Inlägg från: Anonym (Smidaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smidaren)

Han kräver faderskapstest

Det är ju mycket vanligt att människor har sex utanför relationen rent allmänt. 

Om man sen tänker på kvinnor i barnafödande ålder där kvinnan verkligen vill bli gravid så är ju många kvinnor beredda att gå långt för att få sperma i sig. Det är ju inte långsökt för henne att tänka ju fler män i henne desto större chans att bli gravid. 
    Så för gravidvilliga kvinnor så slaskas det ju med sperma hejvilt. Fråga Boris Becker...

Sen att just DU är ett undantag och att du ALDRIG skulle vara otrogen och att du skulle bli RASANDE om din man efterfrågade faderskapstest är en kvinnlig känsloreaktion som inte beaktar kvinnor som grupp. 
    Därmed är det extremt rimligt att begära faderskapstest för alla kvinnor särskilt med tanke på vilket stort ansvar det är att sätta barn till världen. 

• Anonym (Smidaren)
    Anonym (R) skrev 2025-05-09 20:11:05 följande:
    En kvinna skrev här på FL för några år sedan att hon och maken försökt fått barn i många år. Under en resa blev hon svinfull och hade sex med en annan och blev gravid. Hon kommer knappt ihåg samlaget ens. Sånt kan hända. Hon var otrogen men visste inte alls hur hon skulle agera nu. 

Hur la din man fram det?

Javisst, såna här och liknande historier dyker upp hela tiden.

Men läser man i tråden här verkar det ju helt otänkbart att kvinnor är otrogna även när dom är desperata efter barn.

• Anonym (Smidaren)
    Anonym (123) skrev 2025-05-10 08:10:41 följande:
    Som sagt. Jag verkar vara typ den enda i den här tråden som faktiskt varit med om samma sak. Tråkigt att du väljer att helt ignorera mina inlägg så detta blir mitt sista. 

Skilj äpplen från päron och försök att de utanför dig själv. Att efterfråga faderskapstest är inte samma sak som att beskylla för otrohet.

Jag har varit tillsammans med min partner i 15 år sedan han bad mig om test. Jag reagerade först som du men när jag lugnat ned mig efter någon timme så insåg jag det rationella i hans fråga och att den hade absolut noll koppling till att han faktiskt trodde att jag varit otrogen.

Om förhållandet spricker på grund av det här så skulle jag mer säga att det beror på att du är överdrivet känslostyrd än att han kommer med orinlig fråga och anklagelser.

Ja, snacka om att vara känslostyrd!!!

Om man som kvinna är i en relation, planerar för barn och sen blir gravid. Mannen utkräver faderskapstest.Kvinnan gör slut. Då är hon EXTREMT känslostyrd!!! Hon är fullständig slav under sina känslor.

Hon är alltså beredd att sabotera sitt barns framtid för att känslorna skall följas. Lek med tanken att pappan lyckas övertala mamman att fortsätta relationen. Hon kommer då att försöka styra hans liv fullständigt med hjälp av sina känslor , manipulera och förslava mannen att hennes känslor skall styra allt, och då menar jag verkligen ALLT i deras gemensamma liv.

• Anonym (Smidaren)
    Anonym (Ulf) skrev 2025-05-11 07:04:54 följande:
    Du verkar vara en enkel prick att vara med. Jag tänker att din eventuella partner, men även TS, borde vara glada att slippa detta oproportionella känslosvammel. Det är lika bra att det tar slut direkt, eftersom förhållandet har föga förutsättningar att hålla i längden ändå med detta kantiga synsätt.

Det är ett agerande som är mer likt en hormonstinn tonåring än en myndig stabil vuxen person.
    Helt rätt

Det finns tyvärr en hel del kvinnor som tänker att
    "Får jag inte exakt som jag vill så skiter jag i allt, dumpar partnern och sätter fader okänd!!!"

Ingen som helst tanke på barnets rätt, framtida kostnader för att försörja barnet, påverkan på ev. syskon och övrig släkt. 
    Noll konsekvenstänkande, extrem känslostyrning och narcissist. Även vanligt hos tonåringar.
  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-11 19:51:33 följande:
    Befinner vi oss i 1800-talet?

När blev en kvinna inte trovärdig bara för att hon före det nuvarande förhållandet har haft ett förhållande med en annan man (och fick barn då)?

De flesta svenska kvinnor har haft exempelvis åtmimstone ett förhållande med någon man, före de träffade nuvarande partner. Sedan fick inte alla barn, men det har inte med saken att.göra.

Nu börjar diskussionen bli bizaarr.

Jag förstår att du är kränkt, vi befinner ju oss i 2000-talet och då skall ju en kvinna automatiskt anses trovärdig och ha rätt bara för att hon är kvinna ,oavsett allt annat.

Existerar ens mäns rättigheter och barns bästa nuförtiden? Usch, jag är Såååå kränkt

• Anonym (Smidaren)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-11 22:06:38 följande:
    Att ett barn tillskrivs fel pappa verkar röra sig om 1,7 % av alla barn, enligt en ganska nygjord undersökning på Karolinska sjukhuset. 

Javisst händer det att människor är otrogna, men det verkar vara sällsynt att kvinnor skaffar barn med andra.

