• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Kvinna)

Ja mitt barns pappa. Relationen tog slut under graviditeten pga att HAN var otrogen. Den nya fjällan ville att han skulle ta test då hon hoppades att barnet inte var hans. Jag och bebis topsades, då ångrade han sig då han VET att jag aldrig varit otrogen.

Ta test, men att göra slut pga detta känns inte rimligt även om jag förstår din ilska.

• Anonym (Arg)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-05-09 12:27:15 följande:

Ja mitt barns pappa. Relationen tog slut under graviditeten pga att HAN var otrogen. Den nya fjällan ville att han skulle ta test då hon hoppades att barnet inte var hans. Jag och bebis topsades, då ångrade han sig då han VET att jag aldrig varit otrogen.

Ta test, men att göra slut pga detta känns inte rimligt även om jag förstår din ilska.

Han anklagar mig ju för otrohet, för mig är det inte en lite  sak.
  • Fjäril kär

Hyfsat vanligt spelkort i dom relationer där partnern  sagt nej till barn och där graviditet blivit till trots preventivmedel  och där relationen kanske inte är så himla bra...

Så jag misstänker att det finns en story bakom hans hot om faderskap. 

Har du blivit gravid mot hans vilja? 
  • Agda90
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-09 12:23:10 följande:
    Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

Jag hade dumpat honom. 
  • Anonym (Vi)

Ja, min sambo! Han var dock tydlig med det redan innan vi skaffade barn och jag köpte hans argumentation. 

• Anonym (Lisa)

Ja två gånger i två olika relationer....  min dåvarande sambo ville inte ha barn och jag åt piller . Blev gravid ändå och han trodde stenhårt på att jag varit otrogen.  Självklart var det hans men relationen tog slut . Han har heller aldrig varit pappa till vårt barn. Och dag är barnet nästan 30..

Jag träffade ett kort tag en upptagen man (han sa inget om det) och jag blev gravid rätt snabbt då jag dessutom var utan skydd . Jag vägrade abort och då anklagas jag för att vara lössläppt hora etc och ligger med alla och detta var givetvis inte hans barn osv...  jodå.. test visade att det var hans och han fick vackert krypa till korset och skriva under pappret och förklara för sin fru... Vi delade vårdnaden och lyckades som föräldrar hålla sams. 

• Agda90
    Anonym (Vi) skrev 2025-05-09 12:35:11 följande:

Ja, min sambo! Han var dock tydlig med det redan innan vi skaffade barn och jag köpte hans argumentation. 

Vilka argument hade han?
    I mina ögon är krav på faderskapstest ett tecken på att min partner inte litar på mig och det är ingen relation jag hade velat satsa på. Så jag är nyfiken vilka argument han hade som du köpte.
  • Anonym (Vi)
    Agda90 skrev 2025-05-09 12:49:34 följande:
    Vilka argument hade han?
    I mina ögon är krav på faderskapstest ett tecken på att min partner inte litar på mig och det är ingen relation jag hade velat satsa på. Så jag är nyfiken vilka argument han hade som du köpte.
    De är privata och ingenting som du har någon anledning att dissekera!
  • Spucks

Jag har fullt förståelse för varje man som vill ha ett faderskapstest, oavsett hur länge man har varit ihop. Som man kan man annars aldrig varit 100% säker att man är far till barnet. Man behöver inte göra det till ett problem.

• Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 12:55:36 följande:

Jag har fullt förståelse för varje man som vill ha ett faderskapstest, oavsett hur länge man har varit ihop. Som man kan man annars aldrig varit 100% säker att man är far till barnet. Man behöver inte göra det till ett problem.

Så det är ok att anklaga en kvinna för att knulla runt? Det är ju det du säger
Svar på tråden Han kräver faderskapstest