• Anonym (Joel)

Jag är bara en deltagare i hennes liv

Vad ska man göra om man har en partner som bara ser till sitt eget bästa. Hon är natuligt egoistisk. Om hon till exempel plockar fram något så frågor hon i princip aldrig om jag vill ha. Hon vill aldrig följa med eller hälsa på mina vänner. Har alltid någon ursäkt. Klagar alltid en massa om jag inte följer med på något som hon vill göra. Jag får alltid en massa gnäll på att jag är dålig på att bekräfta henne. Hon är slarvig och det är i princip alltid jag som får städa. Jag hjälper henne med hennes fritidsaktiviteter men hon har typ aldrig gjort något för mig eller för min skull förutom för 3 år sedan när hon skulle visa vilken bra person hon var och skulle få mig på kroken. Hon är otroligt snygg men vi har typ aldrig sex och när vi har sex fokuserar jag lltid på att hon ska få några orgasmer och bli nöjd. När jag tar upp något problem går hon alltid till anfall. Vad ska jag göra i min situation.

• Svar på tråden Jag är bara en deltagare i hennes liv
  • OlgaElvira

Varför är du fortfarande tillsammans med henne? Det måste finnas delar i ert förhållande  som gör att du står ut. Har nu gemensamma barn?

Är du beroende henne på något sätt, ekonomiskt eller bostad? Vad är det värsta som skulle hända om du avslutar er relation?

.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Joel) skrev 2025-05-08 15:01:57 följande:
    Jag är bara en deltagare i hennes liv

Vad ska man göra om man har en partner som bara ser till sitt eget bästa. Hon är natuligt egoistisk. Om hon till exempel plockar fram något så frågor hon i princip aldrig om jag vill ha. Hon vill aldrig följa med eller hälsa på mina vänner. Har alltid någon ursäkt. Klagar alltid en massa om jag inte följer med på något som hon vill göra. Jag får alltid en massa gnäll på att jag är dålig på att bekräfta henne. Hon är slarvig och det är i princip alltid jag som får städa. Jag hjälper henne med hennes fritidsaktiviteter men hon har typ aldrig gjort något för mig eller för min skull förutom för 3 år sedan när hon skulle visa vilken bra person hon var och skulle få mig på kroken. Hon är otroligt snygg men vi har typ aldrig sex och när vi har sex fokuserar jag lltid på att hon ska få några orgasmer och bli nöjd. När jag tar upp något problem går hon alltid till anfall. Vad ska jag göra i min situation.

Hon verkar var en bitch, rent ut sagt.

Men du, du är inte mkt bättre. Valde du henne för utseendet? Skaffa dig en ryggrad och gör slut.
  • Anonym (Joel)
    Anonym (xxx) skrev 2025-05-08 15:16:33 följande:
    Hon verkar var en bitch, rent ut sagt.

Men du, du är inte mkt bättre. Valde du henne för utseendet? Skaffa dig en ryggrad och gör slut.
    Nej. Hon var rolig, smart, driven och vacker när vi träffades. Nu är det bara utseendet kvar. Jag ser samma person som jag blev kär i. Men personen inuti den vackra förpackningen är någon annan. Jag försöker på de sätt jag kan att få tillbaka hennes tidigare version. Jag uppvaktar henne med blommor, lagar goda middagar, ställer upp för henne, bjuder på resor men får liksom inget tillbaka. Hon pratar bara om sig själv hennes planer och problem. Hon har tappat "oss". Det kanske bara är så att hennes känslor för mig har försvunnit och att hon ser mig som en vän eller assistent....
  • Anonym (Tyvärr osexigt)
    Anonym (Joel) skrev 2025-05-08 15:55:00 följande:
    Nej. Hon var rolig, smart, driven och vacker när vi träffades. Nu är det bara utseendet kvar. Jag ser samma person som jag blev kär i. Men personen inuti den vackra förpackningen är någon annan. Jag försöker på de sätt jag kan att få tillbaka hennes tidigare version. Jag uppvaktar henne med blommor, lagar goda middagar, ställer upp för henne, bjuder på resor men får liksom inget tillbaka. Hon pratar bara om sig själv hennes planer och problem. Hon har tappat "oss". Det kanske bara är så att hennes känslor för mig har försvunnit och att hon ser mig som en vän eller assistent....
    Det är svårt att behålla respekten för en man som lägger sig platt och bara finns till hands så där. Det låter konstigt, men det kan faktiskt upplevas som mycket osexigt. Tror att hon tappat attraktionen för dig.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Joel) skrev 2025-05-08 15:55:00 följande:
    Du kanske ska ställa krav istället för att jamsa med hennes prioriteringar. 
  • Anonym (Tyvärr osexigt)
    Anonym (xxx) skrev 2025-05-08 16:23:43 följande:
    Du kanske ska ställa krav istället för att jamsa med hennes prioriteringar. 
    Verkligen. Ingen vill ha en Stig-Helmer.
  • Anonym (otyrq)

Känner igen det där.. har haft något liknande tidigare, tro inte att de kan bli någon snabb eller rak förändring där.
    Mitt ex vägrade mycket och hade ett starkt kontrollbehov, aldrig nöjd.
    Vägrade även att gå i familjeterapi, allt skulle vara enligt henne, mitt jobb var fel, fel bil, fel kläder, fel frisyr, etc för att nämna några.
    Som jag ser det har du 2 alternativ,
    1) Stanna i misären och lid tyst.
    2) Gör det rätta och gör slut.

• Vi är två

Uppenbarligen är det inte det här du vill med en relation. Jag tycker du ska skriva ned för dig själv hur du vill att en relation ska vara, fungera och framförallt kännas.
    Fundera på om din nuvarande är så, vad fattas, kan det lösas, hanteras eller levas med?
    Om inte så vet du svaret.

Låter lite på din beskrivning som att du är sponsor åt henne, får känslan att du blir utnyttjad

• Shameless

Låter lite som mitt ex med undantaget att vi hade ett extremt aktivt sexliv. Jag ignorerade alla röda flagg för att hon sa att hon var autistisk. Men visade sig med tiden att den diagnosen var något som hon hade satt på sig själv och inte hade fått en utredning för det. 

På slutet av förhållandet så gick hon till flera psykologer som menade att det troligtvis rörde sig om en personlighetsstörning. Efter att tog slut så hade vi kontakt en stund och hon sa att hon misstänkte att hon var narcissist med tanke på bristen av empati och att hon manipulerade folk i sin omgivning (detta erkände hon för mig).

Så min tanke är att din dam kanske är lika skruvad som mitt ex. Förhoppningsvis inte men man vet ju aldrig.

Svar på tråden Jag är bara en deltagare i hennes liv