Han kräver faderskapstest
Min man fick en tanke när barnet var typ 5 att det kanske inte var hans. Var väl framförallt baserat på att det inte fanns en enda fysisk likhet med honom.
Jag blev såklart jätteledsen och sårad, men kunde ändå förstå hans syn. Det jag kände var väl egentligen att jag tycker det skulle varit bättre om han bara hade tagit ett test utan att berätta för mig för du hade jag sluppit anklagelsen om att ha varit otrogen samtidigt som han hade kunnat känna samma säkerhet som mammor kan om att barnet faktiskt är hans. Hade en vän som i 20-årsåldern fick veta att hennes pappa inte var hennes biologiska pappa, men hennes pappa trodde att han var det så det är ju ren fakta och statistik att det finns en massa män där ute som tror att de är föräldrar till barn som inte är deras.
Min input till detta är att se bortom dig själv. Det är inte en anklagelse om att du varit otrogen, det är en rätt rimlig vilja hos en man att vilja få samma bekräftelse som en mamma har att barnet han ska älska för resten av ens liv är hans och att det är baserat på fakta och inte bara på förtroende till den andra föräldern.
Tycker faderskapstest borde vara obligatoriskt så att män slapp osäkerheten och vi kvinnor slapp att känna oss anklagade för otrohet utifrån vad jag tycker faktiskt är en helt rimlig vilja hos blivande fäder.