• Anonym (E)

Han kräver faderskapstest

Agda90 skrev 2025-05-09 13:00:25 följande:
    Så det är ok att anklaga en kvinna för att knulla runt? Det är ju det du säger
    Det är inte riktigt samma sak, även om pappan "vet" att mamman inte varit otrogen och barnent är hans så kan det vara skönt att få det 100% bekräftat, det är ett barn och hela livet blir förändrat.

När jag väntade mitt första barn i unga 20 års åldern så frågade en av min dåvarande sambos kompisar om han inte skulle göra ett faderskapstest, han svarade att det kanske skulle vara bra men då resonerade jag likadant, "jaså, så du tror att jag har varit otrogen, då kan vi lika gärna göra slut" när jag blev lite äldre så förstod jag hur fjantigt det var, skulle min sambo idag vilja ta faderskapstest på våra barn så varsågod, jag har inget att dölja och jag kan förstå om man vill ha någon extra bekräftelse. Egentligen skulle det vara bra om det blev obligatoriskt då behöver ingen man undra och ingen kvinna behöver känna sig kränkt. Det finns ju tyvärr de kvinnor som har ljugit för sina partners
  • Anonym (E)
    Anonym (A) skrev 2025-05-09 13:04:06 följande:
    Om man inte litar på sin partner bör man göra slut.

Hur ska kvinnan göra, hon kan ju inte vara säker på att han inte får barn med någon annan?
    Om mannen får barn med en annan kvinna så behöver ju inte mannens partner uppfostra och betala för det barnet i 18 år, ljuger kvinnan för mannen så får han betala och uppfostra ett barn som biologiskt inte är hans, där ligger skillnaden
  • Anonym (E)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-09 13:24:10 följande:
    Det är exakt samma sak, för hur skulle barnet annars kunna vara någon annans?
    Att vilja ha det bekräftat till 100% på papper betyder inte att han tror att du knullar runt, han kanske har hört eller sett någonstans om pappor som blivit lurade och bara vill vara helt helt säker
  • Anonym (E)
    Agda90 skrev 2025-05-09 13:45:11 följande:
    Ja, bara lite lättare att bevisa om det finns ett barn att ta prover på.

Men fine. Inför faderskaps test. Men då ska varje man ge ut alla lösenord till sin sambo/fru så att hon kan ha stenkoll på vem han har kontakt med. Jag menar, han kan ju vara otrogen
    Moget....
  • Anonym (E)
    Anonym (A) skrev 2025-05-09 14:28:07 följande:

Handlar inte om pengar eller uppfostran. Handlar om tillit, att lita på sin partner. 

Jo det är precis det det handlar om för mannen, det är däremot kvinnan som ska dra på sig en offerkofta och läsa in mer än det faktiskt är, men visst, tycker man att det är så hemskt att man hellre blir ensamstående så är det en egens val
  • Anonym (E)
    Agda90 skrev 2025-05-09 14:40:28 följande:
    Men om man inte tror att ens barn är ens till 100% då tror man att ens partner är otrogen. 
    Om en kvinna kommer hem och var och varannan dag frågar ut sin man för att ta reda på om han är otrogen då hade det tagit hus i hellsike för ingen man hade funnit.sig i en sådan behandling, eller?
    Agda90 skrev 2025-05-09 14:40:28 följande:
    Men om man inte tror att ens barn är ens till 100% då tror man att ens partner är otrogen. 
    Om en kvinna kommer hem och var och varannan dag frågar ut sin man för att ta reda på om han är otrogen då hade det tagit hus i hellsike för ingen man hade funnit.sig i en sådan behandling, eller?

Var och varannan dag? Nu får du lugna ner dig, det handlar om att ta ett test då barnet är fött för att kunna vara 100% säker, det är väl knappast så att man går och tjatar hela tiden "när barnet är fött ska det testas för jag tror du har varit otrogen" man tar upp det en gång och sen är det bra, om kvinnan inte vägras såklart, då kanske det behövs fortsätta diskussioner
  • Anonym (E)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-11 22:06:38 följande:
    Att ett barn tillskrivs fel pappa verkar röra sig om 1,7 % av alla barn, enligt en ganska nygjord undersökning på Karolinska sjukhuset. 

Javisst händer det att människor är otrogna, men det verkar vara sällsynt att kvinnor skaffar barn med andra.

Men barnet i det här fallet verkade vara planerat av båda partena. I en sådan situation hade jag också blivit väldigt ledsen om mannen plötsligt vill ha ett faderskapstest.
    Barnet "är lika planerat av bägge två" det kan även betyda att ingen av dem planerade det, det är så jag iaf tolkar det på ts svar
  • Anonym (E)
    Anonym (J) skrev 2025-05-19 14:06:41 följande:
    Det är väl det som är så kränkande. Skulle tolka som att han inte tycker att det är ett förhållande att bygga vidare på i kombination med ett visst kontrollerande beteende.

Han kunde väl luftat sånt innan de planerade att skaffa barn. Då kunde hon göra sig av med honom tidigare och sluppit bli bunden till honom som den andra föräldern. Det är ju lite manipulativt av honom att visa en sån sida i det här läget. 
    Om barnet är planerat eller ej svarar inte ts på, ts har även ett eller flera barn med en eller flera andra män, hon svarar inte på hur det ligger till där då det är "irrelevant". Jag tycker att det är helt vrickat att bli så extremt kränkt att man hellre splittrar en familj med bio och bonusbarn än att bara ta ett jäkla test, sen beror det väl helt på hur han sa det, kom han hem och skrek "nu ska jag ha ett faderskapstest för jag tror att du har knullat runt" eller om han liksom helt lugnt tog upp ett samtal där han sa att han skulle vilja ta ett test för att 100% säkerställa faderskapet
  • Anonym (E)
    Anonym (J) skrev 2025-05-19 14:55:04 följande:
    Det är väl inte bra att skrika. Innebörden är däremot densamma. "Jag tror du har knullat runt"
    Han borde luftat sånt innan de planerade barn. Nu har hon egentligen inget annat val än att lämna förhållandet då han uppvisar ett kontrollerande beteende. Det finns en viss risk att han kommer att låta detta kontrollerande beteende gå ut över barnet även vid varannan vecka. Det är så fruktansvärt sorgligt.
    Jag tror fortfarande att detta barn inte var planerat så då är det väl inte så konstigt att det inte har tagits upp innan
Svar på tråden Han kräver faderskapstest