• Gtxx81

Brintellix

Hej jag har nyligen bytt från escitalopram 10mg till Brintellix 10mg som jag nu varit på samma dos i 2 1/2 vecka. Jag hade samtal med läkaren idag som sagt att jag skulle ge det 10 dagar till annars byta, fick inget direkt stöd alls egentligen, jag undrar för er som fått effekt , när kommer den? Vet ju att de är inviduellt osv. Men söker något slag hopp antar jag. Jag har egentlig depression med samtida ångest.

• Svar på tråden Brintellix
  • Gtxx81

Tack alla för att ni tar er tid att skriva, de känns ju som en jäkla omställning de här, och man är ju rädd att de inte skall funka.

• Gtxx81

Tack för era input, jag trappade ner escitalopram över en månads tid lite mer kanske samtidigt som jag trappade upp brintellix, så de känns som jag är i ett mellanläge just nu där jag varit på samma dos 10mg i knappt 3 veckor och att den inte har gett tillräcklig effekt än, men läkaren blir man helt lämnad av, han sade ungefär att ge de tio dagar annars får du se vilken du mådde bäst på utav dessa två då. Ingen plan eller något utan mer lämnad o bestämma själv.. så jag kommer rådfråga psykiatrin istället.

Svar på tråden Brintellix