• Anonym (suna)

föda efter abort

Hej!
    för över 10 år sedan gjorde jag en sen medicinsk abort i vecka 14-15, där dom helt enkelt startade igång en förlossning med värkar och jag ?födde? ut fostret.

nu är jag gravid med mitt första barn, och tanken slog mig plötsligt att jag i princip redan har genomgått en mini-förlossning och att min födsel nu kanske inte kommer vara dom den klassiska förstagångsföderska-födseln. 

frågade en barnmorska om detta, och hon sa att jag hade rätt i min teori- och att det faktiskt därför kan gå snabbare för mig, som om jag föder för andra gången. 

nu undrar jag om det finns folk därute som har erfarenhet att föda barn efter att ha gjort en likadan sen abort innan?

• Svar på tråden föda efter abort
  • Anonym (suna)

ingen? :) 

• Anonym (K)

Tänker du att det ska vara lättare förlossning eller vad menar du?
    Jag fick missfall i v 15 och födde ut fostret hemma. Då hade jag ett barn sen innan där förlossningen gått väldigt fort. Fick ett andra barn senare där det tog längre tid och var jobbigare på många sätt. Det går nog aldrig riktigt veta hur det blir. 

• Anonym (suna)

Menar ingenting mer än att eftersom jag fick bekräftat av barnmorskor att det faktiskt skulle kunna påverka, och blev  då nyfiken på andras erfarenheter kring detta och hur era förlossningar varit 

Svar på tråden föda efter abort