• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Anonym (Smidaren) skrev 2025-05-10 08:57:31 följande:

Ja, snacka om att vara känslostyrd!!!

Om man som kvinna är i en relation, planerar för barn och sen blir gravid. Mannen utkräver faderskapstest.Kvinnan gör slut. Då är hon EXTREMT känslostyrd!!! Hon är fullständig slav under sina känslor.

Hon är alltså beredd att sabotera sitt barns framtid för att känslorna skall följas. Lek med tanken att pappan lyckas övertala mamman att fortsätta relationen. Hon kommer då att försöka styra hans liv fullständigt med hjälp av sina känslor , manipulera och förslava mannen att hennes känslor skall styra allt, och då menar jag verkligen ALLT i deras gemensamma liv.

Det är han som förstörde vårt förhållande med det här. Jag vill inte vara med någon som tror något sånt om mig, han har inga som helst orsaker till det.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Ulf) skrev 2025-05-10 12:28:57 följande:
    Större risk om man har en lösaktig kvinna dock.
    Och det har han inte.
  • Anonym (Arg)
    Tow2Mater skrev 2025-05-10 13:18:14 följande:
    Det visar mest att han nog har fog för ett test om din kärlek till honpom varit så bräcklig att det står och faller med önskan om ett test för att, precis som du, kunna få absolut vetskap och slippa fundera ens det minsta om det i framtiden. Hoppas han tar ett test privat sedan, så han slipper den stressen. Och hoppas era barn kommer njuta av att slussas mellan två olika hem i åratal pga detta där mammas känslor över ett test var viktigare än sina barns uppväxtförhållanden.
    Jag har inte gett honom några skäl till att inte lita på honom. Det är han som förstör familjen.
  • Anonym (Arg)

*till att inte lita på mig

• Anonym (Arg)
    Tow2Mater skrev 2025-05-10 14:19:16 följande:
    Hoppas era barn kommer njuta av att slussas mellan två olika hem i åratal, mamma kan ju ha rent samvete och bara säga 'det är pappas fel, ni kan nu hata honom'.
    Ja mitt samvete är det inga fel på. Det är han som förstör familjen och påstår att jag kan ha varit otrogen.
  • Anonym (Arg)
    Tecum skrev 2025-05-10 15:16:11 följande:

Tja, TS har en chans att bevisa att hans misstankar är ogrundade och att han kan lita på henne. Varför är det fel, det stärker relationen och hon får ett moraliskt övertag. Att då istället välja att låta barnet slussas mellan mamma och pappa i x antal år på grund av sårad stolthet är ju bara löjligt.

Jag vill inte vara med någon som tror sånt om mig.
  • Anonym (Arg)
    Spucks skrev 2025-05-10 18:45:18 följande:
    Men du KAN ju ha varit otrogen. Hur ska han kunna veta det?
    Som sagt, antingen litar man på sin partner eller så gör man det inte. Med den attityden borde man inte vara i förhållande alls.
  • Anonym (Arg)
    Goneril skrev 2025-05-11 10:05:58 följande:
    Exakt så tror jag att det är, en story bakom. Mannen vill inte ha barn men kvinnan vill. Mannen har pliktskyldigast sagt ja men han är inte ivrig; det känns påtvingat. Om båda längtar efter barn skulle väl TS och mannen planerat tillsammans! De skulle ha glatt sig åt graviditeten! De skulle förmodligen ha en uppfattning om när befruktningen ägde rum och.de skulle gemensamt ha gått på Ultraljud. Mannen skulle ha varit lika ivrig som TS. Alltså, relationen kan inte ha varit den bästa och mannen var på väg bort; då vill han naturligtvis inte ha några barn. Han vill förmodligen inte ha några barn alls eftersom han vant sig vid den bekväma barnfria tillvaron. Faderskapstest ser han som en möjlighet att slingra sig ur18 års försörjning av ett barn han inte vill ha. Oavsett, TS, blir ensamstående mor nu. TS har inte varit tillräckligt lyhörd i relationen, det har ett pris.
    Herregud vad du läser in, övervägt att bli författare?

Du är helt fel ute.
  • Anonym (Arg)
    Tow2Mater skrev 2025-05-11 14:41:21 följande:
     Ytterligare en orsak att det borde vara obligatoriskt med fastställande av faderskap på genetisk väg FÖR BARNETS SKULL. De kränkta kvinnorna borde inte kunna styra allt enligt deras premisser och nycker. Först bestämma det blir inget test, och sedan om det tas upp ska hon bestämma att barnet ska tas ifrån pappan med allt vad det innebär för både pappa och barn. Ni borde faktist bötfällas.
    Man kan inte vägra faderskapsutredning redan som det är. Har man haft en fast relation är det väldigt naivt att tro att man kan komma undan med att ljuga om att man inte vet. "Fader okänd" är en väldigt lång process.

Jag har inga problem med att de testar OM det vore obligatoriskt, det jag inte tolererar är att han utan befog påstår att jag varit otrogen. Han kan testa på allt han vill, men det är han som förstör familjen över att han plötsligt inte litar på mig.
  • Anonym (Arg)
    Tow2Mater skrev 2025-05-11 14:59:39 följande:
    Barn KAN faktist förväxlas, mitt inlägg om det verkar du helt ignorerat.
    Inget av mina andra barn har varit ifrån oss en enda minut på vare sig förlossningen eller bb, så hur skulle det kunna ha hänt?
Svar på tråden Han kräver faderskapstest