Inlägg från: Anonym (Rolf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rolf)

Han kräver faderskapstest

Anonym (Lisa) skrev 2025-05-09 12:37:28 följande:

Ja två gånger i två olika relationer....  min dåvarande sambo ville inte ha barn och jag åt piller . Blev gravid ändå och han trodde stenhårt på att jag varit otrogen.  Självklart var det hans men relationen tog slut . Han har heller aldrig varit pappa till vårt barn. Och dag är barnet nästan 30..

Jag träffade ett kort tag en upptagen man (han sa inget om det) och jag blev gravid rätt snabbt då jag dessutom var utan skydd . Jag vägrade abort och då anklagas jag för att vara lössläppt hora etc och ligger med alla och detta var givetvis inte hans barn osv...  jodå.. test visade att det var hans och han fick vackert krypa till korset och skriva under pappret och förklara för sin fru... Vi delade vårdnaden och lyckades som föräldrar hålla sams. 

Då måste du ha väldigt ung när du blev mamma första gången om barnet är nästan 30 idag om du fick den andra ungen ett kort tag sedan.... Vad menar du med att ni delade vårdnaden och höll sams? Det gör ni väl fortfarande? Unge nr kan ju inte vara så gammal? Mycket märklig historia.........
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-19 18:38:47 följande:
    Då måste du ha väldigt ung när du blev mamma första gången om barnet är nästan 30 idag om du fick den andra ungen ett kort tag sedan.... Vad menar du med att ni delade vårdnaden och höll sams? Det gör ni väl fortfarande? Unge nr kan ju inte vara så gammal? Mycket märklig historia.........
    Unge nr 2 ska det givetvis stå
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-19 18:21:12 följande:
    Nej ingenting, vet inte alls vad som hänt. Nej han kommer inte vara närvarande och jag kommer inte låta honom komma tillbaka när han inser att barnet är hans heller.
    Gott. Låt egot gå före barnets rättigheter.....
    Det borde vara tvingande med faderskapstester när barnen är födda.
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-05-19 18:49:37 följande:
    Javisst, men jag kan upplysa om att vissa kvinnor jobbar hårt för att bli gravida. 
    Män bör inse att det kan gå till t.ex så här:

Före ägglossningen tar hon emot sin mans säd. Sen åker han på affärsresa (kvinnan antar att maken sätter på Lisa på kontoret). Kvinnan bjuder in grannen på ett glas vin och eftersom Maken nog är otrogen med Lisa finns det ju absolut ingen anledning att kasta bort ägglossningen. Dagen efter råkar mannens bror hälsa på, och han är ju ganska lik maken, perfekt att ta hans säd också.

Nästa månad variation på ovanstående.  

Klart att ett utkrävt faderskapstest blir en katastrof.

Svarade du rätt inlägg nu? Du pratar ju om något helt annat.
  • Anonym (Rolf)
    EpicF skrev 2025-05-19 19:22:45 följande:
    Hon kan varit 15 vid första och är då 4
    Sambo redan vid 15 års ålder och fått unge nr 2 när hon är en bra bit över 40? I och för inte helt omöjligt, men det låter mer som ett hittepå som inte håller streck....
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Vettigt) skrev 2025-05-19 19:42:11 följande:

Hade gjort samma sak om jag hade blivit pappa idag. Kvinnan kan vara säker på att barnet är hennes men hans enda garanti är hennes ord. Med tanke på den lösaktighet som många unga kvinnor uppvisar idag, och hur lätt det är för nästan alla kvinnor att ligga runt om de vill, så behöver man som man vara säker på sin sak innan man tar på sig finansiellt ansvar för ett barn för minst 18 år framåt. Man vill investera i sina egna barn, inte någon potentiell gökunge. Med det sagt förstår jag att du känner dig misstänkliggjord och känner sorg/ilska och annat för att han inte litar 100% på dig. Han har kanske tråkiga erfarenheter med kvinnor i bagaget eller så har du tidigare gjort något som gör att han tvivlar på dig.... eller så vill han bara vara säker.

