Är jag en dålig sambo?
Ja, du lever ditt eget liv och sen ska hon stå till förfogande när du har några minuter över kl 23. Varför är du sambo med någon du inte träffar och prioriterar?
Ja, du lever ditt eget liv och sen ska hon stå till förfogande när du har några minuter över kl 23. Varför är du sambo med någon du inte träffar och prioriterar?
Jag har läst och tagit åt mig av det ni skrivit. Anledningen till att jag valde att lägga upp på familjeliv är för att jag tycker svaren är mognare än Flashback när det kommer till relationsproblem. Iallafall kom jag hem sent på natten igår.. och jag vet inte varför men jag blev ledsen att min sambo gått och lagt sig. Än fast jag vet att klockan var mycket..01. Jag väckte henne lite försiktigt och frågade om hon ville fika med mig i köket och de ville hon inte. Jag vet att hon var trött och sov men de gjorde mig endå ledsen och jag kände mig bortvald ÄN fast jag vet att jag inte prioriterat henne på hela dagen. Jag försökte iaf prata med henne när jag var klar och blev också ledsen att hon inte pratade tillbaka så speciellt mycket. Jag kan som inte beskriva känslan jag känner i de här situationerna.
visst kan jag gå till en psykolog eller liknande men det känns som jag måste kunna sätta ord på vad problemet är först.
jag har försökt att googla men jag blir inte klokare för det.
1. Jag känner mer att jag arbetar för vår framtid. Och jag vill att vi ska få det bra längre fram. Min sambo har gjort det tydligt att hon vill att jag lever mer i nuet. Och det är ju lätt för henne att säga som lyckas med allt. Jag vill så gärna lyckas och kommer göra det. Sambon vill att jag börjar inse att jag är misslyckad, att jag inte blev något mer än en vanlig knegare. Vi brukar oftast börja bråka när de kommer på tal. Hon vill att jag börjar ge upp och accepterar. Medans jag inte vill nöja mig med hennes resonemang.
2. jag är hennes sambo så självklart stöttar jag henne om hon vill ha hjälp. men de är jävligt svårt då hon ska göra allt själv och vill aldrig ha hjälp. Hon pratar om att de är ett slags trauma från hennes barndom. Och så kan de ju vara. vi brukar bråka om det här också. Då jag vill hjälpa henne men hon vill inte ha min hjälp eftersom den alltid uteblir enligt henne. Och nej, den uteblir inte alltid men ibland dyker de upp saker som gör att jag glömmer bort för stunden eller att jag måste skjuta på hjälpen till henne. Hon är sk självständig som hon själv kallar sig.
3. jag tycker att när vi båda är hemma ska vi ägna oss åt varandra. jag har alltid haft problem i alla mina relationer när det gäller tidpassning. Jag kan liksom inte säga att jag kommer hem om en timme. Utan då är det bättre att jag säger snart eller om ett tag. För att motparten inte ska sitta och vänta när de gått en timme och undra vart jag är. Hon blev jävligt arg på mig en gång för de var så respektlöst, att hon inte kände att hon kunde ta för sig något för att hon inte visste om jag var femton minuter bort eller flera timmar. Så jag har faktiskt ändrat mig där och försöker vara så tydlig jag kan emot henne när hon undrar.
Antingen är den här tråden en "hitte-på" tråd eller också har TS en funktionsnedsättning när det gäller att sätta sig in i andras situation.