• Anonym (J)

Han kräver faderskapstest

Anonym (Arg) skrev 2025-05-10 07:30:47 följande:
    Testet nekar jag inte till, men ja jag kommer lämna honom efter det här. Tror han så om mig finns det inget kvar för mig.

Varför ens göra ett faderskapstest?  Jag förstår att du vill få upprättelse. Du kan ju lämna honom och sen uppge honom som fader. Sen får han lösa saken efteråt. 

Tycker det är ett rövhålsbeteende av mannen.

• Anonym (J)
    Elina19 skrev 2025-05-11 15:52:12 följande:
    Rövhålsbeteende är det väl inte? Man kan väl förstå honom också att han vill vara 100%säker
    Jo, det är ett rövhålsbeteende att kränka sin partner på det sättet.
  • Anonym (J)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-19 10:07:35 följande:
    Om det inte finns någon anledning för mannen att misstänka att det inte är hans barn som TS väntar, så ser jag ingen anledning att kräva ett fadersskapstest. 

Däremot är det självklart med ett test om det finns några tvivel på grund av vissa omständigheter kring graviditet och förhållandet. 
    Det är väl det som är så kränkande. Skulle tolka som att han inte tycker att det är ett förhållande att bygga vidare på i kombination med ett visst kontrollerande beteende.

Han kunde väl luftat sånt innan de planerade att skaffa barn. Då kunde hon göra sig av med honom tidigare och sluppit bli bunden till honom som den andra föräldern. Det är ju lite manipulativt av honom att visa en sån sida i det här läget. 
  • Anonym (J)
    Anonym (E) skrev 2025-05-19 14:39:17 följande:
    Om barnet är planerat eller ej svarar inte ts på, ts har även ett eller flera barn med en eller flera andra män, hon svarar inte på hur det ligger till där då det är "irrelevant". Jag tycker att det är helt vrickat att bli så extremt kränkt att man hellre splittrar en familj med bio och bonusbarn än att bara ta ett jäkla test, sen beror det väl helt på hur han sa det, kom han hem och skrek "nu ska jag ha ett faderskapstest för jag tror att du har knullat runt" eller om han liksom helt lugnt tog upp ett samtal där han sa att han skulle vilja ta ett test för att 100% säkerställa faderskapet
    Det är väl inte bra att skrika. Innebörden är däremot densamma. "Jag tror du har knullat runt"
    Han borde luftat sånt innan de planerade barn. Nu har hon egentligen inget annat val än att lämna förhållandet då han uppvisar ett kontrollerande beteende. Det finns en viss risk att han kommer att låta detta kontrollerande beteende gå ut över barnet även vid varannan vecka. Det är så fruktansvärt sorgligt.
  • Anonym (J)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-19 17:45:28 följande:
    Jag fick värkar av all stress, de lyckades stanna av det, men jag måste hålla mig stilla för att inte riskera något. Han har flyttat ut och säger att han inte kommer ha något med barnet att göra tills han ser svart på vitt att det är hans.
    Usch så sorgligt. Ta hand om dig. Mannen kan lösa sina farhågor själv. Om du tar ett test åt honom så lyckas han med kontrollen. Han är ju manipulativ då det är ett ganska aggressivt beteende att flytta ut.
  • Anonym (J)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-21 15:13:43 följande:

Du vet det, men inte HAN. 

Än en gång - Om DU hade varit kille, hur hade DU känt? Svara på den frågan! Och tänk igenom den ordentligt 

Kan tycka att om man varit tillsammans i flera år så borde den här känslan av min partner är otrogen förstört förhållandet tidigare. Det är ingenting man kommer dragande med när barn är på tapeten. Då har nog bara en i förhållandet känner att det varit ett riktigt förhållande. Den andre (mannen i det här fallet) har bara stått ut tills han hittar något annat. Kan inte tänka mig en annan anledning till att stanna i ett förhållande annars om man misstänker att ens partner är otrogen.

Ergo: frågar han om faderskapstest så blottar han det. Förhållandet är kört då han tydligen försökt upprätthålla en mask eller dolt en kontrollerande sida. Kombinationen kontrollerande partner och sårbarheten en kvinna upplever vid graviditet är ingen bra kombination.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest