Inlägg från: Anonym (Bert Kärt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bert Kärt)

Är jag en dålig sambo?

Det låter som om du är väldigt upptagen av vad du vill själv, vad du lägger din tid på, hur du vill att hon ska anpassa sig till dig. Är du hemifrån 8 till 23 och sen går ner i garaget? Det låter märkligt. Inte undra på att hon tröttnar.

Kärlek och relationer behöver först och främst en enda sak: Tid. Om du vill rädda ert förhållande så måste du tänka om och satsa på henne och barnen.

• Anonym (Bert Kärt)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 15:24:28 följande:
    Jag åker direkt från jobbet kl 16 till garaget. Jag har inte garaget hemma utan några mil från vårt hem.
    ja men jag gör det här för oss och vår framtid. Och om jag investerar mycket tid nu så kommer jag förhoppningsvis ha jätte mycket tid sen till familjen.
    Nja, jag tror inte riktigt på det där. Särskilt när det gäller barn så är det "här och nu" som gäller. Plötsligen är de vuxna och flyttar hemifrån.

Och plötsligen känner sig din fru så försummad att hon också flyttar.
  • Anonym (Bert Kärt)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 22:08:15 följande:

Jag har läst allt ni skriver och jag trodde att jag skulle få mer igenkänning och sympati än det jag fick från er. Så de var chockerande läsning. Men ja nu ska jag strax åka hem. Och sova med era ord i tankarna. Jag vet inte, men jag blev rätt avrättad av er ikväll. Så tack för orden och godnatt

Det var tråkigt att du kände dig avrättad. En del människor i FL är överdrivet elaka och moraliserande, tycker jag. Man kan ge råd och andra perspektiv utan att trycka ner andra.
Svar på tråden Är jag en dålig sambo?