• Anonym (H)

Han kräver faderskapstest

Tom Araya skrev 2025-05-09 14:58:46 följande:
    Han kanske inte är fertil eller har låg fertilitet.
    Hur vet han det?
  • Anonym (H)
    EpicF skrev 2025-05-09 16:33:57 följande:
    Just därför kanske man önskar ett test om man vet eller tror att man har låg fertilitet eller är infertil. 
    Rimligtvis så borde han ha talat om det för henne.
  • Anonym (H)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-05-09 17:10:45 följande:

Det är ju mycket vanligt att människor har sex utanför relationen rent allmänt. 

Om man sen tänker på kvinnor i barnafödande ålder där kvinnan verkligen vill bli gravid så är ju många kvinnor beredda att gå långt för att få sperma i sig. Det är ju inte långsökt för henne att tänka ju fler män i henne desto större chans att bli gravid. 
    Så för gravidvilliga kvinnor så slaskas det ju med sperma hejvilt. Fråga Boris Becker...

Sen att just DU är ett undantag och att du ALDRIG skulle vara otrogen och att du skulle bli RASANDE om din man efterfrågade faderskapstest är en kvinnlig känsloreaktion som inte beaktar kvinnor som grupp. 
    Därmed är det extremt rimligt att begära faderskapstest för alla kvinnor särskilt med tanke på vilket stort ansvar det är att sätta barn till världen. 

Oj, så tokigt det kan bli.
  • Anonym (H)
    Anonym (Nej) skrev 2025-05-09 21:53:55 följande:

Hade min man begärt det så hade han absolut fått ett faderskapstest och sedan hade jag gjort slut. Jag förstår att en man "inte kan veta" på samma sätt som en kvinna, men samtidigt måste man ju lita på varandra. Våra barn är kopior av hur han såg ut som barn så hade han begärt test hade det verkat löjligt redan vid 2 års ålder. Men jag hade inte kunnat fortsätta relationen med vetskapen att han misstror mig på det sättet. 

Det hade inte jag heller kunnat gjort.
  • Anonym (H)
    Anonym (X) skrev 2025-05-09 23:18:49 följande:

Fins en exakt likadan tråd på reddit där maken helt plötsligt fått för sig att kräva faderskapstest pga att hans polare föreslog det. Hustrun gick med på att göra testet, det stod att han var pappa, och han fick skillsmässopappren samma dag eftersom hon inte hade några känslor kvar för honom.

Intressant
  • Anonym (H)
    Anonym (Cut) skrev 2025-05-10 00:00:03 följande:
    Det är bara att beklaga.
    Det är det verkligen och det måste kännas ledsamt.
  • Anonym (H)
    Tow2Mater skrev 2025-05-10 14:19:16 följande:
    Hoppas era barn kommer njuta av att slussas mellan två olika hem i åratal, mamma kan ju ha rent samvete och bara säga 'det är pappas fel, ni kan nu hata honom'.
    Vilken onödig kommentar
  • Anonym (H)
    Tecum skrev 2025-05-10 15:16:11 följande:

Tja, TS har en chans att bevisa att hans misstankar är ogrundade och att han kan lita på henne. Varför är det fel, det stärker relationen och hon får ett moraliskt övertag. Att då istället välja att låta barnet slussas mellan mamma och pappa i x antal år på grund av sårad stolthet är ju bara löjligt.

Varför skulle det bli ett sådant scenario. Man kan undra om han själv har rent mjöl i påsen.
  • Anonym (H)
    Spucks skrev 2025-05-10 19:47:25 följande:
    Jag håller det med det tyska talesättet: "Tillit är bra, kontroll är bättre."
    Men du får såklart göra hur du vill. Vill du inte vara ihop med någon som inte är 100% säkert att du är trogen, är det ditt fria val.
    Kontroll i en relation är inte något bra.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest