• beli

Är jag en dålig sambo?

Du verkar ha helt fel tänkesätt.

Skit i garaget. På riktigt. Om du bara lyckas slå garaget ur hågen så kommer du att upptäcka andra saker i livet. Att ni kan göra utflykter tillsammans, eller laga middag ihop. Det finns tusen saker att göra som inte involverar garaget. Din kvinna har redan sagt att hon inte vill jobba i ditt garage, så SLÄPP DET. Åk hem.

• beli
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 17:34:54 följande:
    nä jag tycker de är bra att hon gör saker på egen hand. Hon är hemma rätt ofta så jag tycker de är bra att hon kommer ut och gör något.
    ja hon lagar mat till mig men har nästan slutat med det. Nu får jag nästan bara ta en macka när jag kommer hem eftersom de kanske åt upp rester istället för att laga middag. De gör inte mig så mycket, tycker det är bra att maten äts upp.

jag förstår att hon saknar allt de roliga, men vi hade roligare liv tidigare. Då fixade hon jätte mycket och anordnade saker. Nu har hon slutat helt med det. Hon besökte mig hela tiden i garaget tidigare men nu är hon aldrig här? Hon vet vart jag finns

jag vill leva med henne. Men allt som behöver fixas då? Ska jag bara ägna 1 timme åt mina sysslor? Då kommer mitt liv fördröjas väldigt mycket. Alltid när jag ringer så säger hon att de inte gör något speciellt eller har något inplanerat. Hade hon sagt att dom ska göra något så hade jag kunnat komma hem. 
    Som sagt, du tänker helt fel.
  • beli
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 22:08:15 följande:

Jag har läst allt ni skriver och jag trodde att jag skulle få mer igenkänning och sympati än det jag fick från er. Så de var chockerande läsning. Men ja nu ska jag strax åka hem. Och sova med era ord i tankarna. Jag vet inte, men jag blev rätt avrättad av er ikväll. Så tack för orden och godnatt

Nu vill jag egentligen inte skymfa dig, men jag undrar ärligt om du kanske har problem med logisk förståelse överlag. Du verkar inte förstå helt grundläggande saker som att man ska tillbringa tid med sin familj, att man ska dela på hushållssysslorna, att man ska vårda relationen genom att vara närvarande. Förstår du verkligen inte detta? Det kanske är bra för dig att gå i terapi, eller för er att gå i parterapi, så att du ser lite andra perspektiv än ditt eget?
  • beli

TS!

Testa att åka hem direkt efter jobbet den närmaste veckan. Skit i garaget, inte i din familj.

Åk hem 16. Leta fram recept på middagar du vill laga till familjen. Laga middag, hjälp barnen med läxorna eller bara prata med dem. Och med din sambo också.

Se det här som ett test de närmaste dagarna.

Svar på tråden Är jag en dålig sambo?