• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Tecum skrev 2025-05-11 18:42:08 följande:
    Men varför vill han då ha testet? Det är ju logiskt att han hört, sett eller känt något som gjort honom osäker.
    Och varför har TS inte frågat honom om det?
    Jag har frågat, han har inga vettiga svar.
  • Anonym (Arg)
    Tecum skrev 2025-05-19 16:57:53 följande:
    Men om en kvinna varit otrogen i tidigare förhållanden, är det då mer okej att kräva test? Mannen kanske inte ser otrohet som ett skäl för separation, men vill vara 100% säker på att han är pappan.
    Men jag har inte varit otrogen, varken nu eller tidigare. Jag har varit gift och fått barn i det äktenskapet. Han har också barn sen tidigare.
  • Anonym (Arg)
    Tecum skrev 2025-05-19 17:22:58 följande:
    Men det var en hypotetisk fråga och handlade inte om dig.

Bra att du dök upp igen! Nu har det gått en tid, hur är läget? Hur har ni hanterat situationen?
    Jag fick värkar av all stress, de lyckades stanna av det, men jag måste hålla mig stilla för att inte riskera något. Han har flyttat ut och säger att han inte kommer ha något med barnet att göra tills han ser svart på vitt att det är hans.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-05-19 18:13:43 följande:

Det som är riktiga Red Flags är ju alla de kvinnor som desperat inte vill acceptera faderskapstest. Varför är det så viktigt att det inte görs?

Ni kvinnor som vägrar, varför inser ni att det finns mängder av kvinnor, vissa trogna, vissa otrogna, vissa normalt trogna men kanske desperata att bli gravida och passar på att bli påsatta för att öka chanserna att få barn.

Har ni en bild av att alla kvinnor är änglar och att otrohet inte existerar bland kvinnor? Det är bara män som är dumma som påstår att kvinnor kan vara otrogna?

Jag vill helt enkelt inte vara med någon som anklagar mig för otrohet.
  • Anonym (Arg)
    Xenia skrev 2025-05-19 18:12:35 följande:
    Ja, antingen tror han av någon orsak att du varit otrogen. Har du verkligen inte märkt av några sådana misstankar förr?

Eller så har han en sådan kvinnosyn, att alla kvinnor är otrogna bara de får chansen. Det är s a s inte riktat personligen mot dig utan mot alla kvinnor.

Så han kommer inte att stödja dig under graviditet och förlossning? Fråga är om du vill ha något med honom att göra när barnet väl är fött.
    Nej ingenting, vet inte alls vad som hänt. Nej han kommer inte vara närvarande och jag kommer inte låta honom komma tillbaka när han inser att barnet är hans heller.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-19 19:00:35 följande:
    Gott. Låt egot gå före barnets rättigheter.....
    Det borde vara tvingande med faderskapstester när barnen är födda.

Vad pratar du om? 

1. Det är inte "ett sårat ego" det gäller när man anklagar sin partner för otrohet.
    2. På vilket sätt låter jag något gå före barnets rättigheter? Det är han som inte vill vara närvarande tills testet är gjort och jag har inga skyldigheter att ta tillbaka honom efteråt.

• Anonym (Arg)
    Kirenaj68 skrev 2025-05-20 19:04:35 följande:
    Nej. Snarare utesluta otrohet...
    Poängen blir densamma...
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-20 23:56:14 följande:
    Hur vet vi att du talar sanning? Dagen moderna kvinnor vill ju gärna att faderskapstester förbjuds. Anledningen är ju uppenbar....
    Varför behöver NI veta det? JAG vet det. Jag har inte hindrat honom från att göra testet, men han förstörde själv sin familj genom att göra såhär.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-21 15:06:37 följande:

Men snälla , varför är det så känsligt om du nu inte har gjort något snedsteg? 

Tänk dig in i hur det hade varit att vara kille. Det handlar inte om att inte lita på dig/tro du varit otrogen 

Men med din reaktion tror man ju det 

Så vad handlar det om då? Det finns ju inga andra sätt för barnet att vara någon annans.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-21 15:13:43 följande:

Du vet det, men inte HAN. 

Än en gång - Om DU hade varit kille, hur hade DU känt? Svara på den frågan! Och tänk igenom den ordentligt 

Precis som majoriteten av fäder så hade jag inte ens tänkt tanken, utan litat på min partner. Kommer barnet ut och har en helt annan hudfärg kan man börja undra, men jag skulle inte anklaga min partner för att ha varit otrogen helt utan anledning nej.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-21 15:13:07 följande:

Hade ts kunnat ta frågan - har du varit otrogen , ens ? Nu var det ju inte det han sa men hade hon blivit lika hysterisk då för man anklagar ju henne! Man måste väl ändå kunna fråga något sådant om man känner oro. 

Nu gjorde ju inte mannen det. Han bad om ett test. För han känner väl en oro. Och om han gjorde det lugnt och sansat så tycker jag inte att han gjort något fel? För hur ska han kunna veta att det är hans? Och med den reaktionen, då hade jag med krävt ett 

Känner mannen oro är väl något skevt eller? Tilliten? Finns den? Ska man bli arg då?

Om jag inte gett några skäl till misstanke hade jag självklart blivit upprörd över en sån fråga.

Vilken reaktion? Var du där, vet du hur jag reagerade i stunden?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-22 12:25:00 följande:
    Men nu gör han det och han känner väl en oro som du också får bemöta. Han anklagar ju inte dig. Frågan är däremot hur ni egentligen har det i eet förhållande när han uppenbarligen är orolig och du flippar över en fråga 

Har han anklagat dig för otrohet tidigare eller vad bottnar detta i? 
    Vad är det då? Om enda sättet barnet skulle kunna vara någon annans är otrohet, så vad är det om inte en anklagan?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-22 12:26:59 följande:

Så sent i gravidittten frågar man väl om det för det börjar bli dags? Eller? Han har väl inte vågat tideicsre . 

Varflr inte vända på frågan? Om hon nu inte har gjort något dumt, ta testet och skratta honom i ansiktet då? Varför bli arg. jag fattar inte . Ledsen okej, men om du skäller blir han ju bara ännu mer taggig och emot/fundersam. Visar hon sig ledsen (vilket jag antar att hon är, för ilska kommer av en annan känsla ) så kommer han ju känna sig dum och skämmas sen. 

Vore inte det bättre än att bråka , ändå?

Jag har inte nekat honom att testa, men jag kommer inte ta honom tillbaka när han inser vilken idiot han är. Han förstörde familjen med det här, så nu får han leva med det valet.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-22 12:30:38 följande:

Jag tycker du blrde se det mer från hans håll 

Anonym (Jvx) skrev 2025-05-22 12:29:02 följande:

Mina åsikter kommer också från en som alltid varit trogrn men utsatt för flera otrogna män. 

Jag tycker ändå att det här är bara en fråga som jag kan fatta att han vill ställa?

Han säger ju inte DU HAR VARIT OTROGEN. han vill bara ha en bekräftelse på att det ÄR hans. Han ska ju skriva på ett papper om ett för alltid - ansvar. Att hon säger att hon varit trogen kan väl vem som helst säga. Hemskt men det är ju så? Kolla på forumet, mängder med folk ligger ju runt och ljuger sina älskade i ansiktet 

Jag vill inte leva med någon som inte litar på mig.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Luktar gojja) skrev 2025-05-23 17:09:46 följande:

TS, jag har läst allt här och du beskriver tidigt i inläggen som er relation bra och detta kommer helt random. 
    Du blir sjukt defensiv på frågor om hur många barn och om det är olika pappor.
    Lika så på fråga om HUR du kan bli gravid om du inte varit otrogen, det är simpelt. Vad han anser vad otrohet är kanske du inte håller med om. 

En relation som ytligt verkar bra och att denna fråga från honom kommer i normala fall inte ut det blå. Han har hört sett något som fick han att fråga såklart. Så kan inte du vara ärlig med oss som skrivit här så blir det svårt för folk att guida dig. 

Att sticka som du gjorde är ju precis det du beskriver i början att du inte ville..

Om du läst tråden skulle du också ha sett att jag sagt att jag varit gift och fått barn i det äktenskapet. Jag är inte defensiv, det är bara helt irrelevant. Jag har haft sex med två personer i mitt liv, exmaken och pappan till barnet jag väntar.

Jag är ärlig.
  • Anonym (Arg)

Och det där med "sticka" fattar jag inte vad du menar.

• Anonym (Arg)
    Anonym (Luktar gojja) skrev 2025-05-23 18:12:10 följande:
    Har läst alla kommentarer, med flera här frågar saker hon blir helt till sig. Och flyttar fokus på frågor osv. Typisk beteende från skyldiga personer.

Så du TS du menar på allvar att detta kom från ingenstans ? 

Du svarar säkert ja. Men som många vet här på FL så ljuger människor konstant. Jag tror du är en av dom tyvärr. 

Men du ber om råd också i ditt första inlägg, så mitt råd. Ställ upp och har du inget att förlora skratta åt han sen. Men du blir så väldans defensiv så ahh de blir nog inget med det.
    Säker att du läst? För jag har sagt upprepade gånger att han får testa hur mycket han vill.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest