• Anonym (Vi)

Han kräver faderskapstest

Ja, min sambo! Han var dock tydlig med det redan innan vi skaffade barn och jag köpte hans argumentation. 

• Anonym (Vi)
    Agda90 skrev 2025-05-09 12:49:34 följande:
    Vilka argument hade han?
    I mina ögon är krav på faderskapstest ett tecken på att min partner inte litar på mig och det är ingen relation jag hade velat satsa på. Så jag är nyfiken vilka argument han hade som du köpte.
    De är privata och ingenting som du har någon anledning att dissekera!
  • Anonym (Vi)
    Agda90 skrev 2025-05-09 14:25:41 följande:
    Så kvinnorn ska ställa upp på allt för att mannen ska känna sig trygg och säker och få nada tillbaka?
    Varför?
    Det är väl ingen som säger att man ska? Alla har vi våra egna gränser och uppfattningar om saker. Om du inte hade accepterat det, är du i din fulla rätt att agera just så som du vill. Jag accepterade det och det är min fulla rätt att göra det.
  • Anonym (Vi)
    Agda90 skrev 2025-05-09 14:34:22 följande:
    Så kvinnan ska lita på mannen men mannen ska ha ett dna test för att kunna lita på kvinnan?

Det är sjukt!

Att ha en familj, som man älskar och gör allt för som kvinna och sedan upptäcka att mannen har barn med någon annan är alltså indin bok lättare hantera? Eller ännu enklare om sanningen inte kryper fram???
    Sjukt, helt enkelt sjukt. Kvinnan ska gilla läget och anpassa sig... Sjukt
    Jag tänker absolut att det är lättare att hantera en otrohet, än att visa sig inte vara förälder till det barn man trott sig vara förälder till. Jag tror också att det är lättare för ett barn att hantera att pappa varit otrogen, än att pappa inte är ens riktiga pappa.
  • Anonym (Vi)

Om det är så viktigt, bör man diskuterat detta innan. På samma sätt som man bör diskutera ekonomi, föräldraledighet och grundläggande uppfostran innan man skaffar barn. 

Och det gäller också kvinnan. Är detta något jag absolut inte kan gå med på, bör jag vara tydlig med det innan vi ens börjat försöka få barn. Varken män eller kvinnor är tankeläsare!

Svar på tråden Han kräver faderskapstest