Agda90 skrev 2025-05-09 14:40:28 följande:
Men om man inte tror att ens barn är ens till 100% då tror man att ens partner är otrogen.
Om en kvinna kommer hem och var och varannan dag frågar ut sin man för att ta reda på om han är otrogen då hade det tagit hus i hellsike för ingen man hade funnit.sig i en sådan behandling, eller?
Agda90 skrev 2025-05-09 14:42:35 följande:
Jag har ingen offerroll och det är inte synd om mig
Jag blir förbannad när man ska ifrågasätta drt ena könet och det andra ska få leva loppan.
Men kan du pause med dina rants någon minut och tänker lite, innan du skriver? Då kanske du äntligen fattar att det är en stor skillnad mellan att "bara" blir bedragen och mellan att uppfostra ett barn som kanske inte är ens eget.
En man kan inte utföra godtyckliga kontroller för att se om sin partner är otrogen, precis som en kvinna inte kan det. Men det är inte det det handlar om. Det handlar om att kolla att barnet är verkligen ens eget.
Och det kan du som kvinna också göra. Ingen kommer att stoppa dig om du kräver ett DNA-test för att säkerställa att barnet du fött och som du tänker att uppfostra verkligen är ditt och inte ett barn som din man knullat fram med någon annan. Jag skulle bara inte ange den där anledningen högt, för folk kan då få för sig att du kanske inte ha den intellektuella kapaciteten att överhuvudtaget uppfostra ett barn.