Diagnos? Igenkänning?
Såsom jag kan utläsa det så får du många av dina skov inför stora förändringar, där du inte kan förutse eller kontrollera det som ska hända (graviditet, börja plugga och söka jobb efter studier).
Ångest är ju kroppens naturliga sätt att mobilisera oss inför potentiella hot och utmaningar.
Jag tycker att du ska vara stolt över dig själv som vågar göra saker och förändringar trots att det verkar ge dig stark oro....
Jag har själv en ångestproblematik men har lärt mig att leva med oron och ångesten och att det är så här jag är. 
Jag har lärt mig att utmana mig själv och gå utanför min comfortzone trots att det ger enoooooorm ångest.
Jag har inte stark ångest hela tiden men den ligger där under ytan och triggas lätt igång.
Jag pluggade precis klart en utbildning mitt i livet och oroade ihjäl mig både inför detta  och precis som du i slutet av utbildningen. Nu jobbar jag på nytt jobb sedan några månader och har ständig ångest. Jag hatar verkligen att vara ny och inte känna att jag vet exakt vad jag ska göra, vad som förväntas av mig eller vad alla tänker om mig...
Men jag är såååååå stolt över att jag vågade...
Jag hoppas att din ångest snart släpper och att du får bra hjälp