl lite hokus pokus. Men köpt digitala nu. Jag tror dock inte på något positivt resultat då jag har negativ erfarenhet av dem trots graviditet 😂. Vi får se. Lär säkert göra ett ikväll! Håller mig och dricker ingenting. 
  • mothertotwo
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-16 18:42:06 följande:
    Skumt 😳 Syns ju såååå tydligt, hur kan så många test visa sånna streck om dom inte är på riktigt?! Hoppas verkligen det är riktiga streck och inga spök. Jag har alltid  i början fått starkare på em än på morgonen, hört från många andra som också haft så, så det kanske inte är helt ovanligt. Håller tummarna för dig 🤞🏻😍

Jag tog också ett test idag, är BIM idag, ÄL+11. Tog testet på em efter jobbet och det var väldigt starkt, både testa tidigt testet och ett vanligt. Ska försöka lita på att det just nu går åt rätt håll, kan inte göra annat 🙈🙏🏻🌈💕
    Jag höll mig några timmar och tog ett digitalt testa tidigt och det var negativt haha. Det var det jag sa. Såhär var det med mina två barn också. Tröttsamt att vara ovetande. För vet inte om man ska bortse från dessa test eller vad. Detta test är från min förra grav. Den gången gav det också negativt på digitalt. 😅

• mothertotwo
    Syren93 skrev 2025-06-17 08:55:12 följande:

Negativt idag på äl+11. Och bruna flytningar från igår. Samma som dom två senaste två cyklerna. Får alltså spottings 5-6 dagar innan mens. Känns inte normalt? Vem hör man av sig till? Barnmorska? Vårdcentral? Finns 0 gynekologer där jag bor, bara sjukhuset och dit får man ju aldrig komma. Dom privata tar inte emot nya patienter.. känner mig uppgiven 

Kontakta vårdcentral om du inte hittar en gynekolog. För dem kan skicka en remiss till sjukhusets gyn. 🙂 
  • mothertotwo
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-18 05:59:44 följande:
    Hur har det gått för dig? 💕
    Jag har hållit mig nu två dagar med testandet och tänkte göra det idag. Men har vaknat 3 gånger under natten för att kissa och kände inte att det var lönt. pga det kan jag inte heller förlita mig på tempen. Tog den när det hade gått runt 4 h nu sista gången, men det är inte alls samma tid som jag annars brukar ta temp. Men det står att man kan ta temp när det gått 4 h. Då är den fortfarande över coverline. Idag är det ÄL+11 så senast lördag borde mens komma om den kommer. 
  • mothertotwo

Idag jobbar jag natt typiskt nog. Men i morgon när jag har sovit ska jag testa mig. Jag har bara babyplan, men nu har jag både dem som mäter 10 och dem som mäter 25. Jag ska testa båda! Visar den som mäter 25 ska jag även ta digitalt. 

Mina bröst ömmar som tusan ikväll och har sprungit på toaletten hela dagen. (Har inte druckit mycket). Nu har jag enligt kurvan bara ca 3 dagar kvar till BIM. Och jag är såååå trött. Inbillning eller plus, återstår att se. Måste vara tydligare nu om det är något. 

• mothertotwo
    Anonym (Fröken grön) skrev 2025-06-19 02:30:14 följande:

Hej tjejer, här kommer en liten uppdatering! jag har legat vaken i snart 3 timmar, försökt hålla mig från att kissa då tanken var att testa imorgon bitti men då det till slut inte gick tänkte jag att jag lika bra kan testa nu, även om det är mitt i natten😂 och vet ni vad, jag är gravid??!!
    tyckte att strecken var lite starkare idag och då vi ska iväg ett par dagar (= Kan inte testa) chansade jag med ett digitalt, som blev positivt😭
    känns helt galet, var vårt andra försök men pga kort lutealfas var jag inställd på att det skulle ta längre tid! Nu hoppas jag bara på att allt går vägen❤️

Vill också önska stort lycka till till er alla som kämpar på!????

Stort grattis 😍😍 Vad var ditt BIM? :) 
  • mothertotwo

Testen har bara blivit svagare och svagare för mig, och nu är dem helt blanka. Det har tyvärr inte tagit sig något här denna månad verkar det som. Inväntar min mens trots att tempen fortfarande är ganska hög. 🤔 

• mothertotwo

Dagarna innan och samma dag som er mens kommit, hur har era kurvor sett ut med temp då?

- Jag har 14 dagar lutealfas (Är på 14 idag)
    - Livmoderhalstapp inte nåbar 
    - Hade en dipp på kurvan på DPO 9 och DPO 13 (under coverline på båda)
    - Mäter alltid i rektum.
    - Inte druckit alkohol
    - Varit rökfri i ca 200 dagar nu. 
    - Man ser en skiftning i fertility friends från innan äl och efter. 
    - Är på dag 62 och det börjar bli tröttsamt.

Vad kan det betyda när temp höjdes över coverline idag igen? Har sovit sjukt bra i natt och så fort jag vaknade tog jag tempen som låg bredvid mig. Den ska väl sjunka när mens kommer? Det har det gjort innan på mig.Testen var helt blanka för två dagar sedan. 

Eviga väntan på ett plus eller mens...

Svar på tråden BIM juni 2025