• Agda90

Han kräver faderskapstest

Anonym (Arg) skrev 2025-05-09 12:23:10 följande:
    Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

Jag hade dumpat honom. 
  • Agda90
    Anonym (Vi) skrev 2025-05-09 12:35:11 följande:

Ja, min sambo! Han var dock tydlig med det redan innan vi skaffade barn och jag köpte hans argumentation. 

Vilka argument hade han?
    I mina ögon är krav på faderskapstest ett tecken på att min partner inte litar på mig och det är ingen relation jag hade velat satsa på. Så jag är nyfiken vilka argument han hade som du köpte.
  • Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 12:55:36 följande:

Jag har fullt förståelse för varje man som vill ha ett faderskapstest, oavsett hur länge man har varit ihop. Som man kan man annars aldrig varit 100% säker att man är far till barnet. Man behöver inte göra det till ett problem.

Så det är ok att anklaga en kvinna för att knulla runt? Det är ju det du säger
  • Agda90
    Fjäril kär skrev 2025-05-09 13:41:09 följande:
    Och i en hel del fall är frågan högst relevant... nästan lika många kvinnor som män är otrogna.. så självklart skulle hon kunnat vara otrogen rent statistiskt... 
    Ja, bara lite lättare att bevisa om det finns ett barn att ta prover på.

Men fine. Inför faderskaps test. Men då ska varje man ge ut alla lösenord till sin sambo/fru så att hon kan ha stenkoll på vem han har kontakt med. Jag menar, han kan ju vara otrogen
  • Agda90
    Anonym (E) skrev 2025-05-09 13:48:32 följande:
    Moget....
    Så kvinnorn ska ställa upp på allt för att mannen ska känna sig trygg och säker och få nada tillbaka?
    Varför?
  • Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 14:15:16 följande:
    Vad då "anklaga"? Det är ingen anklagelse, att vilja vara helt säkert. 
    Om kvinna säger att det är mannens barn och mannen kräver bevis på det då är det inga som helst problem?
    Det är ett fult sätt att sägs att man inte litar på sin partner och tror att hon knullar runt.
  • Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 14:19:20 följande:
    Nej, det kan hon inte. Men så uppfostrar hon inte de barn heller och älskar dem och tror att de är hennes för att sedan kanske många år senare upptäcker att hon har blivit bedragen och att barnen har en annan biologisk mamma.
    Nej, hon får i så fall reda på det när mannen dör och det står en oäkting och ska ha en del av arvet.
  • Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 14:19:20 följande:
    Nej, det kan hon inte. Men så uppfostrar hon inte de barn heller och älskar dem och tror att de är hennes för att sedan kanske många år senare upptäcker att hon har blivit bedragen och att barnen har en annan biologisk mamma.
    Så kvinnan ska lita på mannen men mannen ska ha ett dna test för att kunna lita på kvinnan?

Det är sjukt!

Att ha en familj, som man älskar och gör allt för som kvinna och sedan upptäcka att mannen har barn med någon annan är alltså indin bok lättare hantera? Eller ännu enklare om sanningen inte kryper fram???
    Sjukt, helt enkelt sjukt. Kvinnan ska gilla läget och anpassa sig... Sjukt
  • Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 14:31:37 följande:
    "Ställa upp på allt"? Herregud, vad du överdriver! Dessutom behöver kvinnan inte göra något alls i detta fallet, det är ju barnet och pappan som ska testas, inte mamman.
    Agda90 skrev 2025-05-09 14:27:48 följande:
    Om kvinna säger att det är mannens barn och mannen kräver bevis på det då är det inga som helst problem?
    Det är ett fult sätt att sägs att man inte litar på sin partner och tror att hon knullar runt.
    Nej, jag tycker inte det är något som helst problem. Ett barn är ju ingen liten skitsak, utan förändrar och påverkar hela ens liv.

Varför är du så triggat?
    Därför att det alltid är kvinnan som ska ifrågasättas. 
    Det triggar mig!

Ochnett faderskapstest är att ifrågasätta sin partner.
  • Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 14:33:54 följande:
    Du skriver "tror" ... det är just det som är skillnaden. Man kan tror en sak, man kan vara nästan 100% säker på en sak, och oftast räcker det. Men när det gäller att bli förälder är det absolut rimligt att vilja vara 100% säker på sin sak, inte bara "tror".
    Men om man inte tror att ens barn är ens till 100% då tror man att ens partner är otrogen. 
    Om en kvinna kommer hem och var och varannan dag frågar ut sin man för att ta reda på om han är otrogen då hade det tagit hus i hellsike för ingen man hade funnit.sig i en sådan behandling, eller?
  • Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 14:37:42 följande:

Igen: varför är du så triggat? 

Du jämför helt olika saker, du gnäller för att man inte ska få kontrollera en sak om man inte kan kontrollera allt. Du verkar har grävt in dig i en offerroll, där det är extrem synd om dig, bara för att du är kvinna. Lägg av!

Jag har ingen offerroll och det är inte synd om mig
     Jag blir förbannad när man ska ifrågasätta drt ena könet och det andra ska få leva loppan.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest