Han kräver faderskapstest
Gissar att han själv varit otrogen eller att någon taskig kompis har fått honom att tvivla på faderskapet. Kanske sagt att många killar har barn som egentligen inte är deras (det stämmer inte!).
Gissar att han själv varit otrogen eller att någon taskig kompis har fått honom att tvivla på faderskapet. Kanske sagt att många killar har barn som egentligen inte är deras (det stämmer inte!).
Om TS går med på DNA-test och de sedan fortsätter att vara tillsammans, så kommer hon troligtvis känna ett visst förakt för mannen
Just känslan av förakt är den svåraste att komma över, enligt forskning på parförfållande. Det brukar vara stor risk för separation då.
Sedan, om TS och hennes partner har försökt att få barn på olika sätt i många år, utan att det blev någon graviditet, så kan ju mannen fundera på om någon annan är fadern.
Det är fler män än kvinnor som är otrogna. Grärver man djupare så visar det sig att en del kvinnor som är otrogna gör det som en hämnd på en man som har varit otrogen.
Uppriktigt sagt så framstår det inte som att det var planerat och att du har tidigare barn som uppenbarligen inte är med den här mannen samt ditt oförsonliga resonerande gör dig inte trovärdig.
Du missar helt hur det kan uppfattas som...
Jaja, jag hoppas att du nånstans ser ditt barns bästa i det här och inte är så ego irl som du framstår som här.
Jag förstår att du är kränkt, vi befinner ju oss i 2000-talet och då skall ju en kvinna automatiskt anses trovärdig och ha rätt bara för att hon är kvinna ,oavsett allt annat.
Existerar ens mäns rättigheter och barns bästa nuförtiden? Usch, jag är Såååå kränkt
En hel hög stukade egon. Gör testet och agera utefter resultatet. Har TS rent mjöl i påsen vad är det att vara rädd för? Antagligen kommer inte anklagelsen om otroget frön ingenstans. Herrejösses och de ska bli föräldrar. Bra början.
Hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Ännu större andel av samboförhållandena gör det. Många av dessa par har barn.
Några här i tråden menar att om en kvinna har haft ett tidigare förhållande där paret fick ett barn, men att de senare separerade, då ska man utgå från att kvinnan brukar vara otrogen???
Det är ju lätt absurt. Kräver ni att kvinnan ska vara oskuld också?
Fler kvinnor har skrivit om sina relationer i den här tråden. Därav förvirringen.
En del hypotetiska historier som killar diktar upp här i tråden är jättekonstiga. Man undrar ju i vilka kretsar som de umgås.
Jag tror att det här på FL finns grupper för kvinnor som väntar barn vid ungefär samma tid.
Alla vet att föräldrar har rätt att umgås med sina barn. Så länge föräldern inte har skadat barnet.
Vägrar den ena föräldern den andra föräldern umgänge med barnet, så kan föräldern som vägrar bli av med vårdnaden.
Vid tvist om umgånge avgörs det genom förhandling eller en rättegång i tingsrätten.
Alltså det finns enligt lagen en rätt för barnet att umgås med föräldern, vilket i praktiken innebär att den föräldern har rätt att träffa barnet.
Håller med om det att han inte var den hon trodde, men det ska inte påverka barnets rätt till sina föräldrar.
Att hon inte vill leva med honom borde inte ha någon inverkan på barnets relation till honom.
Då får man istället ta fram någon form av umgänge som funkar när barnet är nyfött. Då kanske det får bli bågra timmar här och där.
Det handlar inte om hans rätt till barnet om det visar sig vara hans.
Det handlar om barnets rätt till en förälder som älskar dem.
Att glömma det är att fixera på vad mamman tycker om pappan och sålänge inte pappan är dålig för barnet så är det faktiskt irrelevant.
Klart man kan tycka det är porrfilmsinspirerat å andra sidan påverkar porren både män och kvinnor. Det vore ett önsketänkande att bara för att det möjligen är porrsfilmsinspirerat så kommer detta inte att hända, tvärtom så ökar det sannolikhet för att det sker.
En IVF behandling kan absolut kosta 100 000 Kr. Långt ifrån alla kvinnor har dessa pengar, ännu färre är beredda att lägga dessa pengar.
Mitt scenario är mycket billigare och snabbare. De flesta kvinnor inser såklart detta. Att det är omoraliskt kan kvinnor lätt rationalisera bort genom att föreställa sig att maken troligen också är otrogen.
En IVF kostar inte 100 000 kr om man inte är för gammal. Man kan få det genom den vanliga sjukvården. Det är om man går privat som det är dyrt.
Jag misstänker att TS ex har blivit kär i någon annan eller ville göra slut, så att han hoppades att han inte skulle vara pappan.