Inlägg från: Anonym (Camilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Camilla)

Diagnos? Igenkänning?

Jag skulle nog hålla fast vid GAD diagnos. Har du verkligen fått lära dig om ångestens mekanismer och fått verktyg att parera din ångest. Låter mer som att den bara finns i dig och håller sig fast. Jag tror du behöver mer stöd i att hantera det. Kan det vara läge att höja Escitalopram eller tillägg med Voxra. Byt ut Atarax mot Lergigan istället. Bra du inte använder Oxascand i onödan. Läs på lite om EIPS och se om du känner igen dig i det. Du kommer att fixa det här med rätt verktyg. 

• Anonym (Camilla)

Ja ge Lergigan en chans. Varför inte ta två tabletter? Prova vet jag. Jo det är sant att Voxra mer för deppighet och inte alls förstahandsvalet för GAD. Har du funderat på ett byte till Venlafaxin? Fast mör du bra på Escitalopram är det toppen. Ja du behöver borsta upp verktygen du fick i KBT för 11 år sedan. Det är lång tid. Men positivt är att du redan bekant med terapiformen. Det och psykoedukation blir en bra kombo så du får må så bra som möjligt. Bara piller är ju att spackla över sprickan som man behöver läka inifrån. 

• Anonym (Camilla)

Förstår att det känns lite läskigt med SNRI. En del har det jobbigt med in- och utsättning. Funkar Escitalopram så föreslår jag en lätt höjning. Du kan gasa på med Lergigan. Prova med rejäl dos. Speciellt när du inte reagerar med trötthet. Det är mycket vanligare med Atarax. Men ny kontakt med psykolog tillsamman med en liten höjning av läkemedlet tror jag kommer göra susen. 

Svar på tråden Diagnos? Igenkänning?