• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-05-09 12:27:15 följande:

Ja mitt barns pappa. Relationen tog slut under graviditeten pga att HAN var otrogen. Den nya fjällan ville att han skulle ta test då hon hoppades att barnet inte var hans. Jag och bebis topsades, då ångrade han sig då han VET att jag aldrig varit otrogen.

Ta test, men att göra slut pga detta känns inte rimligt även om jag förstår din ilska.

Han anklagar mig ju för otrohet, för mig är det inte en lite  sak.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (E) skrev 2025-05-09 13:22:32 följande:
    Det är inte riktigt samma sak, även om pappan "vet" att mamman inte varit otrogen och barnent är hans så kan det vara skönt att få det 100% bekräftat, det är ett barn och hela livet blir förändrat.

När jag väntade mitt första barn i unga 20 års åldern så frågade en av min dåvarande sambos kompisar om han inte skulle göra ett faderskapstest, han svarade att det kanske skulle vara bra men då resonerade jag likadant, "jaså, så du tror att jag har varit otrogen, då kan vi lika gärna göra slut" när jag blev lite äldre så förstod jag hur fjantigt det var, skulle min sambo idag vilja ta faderskapstest på våra barn så varsågod, jag har inget att dölja och jag kan förstå om man vill ha någon extra bekräftelse. Egentligen skulle det vara bra om det blev obligatoriskt då behöver ingen man undra och ingen kvinna behöver känna sig kränkt. Det finns ju tyvärr de kvinnor som har ljugit för sina partners
    Det är exakt samma sak, för hur skulle barnet annars kunna vara någon annans?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-05-09 20:43:08 följande:

Javisst, såna här och liknande historier dyker upp hela tiden.

Men läser man i tråden här verkar det ju helt otänkbart att kvinnor är otrogna även när dom är desperata efter barn.

Jag har inte varit otrogen och det går inte att komma ifrån att kräva faderskapstest är samma sak som att anklaga partnern för det.
  • Anonym (Arg)
    EpicF skrev 2025-05-09 22:13:15 följande:
    Man kan ha sk öppna förhållanden. Blivit gravid vid en "paus". 

All sido-sex behöver inte vara otrohet. 
    Det där är hårklyveri, poängen är densamma, han anklagar mig för att ha haft sex med någon annan.
  • Anonym (Arg)
    AlexSx skrev 2025-05-09 22:46:43 följande:
    Fast ta faderskapstestet om du inte vart otrogen så behöver du inte vara orolig. När svaret kommer så kan du ju trycka upp det i ansiktet på honom
    Inte det minsta orolig, bara arg och sårad.
  • Anonym (Arg)
    AlexSx skrev 2025-05-10 06:35:28 följande:
    Du behöver inte känna dig sårad och arg. han vill bara vara helt säker
    Han vill vara säker på att jag inte varit otrogen, alltså litar han inte på mig.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Ulf) skrev 2025-05-10 06:44:52 följande:

Gör testet och gå vidare. Det föder bara mer osäkerhet om den andra sparkar bakut såpass.

Tänk dig scenariet att du vill kolla i din partners mobil, men att han reagerar kraftigt!? Hur skulle du själv tänka!?

En partner har inte rätt att gå igenom ens telefon, så skulle inte ens komma på tanken att fråga. Antingen litar man på sin partner eller så gör man det inte.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Ulf) skrev 2025-05-10 07:27:48 följande:
    Så du gör hellre slut än gör testet?
    Testet nekar jag inte till, men ja jag kommer lämna honom efter det här. Tror han så om mig finns det inget kvar för mig.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Ulf) skrev 2025-05-10 07:33:02 följande:
    Om man gör slut för en sådan sak så var det relativt bräckligt redan från början.
    Att anklagas för otrohet är inte något jag kan sopa under mattan.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest