Inlägg från: Anonym (Kim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kim)

Jag är en dömd brottsling

Eländes elände. Otur med lilla fickkniven. Lite klantigt att inte kolla och dubbelkolla. 

Hur gick det i rättegången då? Blev han dömd för misshandeln och har han avtjänat straffet. Är det han som är far till dina barn? Efter fällande dom osv så är det vanligt att kvinnan får skyddad adress. Du flyttade ju så det hade ju varit fiffigt att ordna det då. Jag gissar att du är med på Krimfup pga att du varit delaktig i en rättegång. Är någon nyfiken så kan de köpa domen och själva se att du var målsägande. 

Så himla kul att du pluggar till sjuksköterska nu. Stort lycka till med det. Vid anställning så kan AG be dig inkomma med utdrag ur belastningsregistret. Det behöver de ha om du ska få delegation på läkemedel osv. Tror inte det blir problem med det. Så fortsätt med ditt nya liv och önskar dig all lycka framgent. 

• Anonym (Kim)
    Anonym skrev 2025-05-08 05:28:03 följande:
    Nej, det är inte vanligt att kvinnan får skyddad adress efter en misshandelsdom.
    I ts fal verkar det inte heller varit SÅ allvarligt då mannen kom undan utan fängelsestraff.

Det ska mycket till för att det ska ordnas med skyddad adress/identitet.
    Det är betydligt enklare att få kontaktförbud, men det är heller ingen självklarhet.

Tro mig, jag vet av bitter erfarenhet.
    Det stod om mitt fall även i rikspress.

Mitt ex fick fyra års fängelse och jag fick ett sexsiffrigt skadestånd.
    Ändå missade de att informera mig första gången han beviljades permission, det meddelandet kom först efter att han inställt sig igen.

Jag var rädd och gick med telefonen beredd att ringa 112 i minst ett år efter att han frigavs. Dock hände det som tur var inget, men det gjorde inte mina rädsla mindre.

Tack och lov hade vi inga gemensamma barn, och vad jag vet så lever han ensam och är svårt sjuk numera. Jag tycker inte synd om honom.
    Tror definitivt inte på karma men en del får uppenbarligen en smocka tillbaka tids nog.
    Fy fasen vad du har fått uppleva! Leva med sådan rädsla måste vara absolut vidrigt. Finns ingen anledning att tycka synd pm honom. Inte på något sätt. Nu är han ensam och sjuk. Det kan han ha. 
Svar på tråden Jag är en dömd brottsling