Inlägg från: Cheers |Visa alla inlägg
  • Cheers

Varför böneutrop i Sverige?

Jag var ute på Gyllene Hornet mellan Europa och Asien och hörde böneutropen från minareterna i Istabul rulla fram över vattnet. Det var väldigt tjusigt och passade där. Men inte i Sverige för det passar inte här och är bara störande. Jag vet folk som störs av Engelbrektskyrkans klockor i Stockholm så de flyttade från Karlavägen 11 invid kyrkan som är ett drömhus (Jussi Björling bodde där) för att få lugn och ro. Tänk då böneutrop... Nej tack!

• Cheers
    Anonym (Troende, men håller det för mig själv) skrev 2025-05-11 11:49:16 följande:

Enligt en rapport från Riksdagens Utredningstjänst har statliga myndigheter och regioner från 2004 och framåt betalat ut 1 924 miljoner till elva islamistiska  föreningar i Sverige. Det har även upptäckts att det förekommer mycket bidragsbrott. Säpo har även gjort tillslag. 

Nästan två miljarder. Det är ju inte klokt!

Inte ett öre av skattemedel ska gå till sådant. Förskingringen ur statens kassakista borde polisanmälas.

Med vilke rätt slänger politikerna på detta sätt  bort våra surt förvärvade pengar som vi betalat i skatt?

Den typ av verksamhet som det här är fråga om är en sak för civilsamhället att sköta:  Om muslimerna vill ha islamiska föreningar så får de bidra själva. Det är det normala i civilsamhället. 
Svar på tråden Varför böneutrop i Sverige?