• Anonym (Ulf)

Han kräver faderskapstest

Gör testet och gå vidare. Det föder bara mer osäkerhet om den andra sparkar bakut såpass.

Tänk dig scenariet att du vill kolla i din partners mobil, men att han reagerar kraftigt!? Hur skulle du själv tänka!?

• Anonym (Ulf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-10 07:16:35 följande:
    En partner har inte rätt att gå igenom ens telefon, så skulle inte ens komma på tanken att fråga. Antingen litar man på sin partner eller så gör man det inte.
    Så du gör hellre slut än gör testet?
  • Anonym (Ulf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-10 07:30:47 följande:
    Testet nekar jag inte till, men ja jag kommer lämna honom efter det här. Tror han så om mig finns det inget kvar för mig.
    Om man gör slut för en sådan sak så var det relativt bräckligt redan från början.
  • Anonym (Ulf)
    Anonym (123) skrev 2025-05-10 08:10:41 följande:
    Som sagt. Jag verkar vara typ den enda i den här tråden som faktiskt varit med om samma sak. Tråkigt att du väljer att helt ignorera mina inlägg så detta blir mitt sista. 

Skilj äpplen från päron och försök att de utanför dig själv. Att efterfråga faderskapstest är inte samma sak som att beskylla för otrohet.

Jag har varit tillsammans med min partner i 15 år sedan han bad mig om test. Jag reagerade först som du men när jag lugnat ned mig efter någon timme så insåg jag det rationella i hans fråga och att den hade absolut noll koppling till att han faktiskt trodde att jag varit otrogen.

Om förhållandet spricker på grund av det här så skulle jag mer säga att det beror på att du är överdrivet känslostyrd än att han kommer med orinlig fråga och anklagelser.
    Så sant
  • Anonym (Ulf)
    Anonym (Uv) skrev 2025-05-10 11:21:12 följande:

Det är ca 1,7% som har en annan pappa än de trodde så din man begår ett stort misstag om han tror att det är så stor sannolikhet att barnet inte är hans. 

Han får börja spara ihop till underhållet och gå vidare med sitt liv på egen hand. 

Större risk om man har en lösaktig kvinna dock.
  • Anonym (Ulf)
    Hermis123 skrev 2025-05-11 06:50:21 följande:

Hade min Sambo krävt faderskapsutredning av mig hade jag svarat ? du har rätt, du är inte pappan till barnet?
    och sen registrerat barnet som fader okänd och lämnat mannen.

Du verkar vara en enkel prick att vara med. Jag tänker att din eventuella partner, men även TS, borde vara glada att slippa detta oproportionella känslosvammel. Det är lika bra att det tar slut direkt, eftersom förhållandet har föga förutsättningar att hålla i längden ändå med detta kantiga synsätt.

Det är ett agerande som är mer likt en hormonstinn tonåring än en myndig stabil vuxen person.
  • Anonym (Ulf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 14:52:03 följande:
    Man kan inte vägra faderskapsutredning redan som det är. Har man haft en fast relation är det väldigt naivt att tro att man kan komma undan med att ljuga om att man inte vet. "Fader okänd" är en väldigt lång process.

Jag har inga problem med att de testar OM det vore obligatoriskt, det jag inte tolererar är att han utan befog påstår att jag varit otrogen. Han kan testa på allt han vill, men det är han som förstör familjen över att han plötsligt inte litar på mig.
    Nej, det är inte han enkom som förstör familjen. Det gör även du med ditt sätt att tänka.
  • Anonym (Ulf)
    Hermis123 skrev 2025-05-11 14:58:29 följande:

Det är verkligen synd om dig.
    Det måste vara tufft att kvinnor inte kan vara trogna mot dig att du måste sprida ditt kvinnohat.
    Men vet du en sak ? 
    Majoriteten av alla män och kvinnor är inte miserabla och har en fin relation med Respekt och lojalitet till varandra!
    Vi ska inte drabbas med överförmynderi och misstro när vi skapar familj bara för att miserabla personer inte kan få vettiga relationer!
    Jobba på dig själv istället för att sprida din bitterhet till oskyldiga nybildade familjer.
    ingen hindrar dig från att göra dna test på ditt du är osäker, men låt oss andra vara ifred!

Minst hälften av alla som hänger på Familjeliv vädrar ut sin bitterhet. Man som kvinna.
  • Anonym (Ulf)

Hur många barn har TS? Är nuvarande man även pappa till dessa?

• Anonym (Ulf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 16:48:40 följande:
    Det ÄR en anklagan, jag är inte jungfru Maria liksom.
    Hur många barn/pappor har du? Du verkar undvika denna fråga? Kan du tänka ut något skäl till att din partner vill ha detta på papper?

Min gissning är att vi skulle få en annan vinkel på detta om vi fick hans bild av situationen. 
  • Anonym (Ulf)
    Anonym (Låt) skrev 2025-05-11 20:46:32 följande:

Låt honom kolla upp om det är hans barn då.Problemet löst.

TS blir kränkt och avslutar relationen då.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest