• Anonym (H)

Han kräver faderskapstest

Tillit är en grundpelare i en relation.

• Anonym (H)
    Tecum skrev 2025-05-11 18:22:34 följande:
    Ja det har du sagt, men varför skulle han då vara osäker? Det måste ju ha hänt något som får honom att riskera relationen, även om DU anser att det inte finns något skäl.
    Varför förutsätter du det?
  • Anonym (H)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-11 21:32:57 följande:
    TS har inte vägrat att göra ett faderskapstest.

Men om hennes partner insisterar på att ett test ska göras, så är hon inte så sugen på att vara tillsammans med honom längre.

Hon har väl rätt att bryta upp när hon vill! Hon är för höge farao inte livegen och bunden till honom för livet, om hon ogillar honom.

Inget barn mår bra av att den ena föräldern inte vill vara tillsammans med den andra föräldern, det känns även om de inte säger något. I de fallen är det bättre att föräldrarna separerar.

Om det inte är så att paret i många år har försökt få barns på många olika sätt och det nu plötsligt har fungerat (sådant kan ju få en person att undra om orsaken), så är det något knas med killen. Han har ångrat att de planerat att skaffa barn, har vänstrat under graviditeten eller bestämt sig för att lämna TS. 

Då är det ju faktiskt han som är orsaken till problemen.
    Bra skrivet
  • Anonym (H)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-19 16:36:12 följande:

Hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Ännu större andel av samboförhållandena gör det. Många av dessa par har barn.

Några här i tråden menar att om en kvinna har haft ett tidigare förhållande där paret fick ett barn, men att de senare separerade, då ska man utgå från att kvinnan brukar vara otrogen???

Det är ju lätt absurt. Kräver ni att kvinnan ska vara oskuld också?

Håller med
  • Anonym (H)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-19 19:56:39 följande:

Alla vet att föräldrar har rätt att umgås med sina barn. Så länge föräldern inte har skadat barnet.

Vägrar den ena föräldern den andra föräldern  umgänge med barnet, så kan föräldern som vägrar bli av med vårdnaden.

Vid tvist om umgånge avgörs det genom förhandling eller en rättegång i tingsrätten.

Barnet har rätten till det.
  • Anonym (H)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-19 20:58:23 följande:
    Tyvärr lyssnar man inte alltid på barnet, tingsrätten dömer och sedan måste barnet umgås med föräldern vare sig barnet vill det eller ej. Den andra föräldern vågar inte stå upp för barnet, för då kan den föräldern bli av med vårdnaden. 

Det är först når barnet kommer upp i 12-årsåldern som man i praktiken tar större hänsyn till vad barnet vill. Så är det idag, men det kan komma att ändras. Sådant diskuteras nu.
    Det sorgligaste är att barn som tvingas kan råka mycket illa ut.
  • Anonym (H)
    EpicF skrev 2025-05-19 21:40:07 följande:
    Ja, det är oftast det bästa. Men efter en ålder så kan barnet faktiskt vägra och inte vilja och det är helt ok inget man kan göra något åt. 
    Precis det hände för mitt barn, inget jag kunde göra. Barnet är idag vuxet med råge och har ytterst lite kontakt med den andre föräldern.
  • Anonym (H)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-20 13:59:37 följande:

Ja spela roll. Folk ligger runt hur som helst. För barnens bästa borde man ändå göra det. 

Vändnpå det om du hade varit kille så hur i hela friden skulle du kunna vara säker på det? 

Jag är tjej själv och begriper inte 

Det tror jag inte att dom flesta gör.
  • Anonym (H)
    Xenia skrev 2025-05-20 14:00:44 följande:
    Nej, verkligen inte!

Jag skulle också tagit illa upp av en sådan begäran, just för att jag inte varit otrogen.
    Samma här, det är ju att anta otrohet.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest