• Elina19

Han kräver faderskapstest

Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 15:26:21 följande:
    Nej, han har redan förstört tilltron.
    Tycker du ska dumpa han om du har sådan känslor
  • Elina19
    Anonym (J) skrev 2025-05-11 15:47:56 följande:

Varför ens göra ett faderskapstest?  Jag förstår att du vill få upprättelse. Du kan ju lämna honom och sen uppge honom som fader. Sen får han lösa saken efteråt. 

Tycker det är ett rövhålsbeteende av mannen.

Rövhålsbeteende är det väl inte? Man kan väl förstå honom också att han vill vara 100%säker
  • Elina19
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 16:28:57 följande:
    Du tycker att det är fullt rimligt att anklaga sin partner för otrohet?
    Han vill bara vara helt säker. Tror inte han tycker det är roligt och han vill förmodligen inte komma med en anklagan. Ta det bara som han vill vara säker och inte som en anklagan
  • Elina19
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 16:48:40 följande:
    Det ÄR en anklagan, jag är inte jungfru Maria liksom.
    Klart du inte är! Men av någon anledning så är han osäker kanske bara på sig själv egentligen. Tycker inte man behöver ta så personligt över det utan han kanske mer blir fundersam om du inte vill ge honom det svaret. 
  • Elina19
    Anonym (J) skrev 2025-05-11 16:55:25 följande:
    Jo, det är ett rövhålsbeteende att kränka sin partner på det sättet.

Det kanske finns osäker som gör att han är osäker? Han kanske har trott att han inte kan bli pappa mm. Men det finns ju också andra orsaker. 

Men sen är det värsta att det faktiskt är han som är otrogen och kanske hoppas att ts har vart otrogen också för att lindra sitt egna svineri. Men det är bara en spekulation och då ska ts bara sparka ut honom med huvudet före

• Elina19
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 17:09:40 följande:
    Osäker på sig själv? Hur kan man INTE ta det personligt när innebörden betyder att jag måste ha legat med någon annan? Som jag sagt, han är fri att testa på korsan och tvärsan om han vill, men det är han som förstört familjen med det här.
    Men har du ställt han mot väggen? Har du frågat om han själv hade velat få den misstanken? Kan han förstå dina känslor i det här?

Du säger att familjen är förstörd nu. Du menar att det kommer ta slut mellan er?
Svar på tråden Han kräver faderskapstest