• Tecum

Han kräver faderskapstest

Tja, TS har en chans att bevisa att hans misstankar är ogrundade och att han kan lita på henne. Varför är det fel, det stärker relationen och hon får ett moraliskt övertag. Att då istället välja att låta barnet slussas mellan mamma och pappa i x antal år på grund av sårad stolthet är ju bara löjligt.

• Tecum
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 14:52:03 följande:
    Man kan inte vägra faderskapsutredning redan som det är. Har man haft en fast relation är det väldigt naivt att tro att man kan komma undan med att ljuga om att man inte vet. "Fader okänd" är en väldigt lång process.

Jag har inga problem med att de testar OM det vore obligatoriskt, det jag inte tolererar är att han utan befog påstår att jag varit otrogen. Han kan testa på allt han vill, men det är han som förstör familjen över att han plötsligt inte litar på mig.
    Men om han lyder dig och avstår, är allt frid och fröjd då? Han kommer att ha kvar sin misstanke och du är sur för att han inte litar på dig. Kan ni fortsätta i en sån relation? 
  • Tecum
    OlleSQ skrev 2025-05-11 15:42:17 följande:

Jag ifrågasatte att det här var ett planerat barn vilket du har struntat i att svara på och nu visar det sig att du har fler barn sen innan och jag gissar på att det inte är den här mannen som är far till de barnen, stämmer det?

Det framgår inte heller vilken grund maken har för sina misstankar.
  • Tecum
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 16:27:48 följande:
    Jag har sagt gång på gång att det inte finns någon.
    Ja det har du sagt, men varför skulle han då vara osäker? Det måste ju ha hänt något som får honom att riskera relationen, även om DU anser att det inte finns något skäl.
  • Tecum
    Anonym (H) skrev 2025-05-11 18:26:07 följande:
    Varför förutsätter du det?
    Men varför vill han då ha testet? Det är ju logiskt att han hört, sett eller känt något som gjort honom osäker.
    Och varför har TS inte frågat honom om det?
  • Tecum
    Anonym (A) skrev 2025-05-11 18:52:55 följande:
    Tecum skrev 2025-05-11 18:22:34 följande:
    Ja det har du sagt, men varför skulle han då vara osäker? Det måste ju ha hänt något som får honom att riskera relationen, även om DU anser att det inte finns något skäl.

Menar du att obefogad svartsjuka inte finns? Eller kontrollerarande män?
    Visst finns det, inbillningssjuka också, eller  att bli påverkad av en "kompis". Men om det var svartsjuka skulle han säga det, obefogad eller ej. TS har inte nämnt något om kontrollbehov så det är knappast orsaken.
  • Tecum
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-19 16:36:12 följande:

Hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Ännu större andel av samboförhållandena gör det. Många av dessa par har barn.

Några här i tråden menar att om en kvinna har haft ett tidigare förhållande där paret fick ett barn, men att de senare separerade, då ska man utgå från att kvinnan brukar vara otrogen???

Det är ju lätt absurt. Kräver ni att kvinnan ska vara oskuld också?

Men om en kvinna varit otrogen i tidigare förhållanden, är det då mer okej att kräva test? Mannen kanske inte ser otrohet som ett skäl för separation, men vill vara 100% säker på att han är pappan.
  • Tecum
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-19 17:11:32 följande:
    Men jag har inte varit otrogen, varken nu eller tidigare. Jag har varit gift och fått barn i det äktenskapet. Han har också barn sen tidigare.
    Men det var en hypotetisk fråga och handlade inte om dig.

Bra att du dök upp igen! Nu har det gått en tid, hur är läget? Hur har ni hanterat situationen?
  • Tecum
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-19 17:45:28 följande:
    Jag fick värkar av all stress, de lyckades stanna av det, men jag måste hålla mig stilla för att inte riskera något. Han har flyttat ut och säger att han inte kommer ha något med barnet att göra tills han ser svart på vitt att det är hans.
    Tråkigt att höra och väldigt drastiskt av honom när du dessutom mår dåligt. Har han verkligen inte kunnat säga några orsaker till sin misstanke?
Svar på tråden Han kräver faderskapstest