Inlägg från: mothertotwo |Visa alla inlägg
  • mothertotwo

BIM juni 2025

mothertotwo skrev 2025-06-21 16:50:38 följande:

Dagarna innan och samma dag som er mens kommit, hur har era kurvor sett ut med temp då?

- Jag har 14 dagar lutealfas (Är på 14 idag)
    - Livmoderhalstapp inte nåbar 
    - Hade en dipp på kurvan på DPO 9 och DPO 13 (under coverline på båda)
    - Mäter alltid i rektum.
    - Inte druckit alkohol
    - Varit rökfri i ca 200 dagar nu. 
    - Man ser en skiftning i fertility friends från innan äl och efter. 
    - Är på dag 62 och det börjar bli tröttsamt.

Vad kan det betyda när temp höjdes över coverline idag igen? Har sovit sjukt bra i natt och så fort jag vaknade tog jag tempen som låg bredvid mig. Den ska väl sjunka när mens kommer? Det har det gjort innan på mig.Testen var helt blanka för två dagar sedan. 

Eviga väntan på ett plus eller mens...

21 juni. Tempen höjdes idag igen. Så skum kurva denna månad. 😅
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-06-22 11:07:57 följande:
    21 juni. Tempen höjdes idag igen. Så skum kurva denna månad. 😅
    20 juni. Men testade på kvällen igår efter mitt inlägg. Så man kan väl säga 21. 😅
    Detta är min kurva nu.

Chatgpt har hjälpt mig med. Den räknar också ut att jag är på DPO 15 idag och att ägglossning är bekräftad.

• mothertotwo
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-22 12:46:45 följande:
    Hur var det, var du en av de som hade fått positivt som sedan försvunnit igen? 
    Man har absolut sett något svagt, men det har även kunnat vara "spökstreck". Streck har liksom inte varit kvarstående utan har försvunnit på testen. Man kan liksom inte se torkade streck efteråt. Men om det är något så borde det väl stötas ut som mens i samband med när man ska ha mens? Jag har ingen aning hur det fungerar. 

Typ: 

Men nu är det: 
  • mothertotwo
    Siripiri skrev 2025-06-22 13:47:37 följande:

Jag är så förvånad😳 
    Är 12 DPO och igår började min bröst ömma och idag ännu lite mer, nästan sticker i dem ibland så tog ett test innan lunch efter vi kommit hem från midsommarfirande. Trodde verkligen inte att skulle bli ett plus för i övrigt haft noll symptom förutom att tempen legat uppe kring samma, inte antecknat något de senaste dagarna. Väldigt svagt så kan lika bra bli ännu ett kemiskt, men ändå glad♥️ får man upp hoppet lite. 

Nämen titta, kan förstå varför du blir chockad.😍😍 Det sägs när man minst anar det hihi. Hoppas nu det håller i sig och att det stannar för dig🤞 Grattis🥰
  • mothertotwo
    Siripiri skrev 2025-06-22 14:24:30 följande:
    Ja 🥹 men det kanske är positivt att det inte är som det vart innan 🙏🏼♥️ 
    Tack 🥰 

Här har du några cyklar som ej slutat i graviditet och hur dem sett ut på slutet: 
    Tack. Jag får bara vänta och se glad ut på antingen ett plus eller mens. 😅 Jag tror något är fel på min kurva. Läste det kan ta några dagar extra med om det är något kemiskt och att det inte behöver komma ut på BIM dagen. Idag är det BIM+1 

Grattis ännu en gång till ditt plus 💜💜💜
  • mothertotwo

Idag blev det ytterligare en förändring i tempningen. Vaknade 2h för tidigt för jag var kissig. (vaknar aldrig på natten för att kissa i vanliga fall). Men tog temp och nu har den stigit över 37 grader. Den fortsätter med att öka tydligen. 

Tror ni det kan vara en cysta som stör allt? Idag är det DPO 16🤔😖 Tempen borde sjunka istället vid ikke graviditet och inte öka. 

• mothertotwo
    Siripiri skrev 2025-06-23 06:56:41 följande:

Va udda 🤔 du passade inte på att kissa på en enkel sticka nu på morgonen?! 

Glad för din skull att ditt test var starkare nu på morgonen. Glad

Nej, kände inte det var lönt att slösa ett test när det bara är negativt. 
    Kanske bara någon tillfällig höjning, med tanken på att det inte var inom samma tid osv. 
  • mothertotwo

Ser ni två eller ett streck? För jag är förblindad! Detta test mäter 25 hcg men testade ett som mäter 10 hcg och där kommer inte upp något. Jag kanske inte alls ska förlita mig på babyplans tester? Vilka test rekommenderar ni som man kan köpa på apoteket redan idag? Känns bara så märkligt att min temp höjs, men inga tydliga test.
  • mothertotwo
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-23 09:37:46 följande:

Babyplan är minst lika tillförliga som andra test. Kanske är det en kemisk eller i värsta fall utomkvedskap? 