Men barnet i det här fallet verkade vara planerat av båda partena. I en sådan situation hade jag också blivit väldigt ledsen om mannen plötsligt vill ha ett faderskapstest.
    Här kan vi då skåda det fullständiga mans och barnföraktet.

Det gör alltså ingenting om 1,7% av alla män blir registrerade som felaktiga fäder till barn. För 1,7% är ju så lite. Herregud, låt oss glädja oss att att 98,3% faktiskt blir rätt istället. Det är väl skitsamma när det är så få män och barn som drabbas. 

Motsvarande kvinnoförakt hade blivit:
    Asch, om 1,7% av alla kvinnor blir våldtagna i relationer med män. Låt oss istället glädja oss åt att de flesta män inte våldtar alls. 1,7% det är ju ingenting, vad gör det.
  • Anonym (Smidaren)

Det som är riktiga Red Flags är ju alla de kvinnor som desperat inte vill acceptera faderskapstest. Varför är det så viktigt att det inte görs?

Ni kvinnor som vägrar, varför inser ni att det finns mängder av kvinnor, vissa trogna, vissa otrogna, vissa normalt trogna men kanske desperata att bli gravida och passar på att bli påsatta för att öka chanserna att få barn.

Har ni en bild av att alla kvinnor är änglar och att otrohet inte existerar bland kvinnor? Det är bara män som är dumma som påstår att kvinnor kan vara otrogna?

• Anonym (Smidaren)
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-19 18:38:47 följande:
    Då måste du ha väldigt ung när du blev mamma första gången om barnet är nästan 30 idag om du fick den andra ungen ett kort tag sedan.... Vad menar du med att ni delade vårdnaden och höll sams? Det gör ni väl fortfarande? Unge nr kan ju inte vara så gammal? Mycket märklig historia.........
    Javisst, men jag kan upplysa om att vissa kvinnor jobbar hårt för att bli gravida. 
    Män bör inse att det kan gå till t.ex så här:

Före ägglossningen tar hon emot sin mans säd. Sen åker han på affärsresa (kvinnan antar att maken sätter på Lisa på kontoret). Kvinnan bjuder in grannen på ett glas vin och eftersom Maken nog är otrogen med Lisa finns det ju absolut ingen anledning att kasta bort ägglossningen. Dagen efter råkar mannens bror hälsa på, och han är ju ganska lik maken, perfekt att ta hans säd också.

Nästa månad variation på ovanstående.  

Klart att ett utkrävt faderskapstest blir en katastrof.

• Anonym (Smidaren)
    Xenia skrev 2025-05-20 01:08:52 följande:
    Vad är det för porrnovell du skriver? Har det någonsin förekommit så kan det iaf inte vara särskilt vanligt.

Och både grannen och svågern skulle tro att de är fadern (de vet ju inte om varandra). Sedan kan man tänka sig att barnet som tonåring får barn med grannens barn (eller rentav med en kusin som är syskon. Komplikatiionerna är oändliga och skulle räcka för en evighetsserie

Varför genomgår så många par ivf med makens eller donatorsperma då, det är ju bara för kvinnan att vara otrogen med en eller flera?

För att återgå till TS så har hon redan två barn och skulle inte behöva ta till sådana medel för ett barn som du fantiserar om.

Klart man kan tycka det är porrfilmsinspirerat å andra sidan påverkar porren både män och kvinnor. Det vore ett önsketänkande att bara för att det möjligen är porrsfilmsinspirerat så kommer detta inte att hända, tvärtom så ökar det sannolikhet för att det sker.

En IVF behandling kan absolut kosta 100 000 Kr. Långt ifrån alla kvinnor har dessa pengar, ännu färre är beredda att lägga dessa pengar.

Mitt scenario är mycket billigare och snabbare. De flesta kvinnor inser såklart detta. Att det är omoraliskt kan kvinnor lätt rationalisera bort genom att föreställa sig att maken troligen också är otrogen.

• Anonym (Smidaren)
    Xenia skrev 2025-05-20 13:18:03 följande:

Men det är också omoralskt mot barnet! Som inte får veta sitt ursprung.

Absolut. 

Dock får ju bara barnet reda på det om det görs en faderskapsutredning. 
    Kan vara därför många kvinnor kämpar emot att det görs.
  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (DNA) skrev 2025-05-20 18:07:35 följande:
    Grannen?

Det där låter helt sinnesrubbat, och att få barn med någon och ha sex med någon är två helt skilda saker för mig och högst troligt majoriteten av kvinnor.

Jag hade hellre levt helt barnlös än att föröka dåliga gener.

Alla scenarion där kvinnor påstås vara promiskuösa är ju Helt otänkbara här på FL.

Men som många killar vet: I verkligheten är kvinnor otrogna titt som tätt. Vilket iofs gäller även killar.

• Anonym (Smidaren)
    Anonym (osmart) skrev 2025-05-22 15:48:06 följande:
    Ja de har säkert en objektiv och faktamässig insyn över saken. Mycket vetenskapligt och pålitligt. Bra källa, ortsborna i medelhavsområdet.
    Nä, men lokalbefolkning i Thailand där säger dom såklart den absoluta sanningen om svenska män, eller hur?
Svar på tråden Han kräver faderskapstest