Ett mycket vettigt inlägg och jag håller med till 100%. Det är inte bara unga kvinnor som ligger runt för övrigt, så egentligen borde faderskapstester vara obligatoriskt när barnet är fött. Aldrig i livet att jag hade tagit till mig en annans unge även om det självklart är synd om barnet som kommer i kläm om mamman (som det inte är det minsta synd om) har legat runt.
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-19 18:19:46 följande:
    Jag vill helt enkelt inte vara med någon som anklagar mig för otrohet.
    Med tanke på hur dagens kvinnor (inte alla) ligger runt vore det en fördel om faderskapstest var ett obligatorium efter födseln. Det har flera fördelar. Mamman slipper känna sig misstänkliggjord.
    Det kan underlätta vid upptäckter av ärftliga sjukdomar.
    Mannen slipper underhålla en annan mans unge.
    Det  kan avskräcka kvinnor att ligga runt i syfte att lura sina partners. 
  • Anonym (Rolf)
    EpicF skrev 2025-05-20 01:20:03 följande:
    Om det nu var ts som hade ett barn som var 30. 
    Nej. Det var någon annan insändare.
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Förstår er båda) skrev 2025-05-20 08:17:23 följande:

Du kanske ska tänka på att det finns andra alternativ är att kvinnor ligger runt som kan leda till graviditet. 
    Tex kan ha varit sexuellt övergrepp, och har man blivit drogad tex så kanske man faktiskt inte ens vet om det.

Och säkert andra typer också. 

Och förresten så är det inte bara kvinnor som ligger runt utan snarare så att kvinnor idag är lika otrogna som män. Men visst, nu är det inte otrohet tråden handlar om. 

Men jag håller ju mer om att det borde vara något som gör alltid, men inte av anledningen att kvinnor ligger runt, utan för att trygga mannen på ett sätt man tidigare inte gjort. Finns trots allt studier som visar att det bara är 1,7% har registrerat fel pappa. Det är ju inte mycket. 
    MEN, det faktum att det trots allt förekommer i 1,7% av fallen borde vara skäl nog till att det alltid borde göra. 

Det är 1,7% för många......
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-09 12:23:10 följande:

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

Jag antar att du hade trott att jag hade ansett dig som kass på matlagning om det hade varit för lite salt i soppan? Låt honom få testet istället för att ta på dig offerkoftan. Jag vet inte vad som kan ha triggat honom till det, men testet är ändå bara en lite grej i det stora formatet. I dagens samhälle är trohet mot partnern långtifrån något att ta för givet.......
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 15:25:38 följande:
    Inget av mina andra barn har varit ifrån oss en enda minut på vare sig förlossningen eller bb, så hur skulle det kunna ha hänt?
    Hur vet vi att du talar sanning? Dagen moderna kvinnor vill ju gärna att faderskapstester förbjuds. Anledningen är ju uppenbar....
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-20 19:11:21 följande:
    Poängen blir densamma...
    Om du talar sanning ja. Hur vet vi det?
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-21 00:04:34 följande:
    Varför behöver NI veta det? JAG vet det. Jag har inte hindrat honom från att göra testet, men han förstörde själv sin familj genom att göra såhär.
    Tur att han inte körde mot rött. Reaktionen på det hade varit uppenbar.....Det är vi som ska ge inputs som ska veta, eller hur?
  • Anonym (Rolf)
    NinniQX skrev 2025-05-21 07:44:57 följande:

Känns konstigt att han börja bete sig såhär bara sådär? Måste ligga något mer bakom. Kanske är det han som har varit otrogen och vill ha en väg ut? 

Det är givetvis en möjlighet. Men en bra vågad chansning. Tänk om hon hade gått med på testet.
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (H) skrev 2025-05-21 00:00:14 följande:
    Länk till till att det stämmer
    Förvisso inte i Sverige, men borde vara det.

• Anonym (Rolf)
    Anonym (H) skrev 2025-05-21 21:18:30 följande:
    Men det är det inte och kan inte vara det, ologiskt.
    Hurså ologiskt? Finns väl inte mer lössläppta kvinnor i världen än svenskorna? 
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Förstår er båda) skrev 2025-05-22 09:43:41 följande:
    Och var får du detta ifrån?
    Eller det är bara din personliga åsikt om kvinnor?

(Från en alltid trogen kvinna som utsatts för otrohet från motsatta könet)
    Ta en tur till Medelhavsområdet och hör vad ortsborna säger om engelskor och svenskor. Det är inga smickrande omdömen.....
Svar på tråden Han kräver faderskapstest