Klart att test kan ge spökstreck och hade alla test varit från samma förpackning så kanske det var något fel på dem. Men du har haft så många nu så att man kan vara rätt så säker på att något har varit igång och bildat hcg. Kanske kan du testa att söka till gyn och se om de kan hjälpa dig med blodprov eller ultraljud för att lista ut vad som händer ❤️

Jag har varit i kontakt med min gyn som jag var hos för lite mer än två månader sedan. Dem säger att jag ska vända mig till en barnmorska för att bekräfta en graviditet. Men när jag vänder mig till barnmorskan så säger dem att vårdcentralen (gyn där) ska ta emot mig för bekräfta eller se vad som händer. Så jag är fast i mitten och väntar... Jag har inte ont någonstans.Mår bara illa och vårtgårdarna är svullna samt ömmar. Men det är allt! 

Nu samtidigt som jag skriver detta så skrev sjuksköterskan från vårdcentralen att gynläkaren fått information och kommer skriva ut provera till mig. Men det kan jag ju inte ta om det är något... Dem tar inte emot mig för varken blodprov eller vul. Men skriva ut provera kan dem göra för att mensen ska starta. 
  • mothertotwo

Ska in i morgon och ta blodprov för att mäta hcg nivån. Hur lång tid brukar det ta innan man får svar? Tänkte om det finns någon här som vet. 

• mothertotwo
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-23 14:39:16 följande:
    mothertotwo skrev 2025-06-23 14:35:47 följande:

Ska in i morgon och ta blodprov för att mäta hcg nivån. Hur lång tid brukar det ta innan man får svar? Tänkte om det finns någon här som vet. 

Hoppas du får svar 🥰❤️ ska du ta den privat eller vården? Jag har tagit privat och får svar dagen efter. Själva labtestet tar bara 30 min har jag läst, så skulle tro svar senast dagen efter provet anlänt till labb. håller tummarna 🤞
    Jag fick en tid på min vårdcentral för det. Ja, jag vill mest bara ha om det är positivt eller negativt så man slipper grubbla. Är det negativt så kan man börja provera igen. 
  • mothertotwo

Provet taget! Nu är det bara att vänta på provsvaret. Jag är dock skeptisk till graviditet. 😅
    Misstänker cysta faktiskt. För det finns såna som ger graviditetssymtom. 

Tempen ligger fortfarande högt (skyhögt) och idag är det DPO 17.Gravtest negativt. Men nu väntar man på blodprovssvaret som sagt. 

• mothertotwo
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-24 11:25:49 följande:

Hållt mig sedan i morse och inte druckit en droppe sedan dess....tog detta nu ...hade ägglossning på vår första årliga bröllopsdag och det tog sig 🥹

Woooho GRATTIS🥰🙌
  • mothertotwo
    Anonym (Hoppas) skrev 2025-06-25 09:08:58 följande:

Nu börjat bli illamående, märkligt. Blir tokig på att följa tempkurvan som idag gick ner efter att ha legat stabilt +0.4 upp efter äl och sedan upp ytterligare 0.3 igår.

Följer någon av er temperaturen? Hur har den sett ut för er när ni varit gravida mot annars?

Här är min "dumma" kurva haha 😂 Jag är så trött på detta nu. Väntar på provsvaret på mitt blodprov nu. Får se vad som händer! Men förhoppningsvis kommer nog mens snart så jag kan börja om från början.

• mothertotwo
    Siripiri skrev 2025-06-25 10:04:13 följande:
    Har du inte fått svar än?! förstår om du är trött på de 🥲😂 
    Nej tyvärr inte ännu, var precis inne på 1177 för att titta efter. Vet inte hur man ska tolka min kurva egentligen. Jag har symtom, men inga test visar något. 
    Chatgpt är också förvirrad nu haha. 
  • mothertotwo

Fick inget besked idag, så får det väl i morgon hoppas jag. Skulle inte förvåna mig om beskedet kom samtidigt som mens trots att jag inte har symtom på att mensen är runt hörnan. Men kroppen är som den är, en stor surprise. 😅 Imorgon är det dock DPO 19. Någon här med extremt lång lutealfas? Min är normala fall på 14. 

Jag är inställd på cysta, eller något kemiskt. 
    Temp kan tydligen hålla sig stabilt över coverline med cysta hur länge som helst, men kemiskt med. 

Trötthet 
    illamående
    kissnödig
    Känsliga bröstvårtor Mina bröst är väldigt ådriga med och väldigt mörka runt vårtgårdarna. 
    Precis vad jag har, kan vara tecken på cysta. 🙈
    Och negativa tester. 
    Livmoderhalstappen är super långt upp, sluten och hård. Den känns inte alls i närheten av mens heller. 

Haha är trött på detta nu och vill bara ha svart på vitt. 

• mothertotwo
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi ➖
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  ➕
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand ➖ 
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri ➖
    22/6 Mothertotwo 
    24/6 Valkyrian ➖
    24/6 Loviisa92 ➖
    24/6 
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa ➖
    26/6 lillablommanivinden 
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Jag är inte gravid! Troligtvis cysta som spökar hos mig. Kan göra att lutealfasen blir betydligt längre än vad den brukar vara. Samt ge massa obegripliga symtom likt gravsymtom. Har ännu ingen mens i sikte och kan inte börja försöka förrän mensen kommit igång igen. 

Stort grattis till er nya som plussat och gud vilken fantastisk månad för många. 💜💜💜 Vi andra ses kanske i juli eller kanske t.o.m i augusti bim grupp. 
Svar på tråden BIM juni 2025